.

Beantwoord

MMS-en lukt niet met Galaxy GT-I9001

  • 23 August 2012
  • 9 reacties
  • 903 Bekeken

Badge
Goedemiddag,

Ik heb via de KPN site de instelling handmatig ingevoerd, toestel uit en aan gezet, MMS naar mezelf opgemaakt en ik krijg nog steeds de melding dat de service niet beschikbaar is. Graag advies.
icon

Beste antwoord door L1ek1e 18 September 2012, 18:20

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum L1ek1e,

Ik heb je gegevens laten resetten op het netwerk. Ik je daarom vragen de instellingen opnieuw in te stellen en je toestel uit/aan te zetten. Kan je controleren of het na het volgen van deze stappen werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Dank voor je reactie. Alle stappen weer opnieuw uitgevoerd maar helaas krijg nog steeds dezelfde melding.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi L1ek1e,

Kan je aangeven wat voor melding je precies krijgt? Ook ben ik benieuwd of je dit probleem ervaart naar meerdere nummers of naar een bepaalt nummer. Als je niet kan MMS-en naar 1 ontvangende partij, ben ik ook benieuwd naar wat voor toestel hij/zij gebruikt. De instellingen staan namelijk goed op ons netwerk. Welke toegangspunten/apn's staan in je toestel ingesteld?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Het maakt niet uit naar welk nummer ik het probeer. Ook naar mijn eigen nummer krijg ik het volgende bericht:
Kan het bericht niet verzenden. Het wordt verzonden wanneer de service beschikbaar is..
APN is portalmmm.nl 
MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS poort 5080
MCC 204
MNC 08
type toegangspunt mms
 
Badge +6
Beste L1ek1e,

Kan je nogmaals de instellingen controleren met de instellingen die hier onderstaan.
Startscherm.
Kies Applicaties.
Kies Instellingen.
Kies Draadloos en netwerk.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Namen toegangspunten.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer KPN MMS in.
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in.
Bij MMS-proxy, voer 10.10.100.20 in.
Bij MMS-poort, voer 5080 in.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Type toegangspunt, kies mms.
Kies de menu-toets
Kies Opslaan.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S Plus uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren
Badge
Goedemorgen Natascha,

Wederom de hele riedel gevolgd en opnieuw opgestart echter zonder resultaat. Ik heb nu ook een MMS binnen gekregen van iemand maar kan het dus niet openen omdat hij de melding 'Kan nu niet downloaden probeer het later opnieuw' geeft...








Beste L1ek1e, Kan je nogmaals de instellingen controleren met de instellingen die hier onderstaan. Startscherm. Kies Applicaties. Kies Instellingen. Kies Draadloos en netwerk. Kies Mobiele netwerken. Kies Namen toegangspunten. Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN. Bij Naam, voer KPN MMS in. Bij APN, voer portalmmm.nl in. Bij Gebruikersnaam, voer niets in. Bij Wachtwoord, voer niets in. Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in. Bij MMS-proxy, voer 10.10.100.20 in. Bij MMS-poort, voer 5080 in. Bij MCC, voer 204 in. Bij MNC, voer 08 in. Bij Type toegangspunt, kies mms. Kies de menu-toets Kies Opslaan. Keer terug naar het Startscherm. Startscherm. Zet de Samsung Galaxy S Plus uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren
Reputatie 5
Badge +10
Hoi L1ek1e,

Het lijkt er op dat je niet het juiste toegangspunt ingesteld hebt. Je maakt volgens onze gegevens namelijk geen verbinding met internet. Het is dan niet mogelijk om iets te downloaden. Ik raad je aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen vertellen waar het in je telefoon niet goed staat.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex.

Heb het al opgelost. Kwestie van data verkeer aanzetten...

Bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 5
Badge +10
Goed om te horen dat het werkt L1ek1e.

Groetjes,

Alex

Reageer