.

kan geen sms versturen naar 1 specifiek Telfort nummer

  • 4 April 2012
  • 11 reacties
  • 2077 Bekeken

Badge
Hoi,


Ik probeer al dagen mijn vriendin te smsen, zij heeft een Telfort nr. Mijn telefoon (HTC CHACHA) geeft aan dat het smsje verzonden is. Ik kan iedereen smsen (alle providers al geprobeerd) behalve dit specifieke nummer! Haar man heeft ook een nr van Telfort en dat levert geen problemen op, rara hoe kan dat? Alle instellingen staan goed, ik kan verder gewoon met iedereen smsen, mijn vriendin heeft haar toestel helemaal gecheckt, heeft mij niet geblokkeerd (ik kan haar wel bellen!).. Heeft iemand enig idee? Heb zelf erg lang bij KPN gewerkt maar dit gaat mij pet te boven.. 😉


groetjes Daniella

11 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Danniblusanni,

Het lijkt erop dat jij in je toestel een blokkade hebt ingesteld voor sms-berichten naar het nummer van je vriendin. Wij raden je aan om je toestelinstellingen nogmaals te controleren.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Manisha,


Ik heb geen blokkering bij haar nummer staan, dat had ik uiteraard gecontroleerd.

Tevens heb ik haar nummer uit mijn mobiel gehaald en geheel opnieuw ingevoerd en nog komen de berichtjes niet aan helaas




groetjes Daniella
Reputatie 2
Badge +4
Beste Daniella,

Kun je nog controleren of het wel lukt om je vriendin te bellen als je de Simyo simkaart in een ander simlockvrij troestel plaatst.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hoi Manisha,


Ik heb de simkaart in een simlock-vrij toestel (samsung) gestopt, heb de betreffende vriendin gebeld, dat ging prima (net als met mijn eigen HTC Cha Cha) maar het smsje dat ik naar haar heb verzonden v.a. dit andere toestel (Samsung) komt niet bij haar aan! Zij heeft haar toestel ook gecontroleerd en heeft geen blokkades aangebracht. Het gekke is dat ik ieder ander uit mijn contacten lijst zonder problemen kan smsen. Een andere vriending en mijn man hebben vanaf hun toestellen ook een sms naar mijn vriendin gestuurd, deze kwamen gewoon aan, haar smsjes komen ook gewoon bij hen aan. Vreemde zaak niet?

Ik hoor graag van !


groetjes Daniella
Reputatie 5
Badge +10
Kan je nagaan of het telefoonnummer waarnaar je probeert te sms-en een Vodafone nummer is of is geweest?
Badge
Kan je nagaan of het telefoonnummer waarnaar je probeert te sms-en een Vodafone nummer is of is geweest?






Hoi Alex,


Net het nummer is altijd een Telfort (abonnements) nummer geweest!


groetjes Daniella
Reputatie 5
Badge +10
Ervaar je het probleem nu nog steeds? Als het probleem alleen plaats vindt bij jou telefoonnummer zou de ontvangende partij de sms instellingen m.b.t. jouw nummer moeten nagaan. Eens sms blokkade kan mogelijk een oorzaak zijn.
Badge
ja het probleem is er nog steeds helaas, omdat ik mijn simkaart ook in een ander simlock vrij toestel heb gestopt, waarna het nog steeds niet lukte, had ik ook de conclusie getrokken dat de ontvangende partij toch echt iets van een blokkade aangebracht moet hebben. Zij geeft aan dat ze het toetel een aantal keren goed gecontroleerd heeft en er geen blokkade op mijn nummer zit.. Mijn man kan haar wel smsen, een vriendin van ons ook, ze kan mij ook smsen, ik kan haar wel bellen.. ik denk dus idd zelf ook aan een blokkade van haar kant.. maar als jullie nog ideeën hebben hoor ik ze graag!
Mocht het probleem opgelost zijn, laat ik hier zeker even een berichtje achter!
Als er nog iets is dat ik kan proberen, laat je het dan even weten ajb??


groetjes Daniella
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Danielle,

Ik zou vanuit mijn en Simyo mogelijkheden niet weten hoe dit probleem verholpen kan worden. Heeft de ontvangende partij al contact opgenomen met de betreffende provider?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,
Dat begrijp ik, ik heb haar telefoon wederom gecheckt en geen blokkades, erg vreemd allemaal.
Ik ga haar nu vragen om contact met haar provider op te nemen! Ik laat je weten wat de (hopelijk ;)) de oplosing is!


groetjes Daniella
Badge
Hoi Alex,


Nog even een aanvulling. Ik heb mijn verbruiksgegevens gecheckt, en daarin vind ik de smsjes die ik verstuurd heb! Dus ze worden wel degelijk vanaf mijn simkrt/telefoon verzonden. Het probleem moet dus aan haar kant zitten. Ik laat je weten of en wanneer het opgelost is!


groetjes Daniella

Reageer