.

Beantwoord

Hoe schakel ik rich communication uit?

  • 27 March 2019
  • 2 reacties
  • 484 Bekeken

Sinds een tijdje krijg ik bij het opstarten van mijn telefoon (Sony Experia Z3 compact, Android 6) een bericht over rich communication. Ik moet mijn telefoonnummer invullen om het te activeren. Omdat negeren er niet voor zorgde dat ik het bericht niet meer kreeg, heb ik laatst mijn nummer ingevuld. Dat was niet goed, eerst moest de wifi uit. Oké, dat gedaan en op OK geklikt. Maar bij de volgende keer opstarten was het bericht er weer. Ik las ergens dat het met de berichtenservice van Google te maken heeft, dus die app stopgezet; ergens anders dat het met Vodafone te maken heeft, ook stopgezet (geen idee trouwens wat die app op mijn telefoon doet, maar goed). Ik lees ook over menu's waarin je het kunt uitschakelen, maar die zitten dan weer niet op mijn telefoon.

Kortom: iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Kevin 27 March 2019, 14:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ook ik lees wat het is maar niet hoe je het uitzet? Het maakt in ieder geval uit van de standaard berichtenapp van Android.

https://www.emerce.nl/nieuws/google-begint-uitrol-smsopvolger-rcs
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Miertje79,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een vreemd probleem! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik me ook in heb moeten lezen over dit onderwerp. Ik had hier zelf nog nooit van gehoord. Net zoals Ray heb ik ook geen informatie kunnen vinden over het uitschakelen van deze functie.

Je zou eens contact op kunnen nemen met Google om te zien of die een oplossing hebben. Zou je ons op de hoogte willen houden van de vorderingen? Dan kunnen we in de toekomst meer klanten helpen die hetzelfde probleem hebben.

Bedankt voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin

Reageer