.

Beantwoord

Ik kan geen sms'jes meer versturen, wat kan ik doen?

  • 13 March 2020
  • 7 reacties
  • 270 Bekeken

Badge

Ik heb gisteren geschreven dat ik sinds een paar weken geen sms kan versturen met mijn iPhone 5s. Helaas heb Ik geen antwoord gekregen. Ik heb de instellingen gecontroleerd en ingesteld zoals ik elders op het forum heb gevonden. Maar ook daarna kon ik geen sms versturen naar een simpele draagbare telefoon, geen smartphone.

 

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Jan12Sigma 14 March 2020, 15:05

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jan12Sigma,

 

Super gek dat je geen sms'jes kan versturen. Ik heb voor de zekerheid een reset op de simkaart uitgevoerd. Kun jij jouw toestel 15 minuten uitzetten? Heb je al de sms centrale opnieuw ingesteld? Probeer je wel een sms te versturen en niet een Imessage?

 

https://www.seniorweb.nl/tip/tip-verschil-sms-imessage-op-iphone

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Helaas, lukt niet. Frappant is, dat ik tot voor een paar weken wel sms kon sturen. Nu plotseling niet meer. Ook al schakel ik iMessage uit dan nog gaat het niet.

Ik kan wel een whatsapp-bericht sturen.

Badge

Helaas lukt me niets. Ik zie wel iets over het instellen/controleren van de berichtencentrale, maar nergens staat hoe ik dit moet controleren. Ik lees wel iets over een menu bij berichten, maar daarmee houdt het op en kom ik geen steek verder. A.u.b hulp.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jan12Sigma,

 

Wat balen dat het versturen van sms berichtjes nog steeds niet werkt! Om te checken of de berichtencentrale goed ingesteld staat op jouw toestel kun je de volgende stappen volgen.

 

Laat je ons weten of dit is gelukt?

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Dit alles had geen enkel resultaat. Dus heb ik vanmorgen via telefoon 1200 contact opgenomen. Ik kreeg adviezen, maar geen resultaat. Ik heb weer een keer gebeld en die mijnheer heeft via de telefoon met mij de instelling van mijn toestel nagelopen. Hij adviseerde om de knop

’mms’ uit te schakelen. Daarna kon ik weer sms versturen. Mms is volgens hem uit de tijd. Ik vond dit de perfecte hulp. Dank u.

Reputatie 7

@Jan12Sigma Bedankt voor je terugkoppeling! Dit is er een die van nut kan zijn voor andere gebruikers.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jan12Sigma,

 

Fijn dat het uiteindelijk is gelukt! Mocht je nog ergens tegen aanlopen dan zien we je graag terug op het Forum!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer