.

Beantwoord

Kan ik betaalde sms-diensten blokkeren?

  • 17 April 2018
  • 8 reacties
  • 381 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik las dat iemand een spelletje speelde, per ongeluk op een advertentie klikte en toen een sms kreeg. Bij het openen van dat bericht ging deze persoon ongemerkt een abonnement op iets aan waarbij wekelijks 5 euro werd afgeschreven. Het ging in dit geval om iets van Jamba of Jamster.
Nu begreep ik dat Simyo de mogelijkheid heeft om dit soort dinggen van 'derden' te blokkeren. Ik zie niet hoe ik dit zelf kan doen, maar ik wil dat wel graag. Zowel bij mezelf als bij mijn kinderen. Hoe doen we dat?

MVG
Sandra
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 April 2018, 14:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Sandra1969,

Welkom terug op het Forum! 😉

Zomaar hoge kosten maken voor betaalde sms-diensten is inderdaad geen pretje. Voor je het weet kon je aan een sms-abonnement voor ringtones vastzitten bijvoorbeeld. Zoals Friesian al aangeeft blokkeren we bij Simyo standaard dit soort 'premium-sms-jes'. Dat scheelt een hoop zorgen én voorkomt kosten!

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt? ;)

@Friesian bedankt!

Groetjes,
Thomas
Een tip, bij service kun je terecht voor heel veel informatie.

Met de woorden van Simyo.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94?c=43
Badge
Ik heb het al gevonden wat dat zijn: https://wiki.stipte.nl/index.php?title=Wat_is_premium_SMS%3F
Als Simyo dit standaard blokkeert zouden we daar dus veilig voor moeten zijn.

Het kan maar zo gebeuren dat je daarin trapt of onwetend iets aangaat. Ik heb het zelf ruim 10 jaar geleden een keer gehad en ik ben geen onbezonnen 'klik-maar-aan'-mens. Het ging vrij ongemerkt. Dat kan mij of mijn kinderen (in de puberleeftijd) dus ook overkomen en da's zonde van de centjes. ;)
Het was gelukkig gemakkelijk stop te zetten toen, maar als je er achter bent heb je al wel het nodige betaald.
Badge
Wat zijn premium sms-diensten? Zijn dat betaalde sms-diensten?

Mijn keigoeje kinderen zitten ook bij Simyo trouwens. 😉
Ik begreep dat Simyo zelf iets kon blokkeren. Die site is niet van Simyo. ;)
Simyo blokkeert standaard het ontvangen van premium sms berichten, deze kunnen veel geld kosten, versturen geeft geen hoge kosten.

Friesian weet niet bij welke provider de keiigoeje kinderen van de keiigoeje Sandra zijn. Dat kan.ie.nie weten. 😉😀😎
Reputatie 7
Badge +6
Je bedoelt niet toevallig 0900 nummers blokkeren?
Badge
Ik begreep dat Simyo zelf iets kon blokkeren. Die site is niet van Simyo. 😉
Hoi Sandra - @Sandra1969

Kijk maar eens op www.payinfo.nl.
Regelmatig controleren en....
Daar kun je blokkeren wat nodig is.

Fijne dag nog ! 😎

Reageer