.

Beantwoord

MMS met verwijzing naar internet werkt niet?

  • 21 December 2011
  • 29 reacties
  • 17985 Bekeken

Badge
Ik heb een MMS ontvangen op mijn toestel wat geen MMS ondersteund. Het bericht verwijst me door naar www.kpn.com/mms waar ik met mijn 06 nummer en de code die ik heb ontvangen, de MMS via internet te lezen/bekijken. MAAR.... er gebeurd niets na het invullen van de juiste gegevens. (Dus 06 nr + code). Zou deze service ook via Simyo moeten werken? Wat doe ik dan fout?

_Wim_
icon

Beste antwoord door Bibi 2 January 2012, 09:56

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

29 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi JayDie,

Is inderdaad doorgegeven. Hopelijk wordt het nu snel opgepakt.

Groetjes,

Alex
Ik ontvang nu al enkele dagen ook de placeholder nadat mij een mms is gestuurd.

Als ik het bericht zo lees dan denk ik dat een sms template een soort standaard bericht (een sjabloon)  is in het systeem van de provider, deze wordt dan door het systeem gevult met het telefoonnummer van de afzender en andere actuele gegevens.
Een placeholder is dan een met het systeem meegeleverde "fabrieksinstelling" die door de provider moet worden ingevuld met hun eigen template.

Simyo heeft dit blijkbaar nagelaten.
Dat zou alleen maar een geval van "jammer" zijn als ik die sms één keer had gekregen, maar ik heb 'm nu al een keer of 4 gekregen, midden in de nacht 😞
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum alexw,

Dat is vervelend. De status hiervan is dat het nog wordt uitgezocht. Helaas duurt dit al enige tijd.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Beste Alexw,

Heeft dit sms'je 4 maal betrekking op hetzelfde MMS bericht of heb je 4 MMS berichtjes ontvangen? Als je 4 MMS berichten hebt ontvangen is het vanzelfsprekend dat je vier sms-berichten ontvangt.

Als dit niet het geval is dan speelt het volgende probleem.
Wanneer je een sms bericht ontvangt, dan geeft je toestel normaal gesproken bericht aan het netwerk dat deze is ontvangen.
Wanneer het toestel geen bericht terug stuurt dan zal het netwerk het sms bericht blijven versturen. Nu lijkt het erop dat je toestel, ondanks dat je het bericht wel heeft ontvangen dit niet aan het netwerk doorgeeft. Als gevolg hiervan wordt het bericht meerdere malen verstuurd. In dit geval raden wij je aan je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en af te wachten tot je het bericht nog een keer ontvangt. Hierna kan je de simkaart weer in het toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Aangezien wij gebruik maken van het KPN netwerk versturen wij de 'KPN Template'. Het is helaas niet mogelijk voor ons om een eigen template te versturen aangezien wij op het KPN netwerk zitten.

Groetjes,

Arie