Iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?
Beste antwoord door MartijnR
Bekijk originele reactieBeste antwoord door MartijnR
Bekijk originele reactieHoi jokeb,
Vervelend dat het nog niet werkt. Wellicht dat het doorlopen van de onderstaande stappen helpt.
- Startscherm.
- Kies het menu-symbool
- Kies Instellingen
- Kies Draadloos en netwerken
- Kies Gegevensverbinding en vink deze aan
- Kies Mobiele netwerken
- Kies Namen toegangspunten
- Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN
- Bij Naam, voer KPN MMS in
- Bij APN, voer portalmmm.nl in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in
- Bij MMS-Proxy, voer 10.10.100.20 in
- Bij MMS-Poort, voer 5080 in
- Bij MCC, voer 204 in
- Bij MNC, voer 08 in
- Bij Verificatietype, kies PAP
- Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters)
- Kies de menu-toets
- Kies Opslaan
- Keer terug naar het Startscherm
- Startscherm
Zet de HTC Wildfire S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Let op: de activering is pas compleet na het versturen van een eerste mms. Verstuur daarom nu een willekeurige mms naar je eigen mobiele telefoonnummer om de instellingen te testen.
Waar ik ook benieuwd naar ben, is het type telefoon waarnaar je de mms probeert te verzenden. Zou je dit kunnen nagaan? En ervaar je dit naar meerdere telefoonnummers of naar 1 specifiek telefoonnummer?
Misschien overbodig, maar tegenwoordig kun je met Whatsapp en email heel makkelijk foto's verzenden. Dan heb je geen MMS nodig. Scheelt ook weer geld.
Kan je even laten weten of het na het instellen van bovenstaande gegevens werkt?
Groetjes,
Alex
Hoi jokeb,
Als je geen mms berichten kunt sturen, staan de instellingen waarschijnlijk niet goed. Heb je de instellingen uit dit topic al overgenomen?
Zo ja, wat voor melding krijg je wanneer je een mms probeert te verzenden?
Groetjes,
Alex
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.