Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Meer SMS'je in verbruik aangegeven dan verzonden. Hoe komt dat?


  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Dag,

Situatie: Ik gebruik een prepaid Simyo kaart in een GPS tracker. Als ik dan de tracker bel (gewoon een paar keer laat overgaan) dan stuurt hij twee SMS'jes terug met locatiegegevens.

Probleem: In MijnSimyo verbruiksoverzicht worden steeds 5 verzonden SMS'jes aangegeven terwijl er maar twee verzonden zijn, althans ik heb er maar twee ontvangen. Daarmee gaat m'n beltegoed wel rap naar beneden.

In het bijgevoegde overzicht is te zien dat het op precies dezelfde tijd is en het is ook gegaan naar 1 nummer (even gewist ter voorkoming van misbruik).

Is dit te verklaren of verder uit te zoeken?

Groet, djf
icon

Beste antwoord door Tiury 24 juli 2015, 14:26

Hoi djf, welkom op het Simyo forum 🙂.

We hebben het even proberen te testen, maar er zit op mijn telefoon geen karakter counter meer. Toch denk ik dat het aan de vreemde karakters ligt. Aan de tijd kan ik zien dat ze nagenoeg tegelijk worden verzonden, waarop je dus kunt zeggen dat het één lange sms is geweest.

Wat ik me ook voor kan stellen is dat een echte hyperlink in de tekst voor nog meer ruimte zorgt, omdat daar nog tekst achter zit. Kan deze link op 'plat' verzonden worden?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Raytje. Volgens mij komen we met z'n 3'en wel achter het antwoord 🙂.
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Vraagje? Die twee smsjes, bestaan die uit vreemde leestekens en zijn de smsjes langer dan 140 tekens? Dan worden zij namelijk als 2 of meer verstuurd.
Ha, goede hint. Even gecheckt in een teksteditor; het eerste bericht is 175 tekens, het tweede 114.

De berichten zien er uit als (nummers aangepast ;-):

---
lat:76.18481 long:2.45644 speed:000.4
T:07/23/15 08:49
http://maps.google.com/maps?f=q&q=76.18481,2.45644&z=16
---

Het zou 3 SMS'jes kunnen verklaren. Maar 5 lijkt me nog steeds teveel.

Thanks, djf
Reputatie 7
Ik weet niet precies welke leestekens er als meer worden gerekend maar zou best kunnen dat die van 114 er ook meer hebben door die aparte berekening..

Maar over 3 hebben we nu duidelijkheid.. nu die andere 2 nog 😃
Tja, als ://?&= als vreemde leestekens gelden dan heb ik inderdaad het probleem dat elke tracker opvraag 5 eurodubbeltjes kost :-((

Thanks!, djf
Reputatie 6
Badge +10
Hoi djf, welkom op het Simyo forum 🙂.

We hebben het even proberen te testen, maar er zit op mijn telefoon geen karakter counter meer. Toch denk ik dat het aan de vreemde karakters ligt. Aan de tijd kan ik zien dat ze nagenoeg tegelijk worden verzonden, waarop je dus kunt zeggen dat het één lange sms is geweest.

Wat ik me ook voor kan stellen is dat een echte hyperlink in de tekst voor nog meer ruimte zorgt, omdat daar nog tekst achter zit. Kan deze link op 'plat' verzonden worden?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Raytje. Volgens mij komen we met z'n 3'en wel achter het antwoord 🙂.
Hallo Tiury,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de karakters geteld via knip en plak naar een teksteditor. Er zit geen dubbele url in het bericht want dan zou dat bij het kopiëren van het ontvangen SMS'je tevoorschijn moeten komen.

Helaas kan ik de berichten die uit de tracker verzonden worden niet zelf in- of bijstellen, dat zit ingebakken in de firmware en dat hacken is mij een beetje teveel werk 😉 (als dat al zou kunnen?)

Wel zag ik in de standaard SMS specificaties dat er normaliter van de GSM 3.38 7 bits karacter set gebruik wordt gemaakt en dat ://?&= karakters daar gewoon deel van uitmaken. Dus die karakters zouden geen reden mogen zijn van splitsing in extra SMS' jes.
Wanneer je in een SMS bericht karakters verzend die buiten die 3.38 set vallen, schakelt hij zelf over naar de Unicode 16 bit karakter set en is een bericht beperkt tot 70 karakters.
Zoiets zou dus wel 5 SMS'jes kunnen veroorzaken. Maar ik zie geen bijzondere karakters.
Het blijft me dus wat duister.

Groet, djf
Reputatie 5
Badge +11
Hi djf,
De manier waarop smsjes verstuurd worden vanaf een tracker of iets dergelijks kan inderdaad nogal duister overkomen. Dit komt denk ik vooral omdat zo'n apparaat niet zo'n handig besturingssysteem heeft als telefoon hebben.
Of vergis ik me hierin?
Hi Ernst,
Ja, zo'n tracker is minimaal uitgerust want de functionele wensen zijn ook beperkt => via SMS of GPRS z'n locatie doorgeven die via GPS verkregen is. Handig in de auto, waar ik het voor gebruik. En in de unit zit dus ook (voorzover mij bekend) geen OS en 't is allemaal hard ingebakken code. We praten dan ook over een apparaatje van minder dan twee tientjes (china). Zie b.v. https://youtu.be/NdHL_EPC7ZE voor een beschrijving.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi djf,

Bedankt voor de extra uitleg 🙂. Nu weten we ook iets beter waar we mee te maken hebben, sinds we hier persoonlijk geen of weinig ervaring mee hebben. Wat ik eerder heb begrepen is dat het apparaat waar je de sms mee verstuurd zelf kan bepalen in hoeveel delen hij wordt verzonden. In het geval van deze tracker is dat misschien handig, omdat je geen in twee stukken geknipte link wil hebben.

Eigenlijk zou je het eens met je eigen mobiel moeten testen 🙂.

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

Uiteraard begrijpelijk dat jullie niet overal ervaring mee hebben. Het apparaat zelf zal vast geen gebroken berichten versturen. Normaal stuurt hij -na een awake call- twee SMS berichten uit; 1 met de vorige locatie en 1 met de huidige locatie. En ik ontvang ook twee SMS berichten. Je zou dus in de verbruikslog ook twee berichten verwachten.
Maar onderweg lijkt het dus opgeknipt te worden (Simyo berekend 5 SMS'jes) , maar bij ontvangst in mijn smartphone lijken het toch weer 2 berichten te zijn.
Ik heb al even gekeken of er iets te tracen is van het binnenkomende SMS verkeer maar daar kan ik helaas niets van vinden.
En het SMS protocol kan ook redelijk ingewikkeld zijn heb ik gezien op de 3Gpp en ETSI sites. Misschien dat een SMS guru iets zou kunnen zeggen over de break-up in 5 berichten.
Inderdaad, ik zou de tracker eens kunnen naspelen via een normale smartphone. Ga ik doen.
Groet, Djf
Reputatie 5
Badge +11
Hi djf,
KPN heeft een aantal van dit soort guru's in dienst: Netwerkspecialisten. Ik heb contact opgenomen met één van hen om na te gaan of hij iets bijzonders kon zien.
Deze kon me vertellen dat het in dit geval zal gaan om concatenated sms berichten. Dus toch de speciale leestekens waarbij één leesteken 3 plekken inneemt qua grootte.
De inhoud is natuurlijk niet te zien voor een Netwerkspecialist, maar er worden bepaalde codes toegekend aan type sms berichten. Dit gaat om normaal verzonden sms'jes en dan 5 achter elkaar, iets wat dus alleen voorkomt als een sms'je te groot is om in één keer te versturen. Net als bij emoji, maar dan dus met andere tekens.
Misschien kun je beter contact opnemen met de leverancier/fabrikant over hoe de inhoud van deze berichten is opgebouwd.

Reageer