.

Beantwoord

Kan ik betaalde sms ontvangen met een Sim Only?

  • 18 September 2014
  • 7 reacties
  • 615 Bekeken

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik (tijdelijk) betaalde sms diensten kan ontvangen?
icon

Beste antwoord door Kim 19 September 2014, 13:03

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +6
Hoi bsebregts, welkom op het forum van Simyo!

Met een Sim Only is het niet mogelijk om gebruik te maken van premium, oftewel betaalde, sms diensten. Dit is een dienst die wij niet aanbieden om onze klanten te beschermen tegen snel oplopende kosten.

Met een Prepaid kan je wel sms'jes ontvangen van betaalde sms diensten, wanneer je met €30 hebt opgewaardeerd. Misschien dat dat een idee is? :)

Ik hoor graag van je of ik hiermee je vraag heb beantwoord!
Mijn prepaid kaart wordt wel belast met kosten van afzenders 3555 en 6224, Ik zou niet weten hoe ik aan die diensten kom; ik heb wel moeilijkheden gehad met "Whatsapp moet voor *datum* vernieuwd worden" en ik heb toen geklikt op "door gebruik te maken van onze diensten gaat u met onze voorwaarden accoord". Maar daar stond niets in over SMS-diensten. Welke boevenbende is nu bezig via smsgc.nl geld te incasseren? Hoe kom ik hier vanaf? Bij payinfo.nl lukt dat niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Brightnoise,

Er zijn aansluitingen - voornamelijk oude Simyo Prepaids - die nog wel gebruik kunnen maken van sms-diensten. Er zijn verschillende manier hoe je aangemeld kan worden bij deze diensten.

In jouw geval zijn er sms'jes verstuurd naar deze diensten op 26-10 en op 31-10. Dit kan jijzelf hebben gedaan om mee te doen aan een win-actie, of een corrupte app. Je kunt in dit geval Stop terug sms'en naar de nummers óf je inderdaad via Payinfo afmelden van deze diensten.

Wil je niet meer de mogelijkheid hebben om deze dure sms'jes te ontvangen, kan ik vanuit ons een blokkade op je aansluiting zetten. Wil je dit?

Groetjes, Tiury
Hoi Brightnoise,

Er zijn aansluitingen - voornamelijk oude Simyo Prepaids - die nog wel gebruik kunnen maken van sms-diensten. Er zijn verschillende manier hoe je aangemeld kan worden bij deze diensten.

In jouw geval zijn er sms'jes verstuurd naar deze diensten op 26-10 en op 31-10. Dit kan jijzelf hebben gedaan om mee te doen aan een win-actie, of een corrupte app. Je kunt in dit geval Stop terug sms'en naar de nummers óf je inderdaad via Payinfo afmelden van deze diensten.

Wil je niet meer de mogelijkheid hebben om deze dure sms'jes te ontvangen, kan ik vanuit ons een blokkade op je aansluiting zetten. Wil je dit?

Groetjes, Tiury


Tiury,
Dank voor de uitleg. En ja, graag een blokkade voor betaalde sms-diensten op mijn aansluiting:$.
Groet,
Brightnoise
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Brightnoise,

De blokkade staat erop. Ook gaan wij het afgeschreven bedrag terughalen bij de dienst. Ik heb daarom de €15,- die je voor deze dienst hebt betaald meteen teruggestort op je beltegoed.

Groetjes, Tiury
Fantastische service! Ondertussen staat op de site van Opgelicht.nl een waarschuwing. http://www.opgelicht.nl/alerts/overig/alert-detail/pas-op-voor-bericht-over-verlopen-whatsapp/
Eeuwige dank!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Brightnoise,

Ik heb afgelopen dagen het nummer meerdere malen voorbij zien komen, goed nieuws dat het inmiddels is gemeld! Als je hier nog verdere vragen over hebt, hoor ik dat uiteraard graag van je 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer