.

Beantwoord

Ik kan geen mms verzenden, wat nu?

  • 29 August 2016
  • 26 reacties
  • 699 Bekeken

Badge
Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn Lumia 950 een mms te verzenden hoe stel ik handmatig de juiste instellingen in.
icon

Beste antwoord door Ray 29 August 2016, 16:55

Bekijk originele reactie

26 reacties

Hoi volg de stappen op de KPN site (zie link) eens als je wilt.
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/microsoft/lumia-950/topic/mms/handmatig-instellen/1

Hierna zou het moeten werken.

Verneem graag of dat ook zo is 🙂
Badge
Gedaan en ook al eerder maar mms verzenden mag ik op de fiets doen want mijn toestel geeft de melding "kan niet verzenden.
Ook eerst weer opnieuw opgestart.
Badge
En ook geprobeerd SIMYO MMS in plaats van KPN MMS
Klopt het dat het onderstaande instellingen zijn?

SIMYO MMS
APN=portalmmm.nl
MMSC=http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy=10.10.100.20
MMS-poort=5080
MCC=204
MNC=08
Verificatietype=PAP
APN-type=mms
Badge
mcc en mnc is niet aanwezig en verificatie staat bij kpn op geen, maar de rest klopt.
SIMYO MMS
portalmmm.nl
-
-
geen
Ipv4v6
10.10.100.20
-
http//mp.mobiel.kpn/mmsc
5080
-
opslaan
Misschien zie ik iets over het hoofd. Je kan tot 17.30 uur met de klantenservice bellen op 1200.. Is kosteloos van je mobiel.
Badge
Okido dank voor je moeite.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi eefdriehuis,

Wat vervelend dat het je niet lukt om een MMS te sturen. Is het je al gelukt? De instellingen die Raytje geeft zijn juist.

Wanneer het je niet is gelukt, lijkt het aan je toestel te liggen. Je zou contact op kunnen nemen met Nokia. Wellicht weten zij de oplossing voor jouw probleem!

Groetjes,
Caspar
Badge
Contact met de klantenservice van Simyo gehad maar daar kwamen ze met een vreemde oplossing.
Url moest 10.10.100.20 worden en dat moest bij de proxy weggehaald worden en de proxy leeg, werkte natuurlijk ook niet.
Badge
Dus de url. Http:// mp.mobiel.kpn.mmsc is dus weg, vreemde reactie
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Eefdriehuis,

Wat vervelend dat het nog niet is gelukt de juiste instellingen te vinden.

Op de Microsoft support pagina vond ik het volgende:

Ik kan geen multimediaberichten verzenden of ontvangen

Zoek online naar de multimedia-instellingen voor uw mobiele provider. (Onze MMS instellingen staan op deze pagina)

Als u de instellingen handmatig wilt toevoegen, gaat u naar Instellingen > Netwerk en draadloos > Mobiel netwerk en simkaart > Sim-instellingen. Onderaan ziet u MMS APN. Tik op +.

Lumia met Windows Phone 8 (afhankelijk van uw telefoonmodel):

Optie 1 - ga naar Instellingen > Toegangspunt en tik op +.

Optie 2 - ga naar Instellingen > Mobiel netwerk en simkaart > Sim-instellingen > Sim en tik op MMS APN toevoegen.


Laat je me weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes,
Sean
Badge
Dit had ik ook al gevonden maar werkt ook niet.
Hier gaat het al fout, niet aanwezig: Ik kan nergens GRS kiezen dus ------Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen);

Type aanmeldingsgegevens ?

IP type ?
Deze instellingen op jullie site werken dus niet.
Ik heb een Microsoft Lumia 950
ip type. ?
mmsc poort ?
Badge
Ik kan invullen de volgende velden:
Profielnaam
APN
Gebruikersnaam
wachtwoord
Type-Aanmeldingsgegevens
IP-Type
Proxyserver
Proxipoort
MMSC (URL)
MMSC-poort
Badge
En deze twee kan ik veranderen: Type-Aanmeldingsgegevens naar Geen - PAP - CHAP - Automatisch en de
IP-Type naar : IP4 - IPv6 - IPv4v6 - IPv4v6XLAT
Ik heb nog een Lumia met WP 10 in de la liggen. Als ik thuis ben zal ik eens kijken..
Badge
Okido thanks, wel raar dit maar ook bij mijn vrouw haar Lumia 640TLE lukt het niet, ik heb wp10 en mijn vrouw wp8.
Het probleem lijkt te liggen bij de Microsoft toestellen. Ik heb MMS ook ingesteld op mijn Android telefoon en kon zonder moeite een mms naar m'n Lumia sturen. Ontvangen gaat dus wel. Met de Lumia mislukte zenden ook.

De zaken die de Lumia's missen zijn;

MCC=204
MNC=08

IP type moet IP4 zijn.

Tevens moet verificatietype ingesteld zijn op GEEN en niet op Pap zoals Simyo zegt.
Badge
Oké dankjewel ik ga het inbrengen op Windows insider kijken wat daar uitkomt.
Graag gedaan..

Wel apart, wil ik een mede klant helpen, moet ik er nog voor betalen ook :D

17 cent buiten de bundel hahaha..
Reputatie 3
Badge +5
Enorm goed om te zien dat Raytje je hier keurig bij hebt geholpen!

Raytje, over die € 0,17, enorm lief dat je het hebt gedaan! Ik heb het laten vergoeden! Dit wordt dus voor je bijgewerkt. Topper dat gij zijt!

Groetjes,
Ilias
Badge
Ja Raytje is een goeie maar toch goed dat jullie zien dat iemand al is het maar €0,17 dit vergoeden zonder vraag , maar nog steeds geen oplossing ook niet via Windows Insider forum daar alleen de standaard instellingen gekregen dus werd er niet wijzer van, het blijft een vreemd verhaal want ook Raytje kan zijn Lumia niet configureren en ook de Lumia van mijn vrouw is niet te configureren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Eefdriehuis,

Mijn excuses voor de late reactie! Het klinkt inderdaad alsof het een toestelgerelateerd probleem is. Heel jammer! Ben je iets wijzer geworden van het Windows Insider Forum uiteindelijk? Of is het gebleven bij de standaardinstellingen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane
Iedere reactie is op tijd, ik kreeg alleen de standaard instellingen toen mijn apparaat naar de fabrieksinstellingen terug gezet en kan nu zonder een nieuwe APN voor sms gewoon versturen, niets hoeven in te vullen, apart.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi eefdriehuis,

Dat is zeker apart, maar als ik het goed begrijp is het probleem nu opgelost en kan je nu zowel sms als mms versturen?

Groetjes,
Caspar
Badge
Yep, en bedankt voor alle reactie,s.

Reageer