.

Beantwoord

Kan Niet SMS.en via Simyo .nl, wat moet ik doen?

  • 5 September 2014
  • 10 reacties
  • 1331 Bekeken

Kan ook niet SMS.en via Simyo.nl
icon

Beste antwoord door Kim 6 September 2014, 14:42

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Hoi Bart F,

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum SMS & MMS, zodat het topic voor klanten met eenzelfde vraag makkelijker vindbaar is :)

Het is momenteel niet mogelijk om naar een contact uit je Adresboek een sms'je te sturen via Mijn Simyo, maar wanneer je zelf het nummer intypt van diegene, dan zal het wel lukken.

Laat je even weten of het op deze manier inderdaad is gelukt? 🙂
Dag Kim,
Ik had dit zelf ook al "öntdekt", alleen toen ik mijn oplossing aan iemand wilde tonen, werkte dat ook niet meer.
Op dat moment dachten we aan Forum en heb ik mijn vraag gesteld.
Het geheel is teleurstellend, omdat het een oplossing is voor ouderen die A: al niet best typen die B : moeite hebben
met de mini toetsjes en kleine lettertjes op hun GSM. Ik behoor tot die categorie  en zorgverleners bedienen zich mede als gevlolg van de bezuinigingen
steeds vaker van SMS..
Als het wel werkt, mis ik daarnaast ook iets als een postbak in, uit.. SMS met een KPN Dongel voorziet wel volleig in mijn behoefte indeze.
Hopelijk wordt er iets gevonden om dit op te lossen.
Vr. gr. Bart F.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Bart F,

We zijn inderdaad op de hoogte dat sms'jes versturen via het adresboek niet werkt en er wordt gewerkt aan een oplossing. Het handmatig invoeren van een telefoonnummer zou wel moeten werken. Dit werkt niet ideaal, maar de sms'en worden wel verstuurd.

Er wordt inderdaad op Mijn Simyo geen 'Postvak In/Uit' weergegevn. Binnengekomen sms'jes ontvang je op je telefoon en niet op Mijn Simyo. De verzonden sms'jes worden niet bijgehouden op Mijn Simyo. Als de telefoon te klein is, is dan misschien een senioren telefoon een oplossing?

We verwachten volgende week meer informatie over het niet kunnen versturen van sms'jes via het adresboek. Excuses voor het ongemak.
Dries, het is nog geen 15 september, zonet nog een keer geprobeerd maar nog niet gelukt.. Als het functioneert krijg ik dan een berichtje?
En, ...... het komt wat vreemd over dat ik een verzoek ontvang hoe tevreden ik ben met de afwikkeling van min klacht. En waarom heet ik nu ineens Simyo-Contactmail.. Als ik nu zou reageren kun je raden wat het antwoord zou zijn: Rommelig,
vr. gr. Bart F 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bart F,

Die tevredenheids-mail komt net op een ongelukkig moment, dat geef ik gelijk toe 🙂 Ik lees in je bericht dat het SMS'en via de site nu helemaal niet meer werkt, klopt dat? Want dit is bij geen enkel andere aansluiting meer het geval. Je kunt een SMS sturen, zolang je het nummer maar handmatig invoert.

Als dit niet werkt, is het verstandig om de cookies van de Simyo website te verwijderen 🙂 Wanneer het helemaal is opgelost en je via het adresboekje kunt SMS'en, durf ik nog niet te zeggen. Als het zover is, laat ik het je uiteraard meteen weten!
Tiury,
Zojuist weer getest, alleen het nummer zelf intikken werkt. Ik beschik op dezelfde machine over de KPN-dongel waar alles wel functioneert, compleet met postbakjes etc. Ik zou liever met Simyou werken maar ja , .........
Bart
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Bart F,

Vervelend dat het nog niet werkt 😞 Ik ga het voor je doorsturen naar de technische afdeling. Zij kunnen op jouw Simyo account het een en ander testen.

Ik stel hiervoor een paar vragen. Zo kan de technische afdeling preciezer zoeken. Als je op Mijn Simyo > SMS versturen een 06-nummer invoert, verschijnt daarachter ook een groene vink? En als je het bericht invoert, komt daarachter ook een groene vink te staan? Zie je daarnaast de knop 'Versturen' van lichtblauw naar donkerblauw veranderen? Tot slotte, van welke internetbrowser (Google Chrome / Internet Explorer etc.) maak je gebruik? En doe je dit bijvoorbeeld via een computer of iPad? Mocht je bedoelen dat je via het adressenboek geen sms kan sturen dan klopt dit. De technische afdeling is hier hard mee bezig om dit op te lossen.

Ik hoor het heel graag van je. Dan kan ik het meteen voor je doorsturen 🙂
Beste Naomi,
Eerst was het mogelijk via internet na inloggen een SMS te versturen, nu zie ik dat die button er niet (meer) is, klopt dat? Zo nee, waar kan ik alsnog inloggen en SMSjes versturen?
@saupingman.
Lees dit topic maar eens door....
https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/geen-online-sms-meer-versturen-via-mijn-simyo-waarom-verwijderd-29273
Reputatie 5
Badge +11
Hoi saupingman, welkom op ons forum!

In het topic waar Friesian naar verwijst wordt uitgelegd dat, om je nummer te behouden, je nu bijvoorbeeld een dagbundel internet kunt aanschaffen. Dat geldt voornamelijk wanneer je de simkaart zelf niet bij je hebt.

Het sturen van sms'jes via Mijn Simyo is helemaal meer mogelijk. Wel zijn er op internet voldoende alternatieven te vinden waar dit gratis of goedkoop kan.

Is dit zo duidelijk voor je?

Reageer