Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
Ik heb een MMS ontvangen op mijn toestel wat geen MMS ondersteund. Het bericht verwijst me door naar www.kpn.com/mms waar ik met mijn 06 nummer en de code die ik heb ontvangen, de MMS via internet te lezen/bekijken. MAAR.... er gebeurd niets na het invullen van de juiste gegevens. (Dus 06 nr + code). Zou deze service ook via Simyo moeten werken? Wat doe ik dan fout?
Heeft dit sms'je 4 maal betrekking op hetzelfde MMS bericht of heb je 4 MMS berichtjes ontvangen? Als je 4 MMS berichten hebt ontvangen is het vanzelfsprekend dat je vier sms-berichten ontvangt.
Als dit niet het geval is dan speelt het volgende probleem.
Wanneer je een sms bericht ontvangt, dan geeft je toestel normaal gesproken bericht aan het netwerk dat deze is ontvangen.
Wanneer het toestel geen bericht terug stuurt dan zal het netwerk het sms bericht blijven versturen. Nu lijkt het erop dat je toestel, ondanks dat je het bericht wel heeft ontvangen dit niet aan het netwerk doorgeeft. Als gevolg hiervan wordt het bericht meerdere malen verstuurd. In dit geval raden wij je aan je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en af te wachten tot je het bericht nog een keer ontvangt. Hierna kan je de simkaart weer in het toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.
Aangezien wij gebruik maken van het KPN netwerk versturen wij de 'KPN Template'. Het is helaas niet mogelijk voor ons om een eigen template te versturen aangezien wij op het KPN netwerk zitten.
Ik ontvang nu al enkele dagen ook de placeholder nadat mij een mms is gestuurd.
Als ik het bericht zo lees dan denk ik dat een sms template een soort standaard bericht (een sjabloon)Â is in het systeem van de provider, deze wordt dan door het systeem gevult met het telefoonnummer van de afzender en andere actuele gegevens.
Een placeholderis dan een met het systeem meegeleverde "fabrieksinstelling" die door de provider moet worden ingevuld met hun eigen template.
Ons netwerk kan helaas niet zien wat voor toestel de verzendende partij gebruikt.
...dus zorg dat de website werkt zodat de ontvanger de MMS toch kan bekijken: iedereen blij 🙂
Je kunt de MMS helaas niet meer inzien. Waarschijnlijk kan jouw toestel de MMS niet lezen omdat de kwaliteit van de MMS te 'goed' is voor het toestel. Het klopt dat het vervelend is dat de verzendende partij hier wel voor wordt berekend. Ons netwerk kan helaas niet zien wat voor toestel de verzendende partij gebruikt.
Mijn instellingen stonden niet goed en ik kreeg ook die verwarrende SMS met verwijzing naar niet werkende website. Betekend dit nu dat je een ontvangen MMS kwijt bent? Of is het mogelijk om de telefoon alsnog goed op MMS in te stellen en dan de MMS alsnog te krijgen?
Wel slecht dat de afzender vrij fors hiervoor betaald en ik het berichtje niet eens kan ontvangen... niet zo netjes!
Hoewel wel besproken is het helaas nog niet aangepast. Ik zal het nogmaals aankaarten bij de betreffende afdeling. Bedankt voor je tip. Al denk ik dat je oplossing niet heel eenvoudig is. Hier komt toch een stukje techniek bij kijken. Maar nooit geschoten is altijd mis :)
En toen was het half augustus 2-0-1-2 en nog steeds krijgen we dezelfde berichten van KPN als onze telefoon geen MMS ondersteunt. Waarom gooit Simyo het niet over de andere boeg en maken ze het gewoon mogelijk om de MMS door te sturen naar je e-mailadres? Lijkt me een stuk goedkoper dan aanpassen van de berichten, zeker als er toch maar weinig van MMS gebruik wordt gemaakt. Stukje service naar de mensen toe, zullen we maar zeggen (mocht er een marketeer van Simyo meelezen dan begrijpt hij/zij ook waar het om gaat...). Ik ben heel benieuwd.
Ik begrijp dat het gebruik van MMS afneemt; begreep al niet dat ik uberhaupt nog MMS-berichten zou ontvangen, daar heb je gelijk in. Heb het zelf een jaar of vijf voor het laatst gebruikt. Maar, zoals je aangeeft, gaven de twee SMSjes verwarring na het ontvangen van een MMS bericht.
Top dat je het verzoek ingediend hebt. Gaat zeker duidelijkheid geven aan de gebruikers van Simyo.
Hoewel Simyo onderdeel is van KPN, maken we niet in alle opzichten gebruik van dezelfde technieken en opties. Hierdoor ondersteunen we deze online functie niet. We zien dat het gebruik van MMS erg afneemt door de komst van smartphones. Tegenwoordig stuurt iedereen een foto via email of een message programma (vb. Whatsapp). Ik heb echter wel een verzoek ingeschoten om de tekst van de sms aan te passen om zo verwarring te voorkomen.
Nu zit ik toch met de vraag hoe het kan dat Simyo dit gewoon simpelweg niet ondersteund? Simyo zit immers op het KPN netwerk, alleen daarom al is mijn keuze al gevallen op Simyo. Ik kom namelijk na 9 naar van Vodafone weg en zocht wat nieuws.
Als ik kijk naar aanbieder Simpel of Ben, die gaan via het T-Mobile netwerk. Krijg je daar een MMS-bericht van, dan werkt het keurig via de T-Mobile website. KPN en Hi gaan beide via KPN, al heeft Hi zijn eigen template-wrapping. Sizzler en Blyk zijn weer van Vodafone, ook dat werkt weer via de website dan Vodafone. De werking en het systeem is hetzelfde.
Zou jij, eventueel via de technici, een bericht kunnen plaatsen waarom dit;
Niet werkt en niet ondersteund wordt door Simyo
SMS berichten van 1667 wel verstuurd worden (1667 = Hi = KPN)
Er nergens op de website te vinden is dat MMS online niet ondersteund wordt
Het wel werkt bij dochterondernemingen van andere aanbieders, ookal zitten zij in de zelfde internet positie als Simyo
Simyo is, voorzover ik begrepen heb, meer een internetbedrijf voor telefoonnetwerken dan een "echt" telecombedrijf bedrijf als KPN, Vodafone of T-Mobile als ik het zo mag noemen. Maar wel maken jullie gebruik van KPN. Dan moet dit toch keurig doorgekoppeld moeten zijn?
Begrijp mij niet verkeerd; de service hier is top, er wordt netjes snel gereageerd en vaak ook met oplossingen. Dat waardeer ik, want bij Vodafone vond ik dit de afgelopen 2 jaar enorm aftakelen en werden klachten of vragen maar snel afgehandeld met standaard berichten.
Ondanks het versturen van de informatie per sms ondersteunen we het bekijken van een MMS online niet. Als het toestel technisch gezien niet in staat is om de MMS te tonen, is er helaas geen mogelijkheid om de MMS te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.
Hetzelfde hier. Maanden geleden ontving ik een SMS van telefoonnummer 1667 met daarin een verwijzing naar de KPN website. Overigens is het enorm slecht dat ik eerst een template-SMS krijg en daarna pas de aangepaste, Nederlandse variant.
Hier de twee SMSjes, die op hetzelfde moment binnenkomen;
This is the placeholder for the PASSWORD sms templateFrom: 316Date: Mon, 18 Jun 201217:15:42 CESTSubject: Password:
U heeft een MMS of videobericht ontvangen van +316. Bekijk dit bericht binnen 3 dagen op www.kpn.com/mms met berichtcode
Probleem is dat de website wel bestaat, maar hij gewoon niets doet. Vervolgens kom je op een URL-pagina met: "http://kpn-mobiel.nl/MMS1.htm". Dit is blijkbaar al maanden aan de gang. Vul je alle gegevens in (mobiel + berichtcode), wordt er verteld dat ik mijn MMS bericht op WWW.HI.NL kan bekijken. Daar wordt dan aangegeven dat het hele bericht niet bestaat of iets dergelijks.
Wat ik geprobeerd heb met mijn mobiele telefoon;
Zowel Android 4.0x als Android 2.3x
URL geopend via mobiele telefoon (standaard mobiele versie)
URL geopend via mobiele telefoon (desktop versie)
URL geopend via mobiele telefoon (ipad/ipod versie)
Dolphin Browser
Opera Mini Browser
Wat ik geprobeerd heb op de desktop;
Windows 7: FireFox 13.0 en
Windows 7: Chrome 17, 18, 19 en nu 20.0.1132.32 beta-m
Windows XP & 7: Internet Explorer 7, 8, 9 en 10
Windows 7: Safari
Mac OSX Lion 10.7.4 - Chrome 19.0.1084.56
Mac OSX Lion 10.7.4 - Safari 5.1.7 (7534.57.2)
Mac OSX Lion 10.7.4 - FireFox 13.0.1 Dutch
Niets werkt. En over drie dagen verloopt dit bericht alweer; de vorige heb ik ook nooit kunnen bekijken.
Ik heb expres bij Mijn Simyo MMS uitgeschakeld. Wil er niet voor betalen, in het verleden ging dit wel eens fout door instellingen.
Kunnen jullie dit nou z.s.m. oplossen? En ook mijn bericht (en dat van eventueel de anderen) alsnog langer bewaren, zodat wij dit alsnog kunnen bekijken?
Graag z.s.m. een reactie en oplossing. Want dit duurt al maanden...
Groet, Frank
bijlage; mms screenshot edit 1;Â Ik upload een 1680-screenshot, krijg een miniatuur op het forum als ik erop druk? Het is in ieder geval de screenshot van de KPN-website na het "inloggen". Bericht over HI.NL staat dan plotseling boven het inlogveld.
Het is ondertussen juni en de mms berichten komen weer binnen. Het werkt nog steeds niet en de afzenders betalen wel. De tekst is ook niet veranderd terwijl dat toch hooguit 5 minuten werk kan zijn.
Op welke tekst en bericht doel je precies? Dan kan ik je beter helpen.
Het is ondertussen juni en de mms berichten komen weer binnen. Het werkt nog steeds niet en de afzenders betalen wel. De tekst is ook niet veranderd terwijl dat toch hooguit 5 minuten werk kan zijn.
Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of het mogelijk is om met je toestel te MMS-en en of je het toestel hebt ingesteld voor MMS diensten.
Ik kreeg gisteren een mms boodschap ik proberen natuurlijk precies zoals het staat beschreven krijg geen enkele reaktie dus weet ik niet wat de boodschap is, wat doe ik verkeerd?
Hi allemaal,
Het smsje welke wordt verstuurd wanneer je een MMS bericht hebt ontvangen is inderdaad niet juist.
Wanneer je toestel de optie niet ondersteund dan is het niet mogelijk het bericht in te zien, wij proberen de inhoud van het bericht zo snel mogelijk aan te passen. Excuses voor het ongemak.
Groet, Bibi
je krijgt een mms bericht verstuurt naar je telefoon maar je telefoon ondersteunt dat niet!? dan moet je eenmaal een telefoon aanschaffen met mms functie erop...en heb je je instellingen wel goed gecheckt?
Bij mij precies hetzelfde. Ook nog geprobeerd via de site van hi de mms te openen, maar daar gebeurde ook niks.
Zowel in IE9 als Google Chrome.
Mms gisteravond ontvangen, dus als de oplossing op tijd is, kan ik hem nog openen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.