.

Beantwoord

Kan ik een sms versturen vanaf Arduino via internet ?

  • 5 November 2014
  • 3 reacties
  • 1124 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Kan ik vanaf een Arduino (microcontroller) een sms versturen als die Arduino alleen een internet verbinding heeft ?

Het is mogelijk om een GSM-uitbreidingskaart voor de Arduino te kopen, daar kan ik de sim-kaart van Simyo in doen, en dan kan ik ook sms-en vanaf de Arduino. Maar mijn Arduino heeft nu alleen nog een internet verbinding. Is het mogelijk om het versturen van een sms via de website van Simyo te gebruiken vanaf een Arduino ? Of door bijvoorbeeld een email te versturen ?

Er zijn verschillende websites die een sms kunnen versturen, maar ik wil niet dat zij mijn mobiele nummer gaan onthouden of doorverkopen.

groeten van Pito

Na het plaatsen van mijn vraag lees ik dit : https://forum.simyo.nl/sms-and-mms-61/versturen-sms-via-html-15019/ Dus die mogelijkheid is er (nog) niet ?
icon

Beste antwoord door Ernst 6 November 2014, 14:15

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pito, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum SMS&MMS gezet. Dan is het beter vindbaar voor andere forumgebruikers met dezelfde vraag.

Het is inderdaad niet mogelijk om, afgezien van Mijn Simyo, een SMS te versturen zonder dat je ergens aangemeld bent met je 06 nummer.
Die uitbreidingskaart zou je dus wel nodig hebben. Ik hoop dat ie niet te duur is...
Ik las net dat iemand in 2007 een email-to-sms service via gin.nl en het KPN provider nummer van 969 heeft kunnen activeren op een Simyo toestel. Maar ja, het is nu 2014 en het lukt mij niet op die manier.

Die GSM uitbreidingskaart maakt een inbraakmelding in ieder geval een heel stuk veiliger, dat is onafhankelijk van een internet verbinding.
Reputatie 2
Badge +6
Hey Pito,

We kunnen je helaas niet helpen met de instellingen, omdat we daar geen service voor bieden. Onze simkaarten zijn bedoeld voor mobiele telefoons en niet voor andere apparaten. Je kunt ze daar wel voor gebruiken, maar dat is op eigen risico. We weten namelijk niet hoe de apparaten precies werken. Je verbruik kan eventueel uit de hand lopen.

Mocht het je lukken om met de uitbreidingskaart verbinding te krijgen, dan is dat op eigen risico.

Reageer