.

Beantwoord

Mms naar onbekend nummer...

  • 27 December 2013
  • 14 reacties
  • 950 Bekeken

Badge
Op mijn laatste factuur worden mij €0,50 in rekening gebracht voor een mms dat ik zou hebben verzonden.
Vreemd is alleen dat ik dat niet heb gedaan en het nummer waar ik het naar toe gestuurd zou hebben mij totaal vreemd is.
Wie helpt me uit de droom?
icon

Beste antwoord door Ernst 30 December 2013, 17:16

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je een iPhone misschien? Is het nummer deze: +44 7786 205094? Kan het zijn dat het geen MMSsen zijn maar SMSsen?
Badge
Heb een Samsung Galaxy Ace en het is niet het nummer dat jij aangeeft. In de factuur staat duidelijk dat het een MMS is dus geen SMS.
Kan er nog aan toevoegen dat ik nog nooit een MMS heb verstuurd.
Reputatie 7
Badge +9
Vreemd. Wat krijg je als je het nummer even via Google opzoekt?
Badge
Geprobeerd en dit was het resultaat: Franse samenleving radio telefoondiensten, 42 Avenue de Friedplane, Parijs.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt erop dat dit het bedrijf is: 

SFR - STE FRANCAISE DE RADIOTELEPHONE ("NEUFBOX DE SFR")
France
42 AVENUE DE FRIEDLAND
75008
PARIS
Ville de Paris
France

Een Franse provider van on-demand audiovisual services. 
Wellicht is de MMS verstuurd als onderdeel van de registratieprocedure om het bekijken van bepaalde Franse TV zenders of videos op je mobiel mogelijk te maken? Bijvoorbeeld Pass TV Mobile / Pass Canalsat Mobile / Pass Canal+ Mobile.
Badge
Nou Scotsman ik begrijp er helemaal niets van, zou niet eens weten hoe ik dat moet doen.
Laten we het maar houden op een administratiefoutje, die €0,50 cent overleef ik wel, dank voor je hulp!
Hoop alleen dat dit niet vaker gaat gebeuren want na jaren als zeer tevreden prepaid kant te hebben gebeld ben ik onlangs overgestapt op een abonnement en dan gebeurd me dit.........
Reputatie 7
Badge +9
Ik vermoed dat als iemand van Simyo dit topic oppakt, het antwoord zal zijn zoiets als: er is op ons netwerk geregistreerd dat een MMS op dag x en tijdstip y door een Simyo simkaart met nummer xxxxxxx naar het nummer $%&*@ is verstuurd, maar door wie en waarom weten we niet... Ik denk niet dat er sprake is van een administratiefout aan de kant van Simyo, maar ik ben benieuwd wat zij zullen zeggen.

Het is met moderne smartphones zo dat sommige processen zo geautomatiseerd zijn (onder het mom van het gemak dient de mens) dat de eigenaar lang niet altijd bewust is van het feit dat het ding schijnbaar "uit zichzelf" het internet op gaat, of een SMS of MMS verstuurt. In dit specifieke geval blijft het gissen, maar ik kan me voorstellen dat het simpelweg klikken op een video-link op bepaalde websites het verzenden van een MMS naar de sitebeheerder tot gevolg heeft.
Reputatie 7
Badge +9
Scotsman: Nee, dat linkjes MMSjes kunnen sturen is er echt niet bij. Applicaties kunnen rechten hebben om dat te doen.

Zo heeft bijvoorbeeld WhatsApp Messenger in android de permissies om:
tekstberichten (sms) ontvangen
SMS-berichten verzenden
Reputatie 7
Badge +9
Dan zal het een appje zijn geweest. Ik ben niet zo bekend met MMSjes - ik geloof niet dat ik er ooit eentje verstuurd heb. Maar hoe je het wendt of keert, kennelijk is een MMS door de telefoon van Yvonne59 verstuurd. Ik ben al een tijdje geleden gestopt me te verbazen wat een moderne smartphone allemaal kan en doet, al dan niet uit zichzelf.
Mijn dochter heeft hetzelfde gehad met een Spaans nummer. Zij heeft ook geen idee hoe je een MMS moet versturen. Was iets wat aan een download ergens van hing. Is sinds september jl. maar 1x gebeurd. Simyo stond hier totaal buiten.
Hoop dat het  jouw ook niet meer overkomt.
Succes hiermee.
Badge
Iedereen bedankt voor de reacties en ook ik ga er van uit dat het Ă©Ă©nmalig was!
Reputatie 5
Badge +11
Op mijn laatste factuur worden mij €0,50 in rekening gebracht voor een mms dat ik zou hebben verzonden.
Vreemd is alleen dat ik dat niet heb gedaan en het nummer waar ik het naar toe gestuurd zou hebben mij totaal vreemd is.
Wie helpt me uit de droom?


Hoi Yvonne59, welkom op het Simyo forum :)

Ik ben eventjes in je verbruiksgegevens gedoken en zie in de laatste 6 maanden 2 verstuurde MMSjes.
1 naar een voor ons onbekend nummer wat inderdaad wat te maken zou kunnen hebben met SFR, zoals Scotsman al zegt.
Er zijn meerdere applicaties die een MMS of SMS sturen ter activatie of iets dergelijks, maar meestal gebeurt dat maat 1 keer, inderdaad.

Het andere MMSje is 2 weken eerder verzonden, en niet naar een provider, maar naar een nummer dat ook op jouw adres geregistreerd staat. Die van je man?
Er heeft dus kennelijk wel iemand met je telefoon zitten 'pielen' en een foto gestuurd naar je man. Misschien wilde je zelf een whatsapp bericht sturen, maar werd het per ongeluk een MMSje?

Scotsman, Groentjuh en Henske; thanks for helping!
Badge
Nog steeds geen idee wat er is gebeurd maar dan zal het inderdaad wel kloppen.
Nogmaals dank voor de reacties.
Badge +6
Hoi Yvonne59,

Graag gedaan en een fijne jaarwisseling gewenst! 🙂

Reageer