Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan Niet SMS.en via Simyo .nl, wat moet ik doen?

  • 5 september 2014
  • 10 reacties
  • 1329 Bekeken

Kan ook niet SMS.en via Simyo.nl
icon

Beste antwoord door Kim 6 september 2014, 14:42

Hoi Bart F,

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum SMS & MMS, zodat het topic voor klanten met eenzelfde vraag makkelijker vindbaar is :)

Het is momenteel niet mogelijk om naar een contact uit je Adresboek een sms'je te sturen via Mijn Simyo, maar wanneer je zelf het nummer intypt van diegene, dan zal het wel lukken.

Laat je even weten of het op deze manier inderdaad is gelukt? 🙂
Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Hoi Bart F,

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum SMS & MMS, zodat het topic voor klanten met eenzelfde vraag makkelijker vindbaar is :)

Het is momenteel niet mogelijk om naar een contact uit je Adresboek een sms'je te sturen via Mijn Simyo, maar wanneer je zelf het nummer intypt van diegene, dan zal het wel lukken.

Laat je even weten of het op deze manier inderdaad is gelukt? 🙂
Dag Kim,
Ik had dit zelf ook al "öntdekt", alleen toen ik mijn oplossing aan iemand wilde tonen, werkte dat ook niet meer.
Op dat moment dachten we aan Forum en heb ik mijn vraag gesteld.
Het geheel is teleurstellend, omdat het een oplossing is voor ouderen die A: al niet best typen die B : moeite hebben
met de mini toetsjes en kleine lettertjes op hun GSM. Ik behoor tot die categorie  en zorgverleners bedienen zich mede als gevlolg van de bezuinigingen
steeds vaker van SMS..
Als het wel werkt, mis ik daarnaast ook iets als een postbak in, uit.. SMS met een KPN Dongel voorziet wel volleig in mijn behoefte indeze.
Hopelijk wordt er iets gevonden om dit op te lossen.
Vr. gr. Bart F.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Bart F,

We zijn inderdaad op de hoogte dat sms'jes versturen via het adresboek niet werkt en er wordt gewerkt aan een oplossing. Het handmatig invoeren van een telefoonnummer zou wel moeten werken. Dit werkt niet ideaal, maar de sms'en worden wel verstuurd.

Er wordt inderdaad op Mijn Simyo geen 'Postvak In/Uit' weergegevn. Binnengekomen sms'jes ontvang je op je telefoon en niet op Mijn Simyo. De verzonden sms'jes worden niet bijgehouden op Mijn Simyo. Als de telefoon te klein is, is dan misschien een senioren telefoon een oplossing?

We verwachten volgende week meer informatie over het niet kunnen versturen van sms'jes via het adresboek. Excuses voor het ongemak.
Dries, het is nog geen 15 september, zonet nog een keer geprobeerd maar nog niet gelukt.. Als het functioneert krijg ik dan een berichtje?
En, ...... het komt wat vreemd over dat ik een verzoek ontvang hoe tevreden ik ben met de afwikkeling van min klacht. En waarom heet ik nu ineens Simyo-Contactmail.. Als ik nu zou reageren kun je raden wat het antwoord zou zijn: Rommelig,
vr. gr. Bart F 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bart F,

Die tevredenheids-mail komt net op een ongelukkig moment, dat geef ik gelijk toe 🙂 Ik lees in je bericht dat het SMS'en via de site nu helemaal niet meer werkt, klopt dat? Want dit is bij geen enkel andere aansluiting meer het geval. Je kunt een SMS sturen, zolang je het nummer maar handmatig invoert.

Als dit niet werkt, is het verstandig om de cookies van de Simyo website te verwijderen 🙂 Wanneer het helemaal is opgelost en je via het adresboekje kunt SMS'en, durf ik nog niet te zeggen. Als het zover is, laat ik het je uiteraard meteen weten!
Tiury,
Zojuist weer getest, alleen het nummer zelf intikken werkt. Ik beschik op dezelfde machine over de KPN-dongel waar alles wel functioneert, compleet met postbakjes etc. Ik zou liever met Simyou werken maar ja , .........
Bart
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Bart F,

Vervelend dat het nog niet werkt 😞 Ik ga het voor je doorsturen naar de technische afdeling. Zij kunnen op jouw Simyo account het een en ander testen.

Ik stel hiervoor een paar vragen. Zo kan de technische afdeling preciezer zoeken. Als je op Mijn Simyo > SMS versturen een 06-nummer invoert, verschijnt daarachter ook een groene vink? En als je het bericht invoert, komt daarachter ook een groene vink te staan? Zie je daarnaast de knop 'Versturen' van lichtblauw naar donkerblauw veranderen? Tot slotte, van welke internetbrowser (Google Chrome / Internet Explorer etc.) maak je gebruik? En doe je dit bijvoorbeeld via een computer of iPad? Mocht je bedoelen dat je via het adressenboek geen sms kan sturen dan klopt dit. De technische afdeling is hier hard mee bezig om dit op te lossen.

Ik hoor het heel graag van je. Dan kan ik het meteen voor je doorsturen 🙂
Beste Naomi,
Eerst was het mogelijk via internet na inloggen een SMS te versturen, nu zie ik dat die button er niet (meer) is, klopt dat? Zo nee, waar kan ik alsnog inloggen en SMSjes versturen?
@saupingman.
Lees dit topic maar eens door....
https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/geen-online-sms-meer-versturen-via-mijn-simyo-waarom-verwijderd-29273
Reputatie 5
Badge +11
Hoi saupingman, welkom op ons forum!

In het topic waar Friesian naar verwijst wordt uitgelegd dat, om je nummer te behouden, je nu bijvoorbeeld een dagbundel internet kunt aanschaffen. Dat geldt voornamelijk wanneer je de simkaart zelf niet bij je hebt.

Het sturen van sms'jes via Mijn Simyo is helemaal meer mogelijk. Wel zijn er op internet voldoende alternatieven te vinden waar dit gratis of goedkoop kan.

Is dit zo duidelijk voor je?

Reageer