Beantwoord

Ik ontvang constant dezelfde sms'jes, wat kan ik hieraan doen?

  • 25 januari 2016
  • 17 reacties
  • 259 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Als iemand mij een smsje stuurt krijg ik dit sms'je elk uur nogmaals binnen. Volgens mij komt dit omdat mijn sim-kaart geen óntvangen' bericht weer afgeeft waardoor de server blijft versturen. Nu heb ik dit weekend van 4 verschillende personen een sms'je gekregen en krijg ik dus tientallen smsjes per uur binnen. Kunnen jullie hier iets aan doen?

Groet, Elise
icon

Beste antwoord door Angelica 26 januari 2016, 09:53

Hoi Eliselangendoen,

Voor het overzicht heb ik je vraag verplaatst naar het Subforum 'Sms en mms'. :)

Wat vervelend dat je de hele tijd dezelfde sms'jes ontvangt. Na één keer heb je ze ook wel gelezen. Wat ik voor je kan doen is een reset uitvoeren op je simkaart. Dit houdt in dat deze even van het netwerk wordt gehaald. Zou je telefoon voor tien minuten uit willen zetten? Dan kan de reset doorgevoerd worden. Zou je ook je simkaart uit je telefoon willen halen? Op deze manier kunnen we hopelijk de sms-loop ook onderbreken.

Laat je even weten of het geholpen heeft?

Groetjes, Angelica
Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Eliselangendoen,

Voor het overzicht heb ik je vraag verplaatst naar het Subforum 'Sms en mms'. :)

Wat vervelend dat je de hele tijd dezelfde sms'jes ontvangt. Na één keer heb je ze ook wel gelezen. Wat ik voor je kan doen is een reset uitvoeren op je simkaart. Dit houdt in dat deze even van het netwerk wordt gehaald. Zou je telefoon voor tien minuten uit willen zetten? Dan kan de reset doorgevoerd worden. Zou je ook je simkaart uit je telefoon willen halen? Op deze manier kunnen we hopelijk de sms-loop ook onderbreken.

Laat je even weten of het geholpen heeft?

Groetjes, Angelica
Badge
Beste Angelica,

Ik heb mijn telefoon uitgezet en mijn sim-kaart eruit gehaald. Moet ik nu nog iets doen of reset jij hem op de achtergrond?

Groet, Elise
Badge
Beste Angelica,

Ik krijg hier nu geen reactie op maar ik hoop dat je niet verwacht dat ik meer dan 24 uur mijn simkaart uit mijn telefoon haal. Ik heb de simkaart er gister ruim een uur uit gehad. Het probleem is echter nog niet verholpen, alleen vanochtend heb ik al 50 smsjes ontvangen. Zou je hier ALSJEBLIEFT mee aan de slag willen gaan? Dit werkt zo niet.
Tip: doe de simkaart in een andere telefoon en wacht die sms'jes af. Het probleem is namelijk dat jouw toestel geen ontvangstbevestiging terugstuurt als er een sms'je binnengekomen is. Dus blijft de berichtencentrale doorgaan met het versturen van die sms. Als ik het goed heb gaat dit max. 48 uur door. Dan geeft hij het op.
Badge
Hoi Angelica,

Begrijp ik hieruit dat je denkt dat dit probleem door mijn telefoon komt?

In mijn geval stop het in ieder geval niet na 48 uur. De tip is leuk, maar ik heb geen andere telefoon. Is er nog iets dat je op de achtergrond kan doen? Is de reset wel goed doorgevoerd?

Gr.
Ik ben Angelica niet 😉 maar er is grote kans dat mijn tip werkt. Vrijwel zeker wordt het probleem veroorzaakt door jouw telefoon. Als er geen ander toestel bij de hand is, is er dan een mogelijkheid om een soort reset uit te voeren, d.w.z. het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Anders moet er eens door een telefoonspecialist naar gekeken worden.
Badge
Oh haha sorry. Dat laatste wil ik inderdaad gaan proberen als het echt niet werkt, is mijn telefoon wel aan toe.
Wat voor telefoon is het? Misschien dat iemand op dit forum weet hoe je een reset uitvoert.
Badge
Sony Xperia P
Uit http://www-support-downloads.sonymobile.com/lt22/userguide_EN_LT22i_2_Android4.1.pdf :

Resetting your device
About resetting your device
You can reset your device to its original settings, with or without deleting all of your personal data. It is possible to reset your device to the state it was in before you first turned it on. But before you perform a reset, make sure to back up any important data saved on your device.

To perform a factory data reset
To avoid permanent damage to your device, do not restart your device while a reset procedure is underway.
1 From your Home screen, tap .
2 Find and tap Settings > Backup & reset.
3 Tap Factory data reset.
4 If you also want to erase data such as pictures and music, which is saved to
your device's internal storage, mark the Erase internal storage checkbox.
5 Tap Reset phone.
6 To confirm, tap Erase everything.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Eliselangendoen,

Tip: doe de simkaart in een andere telefoon en wacht die sms'jes af. Het probleem is namelijk dat jouw toestel geen ontvangstbevestiging terugstuurt als er een sms'je binnengekomen is. Dus blijft de berichtencentrale doorgaan met het versturen van die sms. Als ik het goed heb gaat dit max. 48 uur door. Dan geeft hij het op.

Het antwoord wat Scotsman heeft gegeven klopt helemaal. Dit is ook het eerste waar ik aan denk. Jouw telefoon zorgt ervoor dat er bepaalde instellingen op jouw simkaart worden gezet. Zo wordt jouw simkaart door jouw telefoon geprogrammeerd zodat hij een afleverbevestiging geeft. Zo weet onze mast dat het sms'je ontvangen is, en dat wij hem niet nogmaals hoeven te sturen.

Het lijkt er nu op dat jouw simkaart deze instelling niet meer heeft. De reset die uitgevoerd is, zorgt ervoor dat jouw simkaart opnieuw op het netwerk wordt gezet. Helaas zorgt dit er niet voor dat jouw telefoon deze instelling weer op jouw simkaart zet. De oplossing is heel makkelijk. Als je jouw simkaart in een andere telefoon plaatst, zal deze telefoon de instelling terugzetten zodra jij 1 sms'je binnenkrijgt.

Als je hierna jouw simkaart in jouw eigen telefoon plaatst, moet het weer werken. Houd je ons even op de hoogte?

@Scotsman, heel erg bedankt voor je uitleg :)

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Angela,

Ik heb het gedaan en het is inderdaad gestopt. Nu heb ik wel een ander probleem, namelijk dat ik geen internet meer kan ontvangen op mijn mobiel. Moet ik daar voor weer instellingen-smsjes van jullie ontvangen?
Groet, Elise
Wanneer internet is gestopt en bij APN staat alles goed dan zal de internet aansluiting door simyo gereset moeten worden.
Badge
Ja, dat is dus eigenlijk precies mijn vraag aan simyo.....
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Eliselangendoen,

Fijn om te lezen dat het probleem met de smsjes is opgelost. Ik wil natuurlijk graag de internetinstellingen voor je resetten, maar volgens mijn gegevens heeft jouw aansluiting vandaag en gisteren verbinding gemaakt met internet. Betekent dit dat het probleem inmiddels is verholpen? Zo niet dan hoor ik het graag en zal ik de internetinstellingen voor je resetten.

Groetjes,
Sean

@ Friesian bedankt voor je hulp!
Badge
Beste Sean,

Ik heb inderdaad de instellingen zelf kunnen vinden, dus dat is geregeld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Eliselangendoen,

Dat is goed om te lezen 🙂 Fijn dat je de instellingen hebt gevonden en dat het probleem opgelost is. Mocht je onze hulp nog nodig hebben, laat het dan even weten 🙂 We helpen je graag.

Groetjes,
Angela

Reageer