.

Beantwoord

Kan geen mms versturen

  • 16 October 2013
  • 15 reacties
  • 13495 Bekeken

Badge +1
Wie kan me helpen? Heb een galaxy ace plus en het lukt me niet om een mms te versturen. Toen ik dit toestel net had had ik de instelling internet/mms uitgeschakeld om te voorkomen dat ik per ongeluk op internet zat ipv wifi. Nu dacht ik dat het aan die instelling lag. Toen ik dit wilde wijzigen zag ik dat er alleen nog internet wijzigen staat en dat mms er niet meer bij wordt vermeld. Ik heb het toch gewijzigd en opnieuw geprobeerd. Helaas lukt het niet.

Iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?
icon

Beste antwoord door MartijnR 16 October 2013, 13:21

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Nu had ik hetzelfde probleem met mijn Nokia Lumia 620. Ik kreeg de melding "Kan het bericht niet verzenden".
Aangezien je hier wordt doorverwezen naar de site van KPN, ben ik bezig geweest om mijn instellingen aan te passen. Op zich geen probleem, maar helaas het probleem was niet verholpen. Na een check en grondig research op het internet en ja toch ook logisch nadenken bleek dat de instructie voor de Nokia Lumia 620 niet compleet was. Aangezien ik dat ook niet kan melden bij de KPN heb ik maar besloten dit hier te vermelden.
Het beste is om de instructie van de Nokia Lumia 520 te volgen. Wat ontbreekt is dat de verificatietype voor de mms-APN ook PAP moet zijn. Daarna werkte het wel.


Hoi Bonost, welkom op het Simyo forum :D

Dankjewel voor je bijdrage! Dit wisten we dus niet... Gaat handig gebruikt worden ;)

Ben je sowieso al een beetje een mobiele techneut, of werd je interesse aangewakkerd enkel vanwege je Lumia 620/MMS issue?
Nu had ik hetzelfde probleem met mijn Nokia Lumia 620. Ik kreeg de melding "Kan het bericht niet verzenden".
Aangezien je hier wordt doorverwezen naar de site van KPN, ben ik bezig geweest om mijn instellingen aan te passen. Op zich geen probleem, maar helaas het probleem was niet verholpen. Na een check en grondig research op het internet en ja toch ook logisch nadenken bleek dat de instructie voor de Nokia Lumia 620 niet compleet was. Aangezien ik dat ook niet kan melden bij de KPN heb ik maar besloten dit hier te vermelden.
Het beste is om de instructie van de Nokia Lumia 520 te volgen. Wat ontbreekt is dat de verificatietype voor de mms-APN ook PAP moet zijn. Daarna werkte het wel.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Ernst,

Onder deze instellingen doet internet het wel (behalve mms versturen):


Moet ik alle instellingen waaronder internet het wel doet verwijderen en een nieuwe APN aanmaken met de door jou geadviseerde instellingen?
Wil a.j.b. nog 1x uitleggen wat ik precies moet doen.

bedankt
Joke


Ik zou je als allerlaatste willen aanraden alle APN's te verwijderen en deze stappen te volgen.

Als deze instellingen ook niet werken, dan ben ik bang dat het een probleem met je toestel is 😞
Hallo Ernst,

Onder deze instellingen doet internet het wel (behalve mms versturen):

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type:  default



Onder deze instellingen doet internet het niet:

Bij Naam, voer KPN MMS in
- Bij APN, voer portalmmm.nl in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in
- Bij MMS-Proxy, voer 10.10.100.20 in
- Bij MMS-Poort, voer 5080 in
- Bij MCC, voer 204 in
- Bij MNC, voer 08 in
- Bij Verificatietype, kies PAP
- Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters)
- Kies de menu-toets
- Kies Opslaan
- Keer terug naar het Startscherm
- Startscherm


Moet ik alle instellingen waaronder internet het wel doet verwijderen en een nieuwe APN aanmaken met de door jou geadviseerde instellingen?
Wil a.j.b. nog 1x uitleggen wat ik precies moet doen.

bedankt
Joke
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jokeb,

Dit begint een aardig ingewikkeld probleem te worden... 😕

Ik wil je vragen om naast de APN die je als laatste van Alex hebt gekregen ook deze in te voeren.
Je hebt dan 2 APN's in te telefoon staan. Als het goed is 1 voor internet en 1 voor MMS.

Laat je weten of dit helpt?
Hallo Alex,

Ik heb naar verschillende telefoons geprobeerd een mms bericht te versturen. NL: Blackberry, I-phone en Samsung. Ook naar verschillende nummers. Ik kan ook geen mms berichten ontvangen. Ik weet dat ik via Whatsapp ook foto's kan verzenden, maar zou het toch prettig vinden om ook via berichten foto's te kunnen verzenden. Niet al mijn contacten maken gebruik van Whatsapp.

Groet Joke
Hoi jokeb,

Vervelend dat het nog niet werkt. Wellicht dat het doorlopen van de onderstaande stappen helpt.

- Startscherm.
- Kies het menu-symbool
- Kies Instellingen
- Kies Draadloos en netwerken
- Kies Gegevensverbinding en vink deze aan
- Kies Mobiele netwerken
- Kies Namen toegangspunten
- Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN
- Bij Naam, voer KPN MMS in
- Bij APN, voer portalmmm.nl in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in
- Bij MMS-Proxy, voer 10.10.100.20 in
- Bij MMS-Poort, voer 5080 in
- Bij MCC, voer 204 in
- Bij MNC, voer 08 in
- Bij Verificatietype, kies PAP
- Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters)
- Kies de menu-toets
- Kies Opslaan
- Keer terug naar het Startscherm
- Startscherm

Zet de HTC Wildfire S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Let op: de activering is pas compleet na het versturen van een eerste mms. Verstuur daarom nu een willekeurige mms naar je eigen mobiele telefoonnummer om de instellingen te testen.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is het type telefoon waarnaar je de mms probeert te verzenden. Zou je dit kunnen nagaan? En ervaar je dit naar meerdere telefoonnummers of naar 1 specifiek telefoonnummer?

Misschien overbodig, maar tegenwoordig kun je met Whatsapp en email heel makkelijk foto's verzenden. Dan heb je geen MMS nodig. Scheelt ook weer geld.

Kan je even laten weten of het na het instellen van bovenstaande gegevens werkt?

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

Ik heb alles overgenomen. Wat moet ik invullen bij Proxy, Poort, Server,MMS protocol? Want bij deze instellingen heb ik weer geen internet..

groet Joke
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jokeb,

Vervelend dat het nog niet werkt. Wellicht dat het doorlopen van de onderstaande stappen helpt.

- Startscherm.
- Kies het menu-symbool
- Kies Instellingen
- Kies Draadloos en netwerken
- Kies Gegevensverbinding en vink deze aan
- Kies Mobiele netwerken
- Kies Namen toegangspunten
- Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN
- Bij Naam, voer KPN MMS in
- Bij APN, voer portalmmm.nl in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in
- Bij MMS-Proxy, voer 10.10.100.20 in
- Bij MMS-Poort, voer 5080 in
- Bij MCC, voer 204 in
- Bij MNC, voer 08 in
- Bij Verificatietype, kies PAP
- Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters)
- Kies de menu-toets
- Kies Opslaan
- Keer terug naar het Startscherm
- Startscherm

Zet de HTC Wildfire S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Let op: de activering is pas compleet na het versturen van een eerste mms. Verstuur daarom nu een willekeurige mms naar je eigen mobiele telefoonnummer om de instellingen te testen.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is het type telefoon waarnaar je de mms probeert te verzenden. Zou je dit kunnen nagaan? En ervaar je dit naar meerdere telefoonnummers of naar 1 specifiek telefoonnummer?

Misschien overbodig, maar tegenwoordig kun je met Whatsapp en email heel makkelijk foto's verzenden. Dan heb je geen MMS nodig. Scheelt ook weer geld.

Kan je even laten weten of het na het instellen van bovenstaande gegevens werkt?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Inmiddels heb ik weer internet. Alleen mms berichten kunnen nog steeds niet verstuurd en ontvangen worden;
De foutmelding is: "kan geen berichten verzenden na diverse pogingen. Algemene netwerkfout"

groetjes Joke
Hoi jokeb,

Als je geen mms berichten kunt sturen, staan de instellingen waarschijnlijk niet goed. Heb je de instellingen uit dit topic al overgenomen?

Zo ja, wat voor melding krijg je wanneer je een mms probeert te verzenden?

Groetjes,

Alex



Helaas Alex,

Internet doet het nu helemaal niet meer, nadat ik alle instellingen heb ingevoerd.
 De versie die jij hebt geschreven is wel een andere dan de screenshot van Nielsiejjj92. Ik heb alletwee geprobeerd. De melding die nu gegeven wordt als ik een foto via berichten wil versturen is; Kan geen berichten verzenden, algemene netwerkfout.

Dus nadat ik de instelligen heb veranderd, doet internet het helemaal niet meer.

groetjes Joke
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jokeb,

Als je geen mms berichten kunt sturen, staan de instellingen waarschijnlijk niet goed. Heb je de instellingen uit dit topic al overgenomen?

Zo ja, wat voor melding krijg je wanneer je een mms probeert te verzenden?

Groetjes,

Alex
Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem, alleen een ander toestel nl: HTC WIldfire s.
Moet ik ook mijn instelligen veranderen? 

vriendelijke groet Joke
Badge +8
Super het is gelukt, dankjewel, ook voor je snelle antwoord!

Gr Margreet


Hoi Margreet,

Fijn dat je er met Martijn®'s hulp uit bent gekomen 🙂 Je weet dat er ook andere goedkopere manierten zijn om afbeeldingen te versturen, hè? een MMS kost je toch elke keer €0,50 en niet elk toestel kan ze ontvangen.

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Super het is gelukt, dankjewel, ook voor je snelle antwoord!

Gr Margreet
Reputatie 3
Badge +9
Beste Margreet,

Probeer eens de instellingen via deze site door te lopen en kijken of dit helpt. http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/s7500-galaxy-ace-plus/mms/handmatig-instellen

Graag hoor ik of het heeft gewerkt.

mvg,
Martijn (Simyo klant)

Reageer