Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoeveel karakters passen er in 1 sms ?

  • 13 april 2016
  • 8 reacties
  • 7294 Bekeken

Ik heb jongstleden 1 sms gestuurd. Echter deze wordt 3x afgeschreven ! (3x zelfde tijd en zelfde telefoonnummer en 3x € 0,10)
Dus:
Hoeveel tekst of karakters kunnen er in 1 sms ?
icon

Beste antwoord door Sean 14 april 2016, 10:13

Hoi Arnoul,

Wat vervelend dat er drie sms-berichten in rekening zijn gebracht.

Een sms kan maximaal 160 tekens (inclusief spaties) bevatten. Er zijn echter ook speciale tekens, zoals een emoji, waardoor een sms slechts uit 140 of zelfs maar 70 tekens kan bestaan.

Na de overschrijding van het maximaal aantal tekens ga je automatisch verder in het volgende bericht.

Een bericht met meer dan 160 tekens wordt als één lange sms verzonden (en ontvangen), maar wordt zodoende als meerdere sms'jes in rekening gebracht.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Arnoul,

Wat vervelend dat er drie sms-berichten in rekening zijn gebracht.

Een sms kan maximaal 160 tekens (inclusief spaties) bevatten. Er zijn echter ook speciale tekens, zoals een emoji, waardoor een sms slechts uit 140 of zelfs maar 70 tekens kan bestaan.

Na de overschrijding van het maximaal aantal tekens ga je automatisch verder in het volgende bericht.

Een bericht met meer dan 160 tekens wordt als één lange sms verzonden (en ontvangen), maar wordt zodoende als meerdere sms'jes in rekening gebracht.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Badge
Ik heb dit in de afgelopen jaren ook een paar keer gehad dat er meerdere sms'n werden afgrschreven. Afgelopen week nog 4x voor 1 sms. Ik heb de tekens en spaties zitten tellen en ik kom tot 330 tekens, wat bij mij 3x is. Gechat met simyo, die zegt dat er geen fout gemaakt kan worden in de centrale en daar moest ik het mee doen! Niet veel geld, maar te vaak al gebeurd!
Reputatie 7
Badge +9
Een SMS is 140 BYTES lang als de SMS minder dan 160 tekens bevat en alleen de volgende tekens bevat:
@£$¥èéùìòÇ\nØø\rÅåΔ_ΦΓΛΩΠΨΣΘΞÆæßÉ\x20!"#¤%&\'()*+,-./0123456789:;<=>?¡ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÄÖÑܧ¿abcdefghijklmnopqrstuvwxyzäöñüà

Bevat een SMS een van de volgende tekens:
^{}\[~]|€ of een feed line teken, dan tellen deze als 2 tekens en niet één!

Als een SMS wel langer is dan 160 tekens, maar wel alleen de bovenstaande tekens bevat, dan is een SMS maar 152 tekens lang, want er zijn 8 tekens nodig om meerdere SMSjes als 1 SMS te versturen.

Bevat je SMS bijvoorbeeld sommige andere tekens bevat dan kan een SMS slechts 140 (134 tekens per SMS als het totale bericht groter is dan 140 tekens), of zelfs slechts 70 (67 tekens per SMS als het totale bericht groter is dan 140 tekens) tekens kwijt.

Afhankelijk van welke tekens er is de SMS staan, is een SMS dus: 160, 140 of 70 tekens. En indien het hele bericht niet in een SMS past dan: 152, 134 of 67 tekens.

En nou is deze bovenstaande uitleg van de tekentelregels ver van compleet, maar het geeft dan een idee waar de overige tekens naar toe gegaan kunnen zijn.

Tips: wil je zo veel mogelijk tekst sturen via SMS, gebruik alleen tekens uit de eerste lijst. En realiseer dat lange SMSjes 16 tekens kunnen kosten om het er als 1 bericht uit te laten zien. Bij 160 tekens gewoon verzenden kan ook 😋
Badge
Hi,

Bedankt voor de uitleg, ik ga het beter begrijpen nu waar de aantal sms'n vandaan komen. Vroeger kon ik altijd zien op mijn telefoon hoeveel tekens ik gebruikt had, masr die tijd is al lang voorbij! Ik zal in het vervolg toch beter op gaan letten.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Martje09,

Ik kan me voorstellen dat je voor één bericht niet 4 sms'jes wilt afrekenen. Helaas is het zo dat wij die sms'jes niet in kunnen zien en dat het systeem deze tekens volledig automatisch telt. Dit moet dus kloppen.

Groentjuh heeft je al veel informatie gegeven over hoe deze tekens worden geteld. Ik zie aan je aansluiting dat je ook internet gebruikt. Waarschijnlijk zul je thuis ook wifi hebben. Misschien is het dus een idee om ook Whatsapp te gaan gebruiken? De berichten zijn dan gratis en je hebt alleen een internetverbinding nodig. Je kunt dan zonder problemen lange berichten sturen.

Groetjes,

Kevin
Badge
Hoi Martje09,

Ik kan me voorstellen dat je voor één bericht niet 4 sms'jes wilt afrekenen. Helaas is het zo dat wij die sms'jes niet in kunnen zien en dat het systeem deze tekens volledig automatisch telt. Dit moet dus kloppen.

Groentjuh heeft je al veel informatie gegeven over hoe deze tekens worden geteld. Ik zie aan je aansluiting dat je ook internet gebruikt. Waarschijnlijk zul je thuis ook wifi hebben. Misschien is het dus een idee om ook Whatsapp te gaan gebruiken? De berichten zijn dan gratis en je hebt alleen een internetverbinding nodig. Je kunt dan zonder problemen lange berichten sturen.

Groetjes,

Kevin
Badge
Het smsje was naar een reisbureau die niet altijd wattsapp gebruiken en ik zat op het strand en had mijn internet niet aanstaan. Het geld is het ook niet, meer het principe dat je geen zin hebt om meer te betalen als verbruikt. Als je je internet gebruikt vind je ook dat je je mb's snel verbruikt en denk ik ook wel eens, zal het wel goed zijn! Zal ik nooit achterkomen. Een ding, ik ben pas internet van jullie gaan gebruiken, maar het werkt prima op het strand hier in Spanje!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Martje09,

Ik snap in dit geval dat Whatsapp inderdaad niet de oplossing geweest zou zijn. Goed om te horen dat je internet zo goed werkt! Je kunt trouwens wel heel goed bijhouden hoeveel MB's je verbruikt en waaraan deze worden verbruikt. Op deze pagina leggen we precies uit hoe je dit doet.

Voor nu een hele fijne vakantie verder!

Groetjes,

Kevin

Reageer