.

Beantwoord

kan niet sms versturen,krijg foutmelding 38.graag hulp

  • 14 November 2012
  • 4 reacties
  • 22629 Bekeken

Ik kan geen Sms bericht versturen krijg foutmelding 38
icon

Beste antwoord door Wayne 16 November 2012, 14:54

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum miranda1,

Om je goed te kunnen helpen heb ik iets meer informatie nodig.

- sinds wanneer ervaar je dit?
- krijg je hetzelfde resultaat in een ander toestel?
- krijg je deze foutmelding bij alle verstuurde sms berichten of alleen bij een specifiek telefoonnummer?
- kun je wel sms berichten ontvangen?
- kun je wel bellen/gebeld worden?

Ik heb hieronder een aantal mogelijke oplossingen/oorzaken opgesomd.

• Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313
• Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
• Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

1) ik denk nadat ik de sim in een andere telefoon  (smartphone wolfgang at-as43d) heb gestopt.
2) in het oude toestel werkt het prima.(sim dus goed, denk ik)
3) bij alle verstuurde berichten
4) ja kan wel berichten ontvangen.
5) en ja kan bellen en gebeld worden

oude berichten zijn gewist.


en nu komt (waarschijnlijk de oorzaak)  ik kan in dit type toestel niet vinden waar de berichtencentrale (sms service-center) is.
heb me suf gezocht (bij de hoofdmenu -instellingen en bij instellingen van de berichten) kan het niet vinden.

groeten Miranda1
Reputatie 2
Badge +1
Hey miranda1,

Ik wil je adviseren om contact met de toestelfabrikant op te nemen. Zij zouden jou moeten kunnen vertellen waar je het nummer van de SMS berichtencentrale in kan stellen.
Hallo Wayne,

Bedankt voor het advies.
ga mijn best doen.

groetjes
Miranda1

Reageer