.

Beantwoord

Kan iemand anders meelezen met mijn smsjes?

  • 17 January 2015
  • 7 reacties
  • 6874 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Iemand beweert (ik ken die persoon niet) dat mijn nummer gebeld haar gebeld heeft in de maand oktober. Zij heeft aan iemand laten zien dat mijn telefoonnummer gebeld heeft en deze persoon heeft dat bevestigt(zelf heb ik het niet gezien). Ik heb de eerste drie cijfers van haar telefoonnummer en ik heb gezocht in mijn facturen maar haar nummer komt nergens voor! En ik weet zeker dat ik ook niet gebeld heb! Maar ik word beschuldigd en ik vind dit heel erg want ik heb niks gedaan. Hoe is het mogelijk dat mijn nummer op haar scherm kan voorkomen? Plus wist zij alle gesprekken die ik heb gevoerd in een appgesprek met deze persoon(die ik nooit aan iemand vertelt heb). Ik vind dit zo eng en bizar wat kan ik hiertegen doen?
icon

Beste antwoord door Ernst 19 January 2015, 14:37

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nummerweergave is niet erg betrouwbaar. Ik krijg regelmatig ongevraagde en ongewenste marketingtelefoontjes van call centres in India die zich presenteren op het scherm van mijn telefoon met een fake binnenlands nummer. De weergave van een bepaald nummer op iemands telefoon is absoluut geen garantie dat dat het nummer is waarmee gebeld wordt. Alleen op netwerkniveau kan wellicht nog worden achterhaald op welk tijdstip het gesprek heeft plaatsgevonden en wie de beller was. 
Bedankt voor je reactie. En weet je misschien of het mogelijk is dat iemand jou appgesprekken kan achterhalen of kan hacken of iets .. ik heb echt geen idee hoe het kan dat iemand precies weet wat ik zeg over de app.
Reputatie 7
Badge +9
Je bedoelt met appgesprekken gesprekken via Skype, FaceTime en dergelijke, dus via internet? Die worden versleuteld, en zijn dus niet zomaar door derden af te luisteren, zeker niet als niemand anders jouw inloggegevens weet. Normale gesprekken via het vaste of mobiele telefoonnetwerk daarentegen worden niet versleuteld en zijn in principe af te luisteren, maar voor zover ik weet alleen op netwerkniveau.

Iets anders is natuurlijk als een van de partijen tijdens een gesprek een geluidsopname maakt, dat kan altijd.
Ik bedoel echt gesprekken via whatsapp
Reputatie 7
Badge +9
Als jij zegt dat je dat bewuste gesprek in oktober niet hebt gevoerd en die andere persoon heeft jouw nummer op zijn scherm zien staan, dan zijn er maar twee mogelijkheden. Of iemand heeft jouw toestel in handen gehad en dat gesprek gevoerd terwijl je dat niet in de gaten had, of jouw huidige nummer was op dat moment nog in gebruik bij iemand anders. Het komt een enkele keer voor dat een vrijgekomen nummer een beetje te snel weer wordt toegewezen aan een nieuwe aansluiting. 
Ik zal het anders uitleggen dus nu pas beweert diegene dat mijn nummer gebeld heeft in oktober (staat niet op mijn factuur) dit abonnement heb ik al sinds april. Mijn gesprekken van afgelopen woensdag zijn door diegene bekeken en ik weet niet hoe (diegene wist zelfs de foto's die ik verstuurde naar iemand). Ik wilde eigenlijk naar de politie gaan maar ik heb eigenlijk helemaal geen poot om op te staan omdat ik niet weet wie die persoon is en de tussenpersoon die ik wel ken wilt niet zeggen wie het is en daarmee heb ik die appgesprekken gevoerd en hij heeft te horen gekregen van die derde welke plaatjes ik allemaal verstuurd zou hebben en letterlijke teksten die ik heb gezegd. Mijn verhaal komt ongeloofwaardig over omdat ik de enige ben die van die gesprekken afweet. Dus hoe het bij een derde komt weet ik niet. En ik ben al heel de dag aan het googlen of misschien 1 van ons app gehackt kan zijn maar ik weet niet of dat werkelijk kan ik las op internet van wel
Reputatie 5
Badge +11
Hi Shox, welkom op het forum!

Ik heb je topic even in het subforum Sms&mms gezet. Zo is het voor anderen ook makkelijker te vinden.

Omdat ik hier wel even het fijne van wilde weten heb ik je net eventjes gebeld.
Jij bent aan het Whatsappen en smsen met iemand en een ander weet wat jij stuurt. Die ander zegt ook dat jij haar gebeld hebt.

Ik heb je uitgelegd dat telefoons niet zomaar gehackt worden en niemand zomaar mee kan lezen met Whatsapp en sms. Dat is echt ongelofelijk ingewikkeld en je moet al zo'n beetje op het niveau van een inlichtingendienst als de AIVD zitten om dit te kunnen. En ook zo'n budget hebben.

Nu ik dit zo zit te typen bedenk ik me dat het er op lijkt dat de derde persoon gewoon stiekem in de telefoon van jouw bekende zit te neuzen. En dat jij haar gebeld hebt terwijl dit niet eens in jouw specificaties staat; dat lijkt op jokken.

Denk je dat dit het zou kunnen zijn?


Scotsman, dank je heel erg voor het uitgebreide meedenken!

Reageer