.

Kan geen sms versturen en ontvangen

  • 4 August 2012
  • 16 reacties
  • 3072 Bekeken

Ik kan al paar dagen niet sms versturen en sms ontvangen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Weet iemand hoe dit zit ?

16 reacties

Badge
Hoi,

Ik heb ook problemen met SMS. Verturen gaat goed maar ik ontvang gestuurde SMSjes uren later. Voorbeeld: Gisteren om 18.00 uur is er vanaf een Simyo abonnement een sms gestuurd. Tussen 20.30 en 21.00 uur kwam deze bij mij binnen. De door mij verstuurde smsjes zijn er binnen 5 minuten.

HELLUP
Badge +6
Ik kan al paar dagen niet sms versturen en sms ontvangen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Weet iemand hoe dit zit ?


Hoi,

Ik heb ook problemen met SMS. Verturen gaat goed maar ik ontvang gestuurde SMSjes uren later. Voorbeeld: Gisteren om 18.00 uur is er vanaf een Simyo abonnement een sms gestuurd. Tussen 20.30 en 21.00 uur kwam deze bij mij binnen. De door mij verstuurde smsjes zijn er binnen 5 minuten.

HELLUP


Beste Mark Koenders & Verhoeven_Erik,

Welkom allebei op het forum!

Ik kan geen SMS berichten versturen:
Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313.
Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard.
Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.

Ik kan geen SMS berichten ontvangen:

Het kan zijn dat de inbox in het toestel (of simkaart) vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist.
Het toestel bevindt zich buiten het bereik van het mobiele netwerk waardoor er geen SMS-berichten afgeleverd kunnen worden op het toestel.
Het toestel is enkele dagen uitgeschakeld, waardoor het afleveren van SMS-berichten niet heeft plaatsgevonden. KPN probeert verzonden SMS-berichten 72 uur lang af te leveren. Daarna wordt het bericht verwijderd.
Sommige toestellen van Siemens en Motorola hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu.
Badge
Ik kan al paar dagen niet sms versturen en sms ontvangen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Weet iemand hoe dit zit ?


Hoi,

Ik heb ook problemen met SMS. Verturen gaat goed maar ik ontvang gestuurde SMSjes uren later. Voorbeeld: Gisteren om 18.00 uur is er vanaf een Simyo abonnement een sms gestuurd. Tussen 20.30 en 21.00 uur kwam deze bij mij binnen. De door mij verstuurde smsjes zijn er binnen 5 minuten.

HELLUP


Beste Mark Koenders & Verhoeven_Erik,

Welkom allebei op het forum!

Ik kan geen SMS berichten versturen:
Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313.
Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard.
Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.

Ik kan geen SMS berichten ontvangen:

Het kan zijn dat de inbox in het toestel (of simkaart) vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist.
Het toestel bevindt zich buiten het bereik van het mobiele netwerk waardoor er geen SMS-berichten afgeleverd kunnen worden op het toestel.
Het toestel is enkele dagen uitgeschakeld, waardoor het afleveren van SMS-berichten niet heeft plaatsgevonden. KPN probeert verzonden SMS-berichten 72 uur lang af te leveren. Daarna wordt het bericht verwijderd.
Sommige toestellen van Siemens en Motorola hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu.


Hoi Natascha,

Ik heb mijn mailbox leeg gegooid en ik wacht even af. Mocht ik problemen blijven houden dan post ik wel weer. De instellingen op mijn telefoon staan goed (Android).

Gr.
Erik
Sinds een kleine twee weken ontvang ik ook geen SMS meer - bv. ING telebankieren waarbij de TAN wordt toegezonden, werkt niet meer. 
ING schuift (terecht) af naar Symio, maar geeft aan wel veel Symio-gebruikers met klachten te hebben!

Ik ontvang geen SMS maar Symio kon alleen maar melden dat mijn 'inbox' vol zou staan, dat konden ze zien. Deze geheel geleegd, toestel helemaal uit en weer aangezet, zonder enig resultaat.

Versturen van sms gaat ook niet meer!
Neemt Simyo klachten als deze wel serieus?
Reputatie 5
Badge +10
Sinds een kleine twee weken ontvang ik ook geen SMS meer - bv. ING telebankieren waarbij de TAN wordt toegezonden, werkt niet meer.
ING schuift (terecht) af naar Symio, maar geeft aan wel veel Symio-gebruikers met klachten te hebben!

Ik ontvang geen SMS maar Symio kon alleen maar melden dat mijn 'inbox' vol zou staan, dat konden ze zien. Deze geheel geleegd, toestel helemaal uit en weer aangezet, zonder enig resultaat.

NEEMT SYMIO KLACHTEN ALS DEZE WEL SERIEUS???


Hoi HaroldGerritsen,

Heb je eerder wel smsjes (TAN codes) kunnen ontvangen van ING? En kan je overige smsjes wel ontvangen?

Groetjes,

Alex
Ik heb tot enige tijd geleden sms kunnen ontvangen en verenden, zowel binnen- als buiten Nederland.
Ook TAN van ING ontvangen ging goed, tot ongeveer 2 weken geleden, zo denk ik te herinneren.

Ik gebruikte sms niet vaak, maar zelfde periode kreeg ik direct na verzenden van een sms steeds foutmelding. Afgelopen week belde zoon uit buitenland, ik had niet op zijn sms gereageerd (want ook niet ontvangen).
Ik ben blijkbaar niet de enige, ook door ING aan mij bevestigd...
Doet Symio iets aan dergelijke klachten?
Nog een nabrander: ook mijn echtgenote heeft Symio... Hoorde zojuist dat er een dringend telefoontje was gepleegd naar haar GSM. beller kreeg direct melding dat gsm niet bereikbaar was, terwijl mijn vrouw gewoon bereik had. Gelukkig werd de huistelefoon nog geprobeerd zodat mijn vrouw van de onbereikbaarheid hoorde.

Ik heb eerder ook al een (minder belangrijk) telefoontje gemist; alle keren, in de lopende probleemperiode, en geen melding van 'gemiste oproep' op het toestel, zoals in het verleden!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi HaroldGerritsen,

Voor beide problemen (sms en gebeld worden) ben ik benieuwd of je dit wellicht op een bepaalde postcode ervaart. Zo ja, wat is de postcode? Dan kan ik de technische dienst een postcode check laten uitvoeren. En kun je alleen smsjes van ING niet ontvangen of ook van andere aansluitingen niet?

Groetjes,

Alex
Ik woon en ervaar het meest op 8447eb Heerenveen.
Ik ontvang geen enkele sms.... Ook geen melding van gemiste oproepen...
Mijn vrouw heeft zelfde problemen, ontvangt ook geen sms. I.v.m. solliciteren krijgt zij regelmatig telefoontjes; soms wordt op vaste lijn gebeld en gezegd dat de gsm ' niet aan staat', terwijl dat wel het geval is.

Toestel uis, ander toestel, geen resultaat resp. verandering.
Ik gebruik twee Symio kaarten, mijn vrouw 1.
Probleem ligt dus ZEKER bij Symio of door Symio gebruikte provider/services die zijn gewijzigd.

NOGMAALS: probleem sins kort opgetreden, zoals te lezen op het forum hebben meerdere mensen hetzelfde probleem!
O ja, ook mijn 'verzonden' sms berichten stonden na de foutmeldingen in het 'Postvak Uit', sms-centrumlijn is op mijn toestel correct en nietvgewijzigd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi HaroldGerritsen,

Ik heb contact gehad met de technische dienst en een postcode check gedaan. De zendmast zou hier correct moeten werken. Verder ook geen meldingen binnen gekomen. Je geeft aan dat het voornamelijk op de doorgegeven postcode plaats vindt. Maar is dit een consequent probleem wat ook op andere plekken plaats vindt? M.a.w. kan je helemaal nooit een sms naar iemand sturen en ontvangen? En ervaar je dit probleem met ieder telefoonnummer?

Ervaren jullie dit probleem toevallig binnenshuis? Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de constructie van het gebouw/huis voor belemmeringen zorgt. Deze vlieger gaat uiteraard niet op wanneer je de genoemde problemen eerder nooit gemerkt op dezelfde plek.

Groetjes,

Alex
Ik kan ook niets meer verzenden (en voor zover ik weet ook niet meer ontvangen), zouden jullie deze postcode na kunnen kijken? 6002XB Weert.
Badge +6
Ik kan ook niets meer verzenden (en voor zover ik weet ook niet meer ontvangen), zouden jullie deze postcode na kunnen kijken? 6002XB Weert

Beste Winterheart,

Kan je op de postcode die je hebt opgegeven wel gebeld worden en zelf bellen? Welke melding krijg je op het scherm van je toestel wanneer je een sms probeert te verzenden?
Badge
Ik kan ook niets meer verzenden (en voor zover ik weet ook niet meer ontvangen), zouden jullie deze postcode na kunnen kijken? 6002XB Weert

Beste Winterheart,

Kan je op de postcode die je hebt opgegeven wel gebeld worden en zelf bellen? Welke melding krijg je op het scherm van je toestel wanneer je een sms probeert te verzenden?

Beste Simyo, ik ervaar sinds een kleine week ook dat ik geen sms meer kan ontvangen (postcode 5864), terwijl ik altijd maximaal bereik had. De inbox / outbox is leeggemaakt en ik zie nu ook dat het bereik dan weer maximaal is en vervolgens weer geheel weg. Hoe kan dit zomaar?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vinnie,

Je vraag wordt in dit topic behandeld. Om het overzicht te bewaren zal je vraag daar verder worden behandeld.

Groetjes,

Alex

Reageer