.

Beantwoord

Kan ik de inhoud van een SMS teruglezen?

  • 1 January 2012
  • 7 reacties
  • 4917 Bekeken

Badge +1
Is er ergens te zien welke SMS'jes ik verstuurd heb, en wanneer?

Ja, wellicht op de rekening, maar ik bedoel de mogelijkheid om de inhoud terug te LEZEN, wát er verstuurd werd en wanneer/aan wie.

Overigens is 't een handige optie om een SMS via de site te versturen.
icon

Beste antwoord door Arie 30 January 2012, 16:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +3
de mogelijkheid om de inhoud terug te lezen en wat er verstuurd werd kan helaas niet
Geen historie van de online sms verzonden smsjes, dan moet je dus als je het bericht wilt bewaren ook een sms naar jezelf (telefoon) sturen. Dat is niet echt kosten effectief.

Het adresboek is in het begin wel te handteren als je het op alfabet aanmaakt, maar naarmate er mee namen bijkomen wordt het onoverzichtelijk.

Er valt dus nog wat te verbeteren Symio.
aanvulling

De maximum lengte van 160 tekens is ook een beperking die niet van deze tijd meer is, de techniek is toch wel in staat om automatisch 2 of meer sms te sturen bij meer dan 160 tekens ?
Badge +2
Hi Brum,

Wij slaan de inhoud van sms-berichten niet op. Dit is de reden dat je deze berichten niet terug kan vinden op je persoonlijke pagina.
Het is technisch niet mogelijk om sms-berichten langer dan 160 tekens via het internet te versturen. Wij kunnen dit helaas niet aanpassen.

Groetjes,

Arie
Hi Arie,

Ik weet niet wat er bij "Mijn Telfort" (mijn vorige provider) wettelijk anders was, maar daar werkte het wel, werden verzonden sms berichten, als je dat wilde opgeslagen. Dat zal dan wel niet op hun server zijn gedaan maar gewoon op de pc waarop het bericht werd gemaakt. Is lijkt mij afhankelijk van het sms programma.

Een sms van meer dan 160 tekens werd als 1 sms verwerkt maar als 2 of meer smsen berekend. Wel gebruikte ik toen een Nokia en nu een Samsung mobiel.

groeten



Derk



Hi Brum,

Wij mogen de inhoud van sms-berichten niet opslaan. Dit is de reden dat je deze berichten niet terug kan vinden op je persoonlijke pagina.
Het is technisch niet mogelijk om sms-berichten langer dan 160 tekens via het internet te versturen. wij kunnen dit helaas niet aanpassen.

Groetjes,

Arie
Reputatie 5
Badge +10
Hi Arie,

Een sms van meer dan 160 tekens werd als 1 sms verwerkt maar als 2 of meer smsen berekend. Wel gebruikte ik toen een Nokia en nu een Samsung mobiel.



Je dient er wel rekening mee te houden dat speciale tekens, zoals een % teken, meer dan 1 teken in beslag nemen. Daarnaast is dit ook afhankelijk van welk type toestel je gebruikt.
Hi Arie

Bij andere providers lukt het opslaan van smsen op de eigen PC wel en wordt per ca. 160 tekens 1-sms afgerekend (eigen ervaring Telfort en Skype) maar bij meer dan 160 tekens toch als 1 sms worden verzonden Mogelijk als meerdere smsen verzonden maar worden door de ontvangende server/telefoon de losse stukken weer aan elkaar worden geknoopt.

Blijf ik denken dat e.e.a. afhankelijk is van de software waarmee online smsen wordt mogelijk gemaakt. Of die wordt uitgebreidt met de genoemde optie is een keuze.



Groetend

Brum

Reageer