.

Beantwoord

Hoogverbruik na het verzenden van vele onbekende Sms'jes

  • 4 July 2020
  • 4 reacties
  • 307 Bekeken

Badge

Beste Simyo,

Vandaag checkte ik mijn MijnSimyo. Het bleek dat er in de maar juni en juli blijkbaar bijna 1700 sms’jes zijn verstuurd, met een snelheid van bijna 1 per 4 minuten in de tijd dat mijn telefoon aan stond. 

Ik heb in die maanden echter maar een paar berichten verstuurd. Mijn telefoon geeft ook niks aan over die verstuurde berichten. Alleen op MijnSimyo staat dus dat die berichten naar allemaal verschillende nummers zijn gestuurd die ik niet in mij telefoon heb staan.

Hierdoor is er dus maar liefst een bedrag van €250,- ontstaan. En ik moet nu een aanbetaling doen van €125,09, en aangezien ik dit niet heb veroorzaakt zou ik dat geld graag niet hoeven te betalen. Want hoe kan het dat deze berichten niet in mijn geschiedenis van mijn telefoon staan? Hadden er bij Simyo niet alarmbellen moeten afgaan, want ik kreeg de waarschuwings sms pas 20 dagen nadat de sms reeks begon, en het lijkt me erg raar dat ik niks te horen krijg over de 1090 berichten die blijkbaar zijn verstuurd in de maand juni terwijl ik maar 100 belminuten en sms heb. Daar zou toch een maximum op moeten zitten. Ik zou dus graag willen weten hoe dit kon gebeuren en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dit bedrag niet hoef te betalen.

Wouter.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 6 July 2020, 10:22

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De alarmbellen gaan bij Simyo af als je 100 euro in 24 uur buiten de bundel hebt verbruikt of 250 euro in 1 week buiten de bundel hebt verbruikt. Dat heet hoogverbruik.

Heb jij recent een app geïnstalleerd op je mobiel? Mogelijk is een van die apps verantwoordelijk is voor het versturen van de SMSjes.

Badge

Niet dat ik weet Groentjuh, ik heb wel een scan gedaan op virussen op mijn telefoon, en die gaf aan een paar bestanden verwijderd te hebben. Maar geen app ofzo.

Reputatie 7
Badge +9

Een moderator (= Simyo medewerker) zal vandaag of morgen hier eens goed naar gaan kijken. Een moderator kan je hopelijk verder helpen, dan ik als behulpzame klant (forum expert = behulpzame klant).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi WouterSy,

 

Super gek dat jouw toestel zoveel sms'jes heeft verstuurd zonder dat je hier zelf iets van af wist. Het lijkt mij handig om je toestel even te laten checken in een toestelwinkel, om te voorkomen dat dit verder doorgaat of in de toekomst te voorkomen. Het verbruik heeft wel plaatsgevonden en daardoor zijn de kosten wel terecht, ik kijk graag even mee wat ik voor je kan betekenen in de kosten. Ik stuur je hierover nog een privébericht.

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

Reageer