.

Beantwoord

Kan geen sms berichten meer versturen

  • 20 October 2012
  • 9 reacties
  • 2988 Bekeken

Kan geen sms berichten meer versturen vanaf mijn Sony ericsson Xperia X8. Heb het nummer +31653131313 al ingevoerd in het sms centrum maar krijg hier steeds een error melding.
icon

Beste antwoord door Arie 23 October 2012, 12:31

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +2
Beste Sharon,

Wanneer je geen SMS berichten kunt versturen verzoeken wij je het volgende te controleren:

• Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313
• Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden:
Tekst, SMS of Standaard
• Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd
worden gewist.

Als laatste kan je nagaan of de functie 'sms versturen' niet per ongeluk geblokkeerd is in je toestel.

Mocht bovenstaande niet het gewenste effect opleveren, dan kan je de simkaart in een ander toestel plaatsen.

Wij horen dan graag van je welke (twee verschillende) meldingen gegeven worden door het toestel.

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,

Niets helpt er is wel iets vreemds aan de hand, mijn simyo simkaart werkt wel in een ander toestel (nokia) als ik dan vervolgens de simkaart van de Nokia
(deze simkaart is van T-mobile) in mijn Sony Ericsson doe werkt ook alles en kan ik weer gewoon sms berichten versturen. In de sms centrale komen dan ook automatisch de juiste nummers te staan, behalve als ik mijn simyo simkaart weer in mijn eigen toestel plaats komt er geen nummer in de sms centrale te staan en als ik deze wil in vullen dan krijg de melding;  Refresh Error
Hoe nu verder?
Badge +2
Beste Sharon,

Het lijkt erop dat er iets niet goed in het toestel staat op het moment dat de simkaart in de Sony Ericsson zit. Aangezien de simkaart wel werkt in een ander toestel ligt het niet aan de simkaart. Wij adviseren je hierover contact met Sony Ericsson op te nemen. Je kan ook even met het toestel naar een onafhankelijk telefoonwinkel bij jou in de buurt gaan. Wellicht dat zij kunnen helpen met het instellen van het nummer van de sms-centrale.

Groetjes,

Arie
Hoi Arie,

Ik ben naar een winkel geweest voor advies zij hebben de telefoon nagekeken en hebben er een andere simkaart in gedaan om te testen en alles werkte normaal behalve met de simkaart van Simyo lukte het niet, ook niet om het nummer in de sms centrale in te vullen. Zij kwamen tot de conclusie dat er niets met toestel aan de hand was. Het advies van de verkoper was natuurlijk om over te stappen naar een andere provider. Mocht ik binnen een week geen oplossing ontvangen hebben dan zal ik dit abonement opzeggen en inderdaad overstappen naar een andere provider.

Groetjes,
Sharon
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sharon,

Netwerktechnisch staat alles goed. Dat moet ook wel anders zou je in een ander toestel ook geen sms berichten kunnen vesturen. We kunnen geen oplossing bieden vanuit Simyo, omdat het versturen van een sms bericht wel gewoon werkt. Het probleem wordt echt door het toestel veroorzaakt. Als je ook geen sms berichten kon versturen vanaf een ander toestel, zou de oorzaak inderdaad bij Simyo kunnen liggen. Zoals je zelf aangeeft is dit niet het geval.

Groetjes,

Alex
Beste Alex, heb je dan een verklaring waarom een andere simkaart wel werkt in mijn telefoon?. Is het mogelijk dat er nieuwe simkaart wordt opgestuurd. Groetjes Sharon
Badge +2
Beste Sharon,

Aangezien je in een ander toestel wel kan sms'en ligt het niet aan de simkaart. Je kan uiteraard wel een nieuwe simkaart aanvragen als je dit wenst. Dit kan via de persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Nadat je bent ingelogd kan je onder het tabblad 'selfservice' een vervangende simkaart aanvragen.

Groetjes,

Arie
Alles werkt weer perfect ik heb er een nieuwe simkaart in gedaan en kan weer sms berichten versturen, de simkaart heb ik wel bij een andere provider aangeschaft en kreeg er zelfs €10 beltegoed kado mijn abonnement bij Simyo heb ik reeds opgezegd. Een beetje meer aandacht voor jullie klanten kan geen kwaad en niet alleen maar voorgeschreven teksten versturen.

Groetjes,
Sharon
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sharon,

Allereerst bedankt voor je terugkoppeling. Kan je aangeven wat we in deze situatie nog meer voor je hadden kunnen betekenen? Als ik je omschrijving zo lees, kwam het er op neer dat je met een Simyo simkaart in een toestel geen berichten kon versturen, maar met dezelfde simkaart wel in een ander toestel. Bij zo'n situatie kunnen we eigenlijk niet heel veel meer doen.

Groetjes,

Alex

Reageer