.

Beantwoord

Ik krijg vreemde berichten in buitenland

  • 26 April 2014
  • 9 reacties
  • 1524 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik ben in Engeland en heb al dagen last van een vreemde stroom berichten, die om de paar minuten worden gestuurd. Ze worden info-berichten genoemd, maar het zijn niet de normale informatie berichten met kosten info. De berichten worden om de paar minuten verstuurd en het enige wat ze tonen is een 19 cijferig nummer, onderstreept. De nummers zijn vaak hetzelfde, maar er zit een variatie in. Zo krijg ik 0117 01275 01454 01761, en een kwartier later begint een stroom berichten met nummer 0117 01454 01225 01275. Soms stopt de stroom berichten, waarna ze even onverwacht weer begint. Ik moet mijn telefoon uitzetten, omdat ik niet fatsoenlijk kan werken of slapen. Wat is hier aan te doen?
Yvonne Franquinet
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 April 2014, 21:58

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ik heb soortgelijke berichten. Ik word gebeld door een onbekend nummer uit Engeland (en nee dit heeft niets te maken met mijn iphone en activeren van diensten).Ik wil hierbij melden dat ik vermoed dat dit oplichters zijn. Het nummer is +44 70 8660 7874. Ze hangen meteen naar 2x op waardoor je mogelijk wordt verleid meteen terug te bellen. Heb ik uiteraard niet gedaan. Wellicht goed om anderen hiervoor te waarschuwen en dit nr te blokkeren
beste Gulean,
Dank voor je reactie, maar ik betwijfel of dit hetzelfde is. Bij mijn zijn het sms berichten, gebundeld onder infoberichten. Het heeft ook een ander icoontje op mijn telefoon. het nummer is ook te lang om een teelfoonnummer te zijn
@ franq.

Speelt dit bij een smartphone?
Controleer dan het volgende.

Ga naar berichten.
(Geen bericht openen)
Gebruik toets linksonder, en selecteer instellingen. 
Scroll naar beneden tot je ziet infoberichten activeren.
Dit moet uitstaan.

Groet,
Friesian

p.s. laat wel ff weten of dit helpt.
@ franq.

Speelt dit bij een smartphone?
Controleer dan het volgende.

Ga naar berichten.
(Geen bericht openen)
Gebruik toets linksonder, en selecteer instellingen. 
Scroll naar beneden tot je ziet infoberichten activeren.
Dit moet uitstaan.

Groet,
Friesian

p.s. laat wel ff weten of dit helpt.


Ha Friesian,
Ik heb gedaan wat je zei en het gedeactiveerd. ik kan niet meteen zeggen of het helpt omdat de infoberichten weer even zijn gepauzeerd. maar ik denk wel dat dit het is. Dank je wel!
Wanneer dit de oplossing is, ik kreeg allemaal vreemde tekens in NL via sms....
Dat waren ook infoberichten.

Graag gedaan.
Reputatie 5
Badge +11
Hi franq,

Geen idee hoe Friesian dit soort dingen weet, maar kennelijk klopt het. Dank daarvoor! ;)
Tenminste, het is nog steeds niet teruggekomen?

@Gulean, ik zie dat jij jouw vraag ook in dit topic hebt gesteld, daar zal ik er verder op in gaan.
Hi franq,

Geen idee hoe Friesian dit soort dingen weet, maar kennelijk klopt het. Dank daarvoor! ;)
Tenminste, het is nog steeds niet teruggekomen?

@Gulean, ik zie dat jij jouw vraag ook in dit topic hebt gesteld, daar zal ik er verder op in gaan.


ik heb geen berichten meer ontvangen, dus het werkt echt!
Hi franq,

Geen idee hoe Friesian dit soort dingen weet, maar kennelijk klopt het. Dank daarvoor! ;)
Tenminste, het is nog steeds niet teruggekomen?

ik heb geen berichten meer ontvangen, dus het werkt echt!


Hoi franq,

Wat de 1 niet weet kan door een ander worden aangevuld.
Zo hoort het ook te werken met je telefoon.

En hoe ik bepaalde dingen weet?

Van zwetsen komt kletsen, zeg ik dan..
Het toppunt van wijsheid is dat je weet dat je niet alles weet.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
ik heb geen berichten meer ontvangen, dus het werkt echt!

Dank je voor je terugkoppeling 🙂

Reageer