.

Beantwoord

Ik heb net een nieuwe aansluiting. Waarom krijg ik nu al een ongewenste sms?

  • 21 November 2017
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Nog voor ik mijn telefoon goed kon instellen krijg ik al een SMS over een verstreken betalingstermijn van Interbank waar ik helemaal niet bij ben. Blijkbaar is dit nummer eerder van iemand anders geweest. Wat kan ik doen om dit te voorkomen/stoppen?
icon

Beste antwoord door Niels 22 November 2017, 13:15

Bekijk originele reactie

8 reacties

Dat lijkt mij zeer vervelend.

Begrijp ik goed dat je een nieuwe klant bent met een nieuw nummer? Of ben je een bestaande klant met een nieuwe sim en nummer?

Simyo kan desgewenst een nieuw nummer verstrekken. Normaliter kost dat 5 euro maar nu denk ik van niet.

Je kan het nummer blokkeren in de meeste nieuwe telefoons. Omdat ik niet weet wat voor telefoon het is zul je de beschrijving moeten gebruiken.
Ik ben idd een nieuwe klant met een nieuw nummer en een nieuwe simkaart en weet wel hoe ik nummers kan blokkeren maar het is geen fris begin.
Dat snap ik normaliter worden nummers lange tijd niet verstrekt alvorens te worden hergebruikt. Dat hergebruiken doen providers omdat er simpelweg niet genoeg nummers zijn.

Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand het nummer heeft opgegeven en daarin een fout heeft gemaakt of dat, Interbank in deze, hun administratie niet op orde heeft.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Gewoonthuis,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je binnen de eerste dagen van het gebruik van dit telefoonnummer al zo'n sms'je krijgt. Ik was niet bekend met Interbank, maar wat ik lees is niet heel positief. Begrijpelijk dat je dit niet een fris begin van je abonnement vindt.

Zoals Ray (bedankt voor je reactie!) aangeeft wordt er een tijdje gewacht met het verstrekken van een nieuw telefoonnummer als dit al eerder gebruikt is. Een logische verklaring is dan ook inderdaad dat iemand jouw nummer (al dan niet per ongeluk) opgegeven heeft. Het kan ook zijn dat Interbank een foutje heeft gemaakt.

Is het je gelukt om het nummer te blokkeren in je telefoon? Of zou je een ander telefoonnummer willen hebben? Zelf contact opnemen met Interbank zou ook nog oplossing kunnen bieden. Ik hoor graag wat jij het liefste hebt :)

Groetjes,
Niels
Hoi Niels dank voor je reactie. Ik heb het nummer geblokkeerd en zal ook nog even contact met Interbank opnemen dus een nieuwe SIM lijkt me nu nog niet nodig.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gewoonthuis,

Graag gedaan namens Niels.

Goed dat je Interbank zult contacteren. Hopelijk kunnen zij dit gauw verhelpen!

Ik wens je alvast een prettige dag toe.

Groetjes,
Asna
Ik kreeg binnen 1 dag een keurig antwoord van Interbank:

In antwoord op uw mail delen wij u het volgende mee.
Uw mobiele nummer is waarschijnlijk door uw provider opnieuw uitgegeven nadat het een tijd afgesloten is geweest. Dit nummer hebben wij nu verwijderd. Onze welgemeende excuses voor het veroorzaakte ongemak.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Gewoonthuis,

Dankjewel voor je terugkoppeling 🙂 Dat is inderdaad een keurige reactie. Ik ben blij dat het intussen opgeklaard is.

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer