.

Beantwoord

Melding 'vervang IMEI'

  • 10 June 2013
  • 5 reacties
  • 1144 Bekeken

Badge
Sinds een tijdje krijg if zo eens in de 1 a 2 wekeen een sms met als bericht: 'Incorrecte sim Afzender: Waarschuwing SIM-kaart vervangen IMEI: [en dan een nummer]. Heeft iemand anders ook dit soort smsjs ontvangen? Wat zou het probleem kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Charlene 11 June 2013, 10:08

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Sinds een tijdje krijg if zo eens in de 1 a 2 wekeen een sms met als bericht: 'Incorrecte sim Afzender: Waarschuwing SIM-kaart vervangen IMEI: [en dan een nummer]. Heeft iemand anders ook dit soort smsjs ontvangen? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Hoi Knakker,

Het IMEI nummer is het nummer dat bij je toestel hoort. Wat voor soort toestel gebruik je op het moment?
Die melding krijg je pas sinds 1 à 2 weken. Gebruikte je deze simkaart daarvoor ook in dit toestel?
Zou je kunnen proberen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en te kijken wat voor melding je dan krijgt?

Ik heb even wat gegoogled, en ik zie wel wat dingen die hierop lijken. Het zou kunnen zijn dat iemand die jij kent op zijn/haar toestel een beveiligingssinstelling heeft gezet. Door die instelling zou jij dan berichtjes ontvangen met zijn/haar IMEInummer. Kun je zien van welk nummer de berichtjes afkomstig zijn?

Ik ben heel erg benieuwd, dus laat het maar gauw weten.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Ik heb een iPhone en de simkaart zit er al vrij lang in nu. Ik zou hem er eens uit kunnen halen, even wachten en terugstoppen. Zien wat het dan doet.

Ik zit meer aan de 2e paragraaf van je reply te denken. Ik zal eens nagaan en navragen. Ik hou je op de hoogte.


Dankje alvast ;-)


UPDATE

Inmiddels ook op http://www.payinfo.nl/ gecheckt of ik dar iets kan vinden/blokkeren etc. Alles lijkt okay. Ik wacht even af tot ik weer zo'n melding krijg.

Blijft vreemd dit...
Badge +8
Hoi Charlene,

Ik heb een iPhone en de simkaart zit er al vrij lang in nu. Ik zou hem er eens uit kunnen halen, even wachten en terugstoppen. Zien wat het dan doet.

Ik zit meer aan de 2e paragraaf van je reply te denken. Ik zal eens nagaan en navragen. Ik hou je op de hoogte.


Dankje alvast ;-)


Hoi Knakker,

Dat denk ik ook, dat tweede. Dit schijnt dus een soort beveilingsinstelling te zijn, dat wanneer er het vermoeden is dat het toestel is gestolen, het IMEInummer in een smsbericht wordt verzonden naar 1 of 2 belangrijke nummers in de telefoonlijst.
Dit zou dan ook gebeuren als degene met die instelling de grens over gaat, of de simkaart uit het toestel verwijdert.
Het is dus ook niet jouw IMEI nummer wat er in het bericht staat, maar van degene wiens toestel de berichtjes naar je verstuurt.

Houd me inderdaad op de hoogte, want het is ook de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Groetjes,
Charlene
Misschien een aanwijzing: ik stopte even mijn simkaart in mijn oude mobiel om de nfc-functie te controleren en toen ik hem hem terugplaatste begon mijn nieuwe mobiel ongevraagd sms'jes naar mijn dochter te sturen met dezelfde waarschuwing en het IMEI-nummer van mijn nieuwe mobiel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Klaes,

Je reageert op een erg oud topic uit 2013. Ik durf dan ook niet te zeggen of dit probleem ondertussen al lang opgelost is. We zijn het in de tussentijd ook geen 2e keer tegen gekomen. Ik ben blij dat je dit hier komt melden 🙂 Mochten we ooit nog eens problemen hebben, kunnen we dit als voorbeeld aanhalen.

Weet jij of er een soort beveiliging op je nieuwe telefoon hebt staan waardoor dit sms'je verzonden wordt?

Groetjes,
Angela

Reageer