.

Beantwoord

Hoe moet ik mijn MMS uitzetten?

  • 20 August 2015
  • 5 reacties
  • 5079 Bekeken

Badge
hai, hoe zet ik mms uit op mijn samsung note 3 (n900) met android 5?
icon

Beste antwoord door Tiury 21 August 2015, 11:27

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen John de Klerk,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik heb onder Andoid 5 niets gevonden, wel zag ik op het forum van een andere (paarse :)) provider dat het daar door de moderator uitgeschakeld kon worden. Of dit hier ook kan weet ik niet.
Er werd ook melding gemaakt van een app voor de rooted versie van de S4 met Android 4.2
Reputatie 6
Badge +10
Hoi John de Klerk,

Helaas kunnen we bij Simyo niet je MMS uitzetten via het netwerk, afzonderlijk van je internet. Ook via je telefoon is er geen eenvoudige knop om dit te blokkeren. Wat je wel kunt doen, is je APN instellingen erbij pakken en daar je MMS instellingen veranderen of niets in vullen.

Dit doe je als volgt:

Ga naar het Startscherm.
- Kies Apps.
- Kies Instellingen.
- Kies Meer netwerken.
- Kies Mobiele netwerken.
- Kies Namen toegangspunten.
- Kies de Simyo APN die je nu is geactiveerd.

In dit menu zie je MMS-proxy en MMS-poort. Hier haal je de huidige instellingen weg. Indien je toch iets moet invullen, vul dan gegevens in die niet kloppen. Je telefoon is dan niet meer in staat om verbinding te maken met het MMS netwerk 😉.

Het is een beetje een omweg, maar denk je dat het zo gaat lukken?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie franswon!
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou MMS wel uit willen zetten, maar mijn beveiliging van mijn toestel is zodanig dat bij bepaalde, verdachte, acties automatisch via de voorste camera foto's worden gemaakt, deze worden dan via SMS, lees MMS, met de coördinaten naar het toestel van mijn vrouw en dochter verzonden.
Grotere kans dat de dief dan alsnog gepakt wordt.
Badge
hartelijk dank Tiury & Frans
gedaan wat Tiury beschreef + mobiele netwerken uitgezet (Ik heb géén data abonnement): nu doet mms het niet meer! 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Ik zou MMS wel uit willen zetten, maar mijn beveiliging van mijn toestel is zodanig dat bij bepaalde, verdachte, acties automatisch via de voorste camera foto's worden gemaakt, deze worden dan via SMS, lees MMS, met de coördinaten naar het toestel van mijn vrouw en dochter verzonden.
Grotere kans dat de dief dan alsnog gepakt wordt.


Dat is een handige security toepassing! Ik heb ook wel eens van die verhalen gelezen van mensen die dropbox hebben gesynchroniseerd met de camera. Dan kregen ze nog foto's door mét coördinaten van de dief. Ook handig 😉.


hartelijk dank Tiury & Frans
gedaan wat Tiury beschreef + mobiele netwerken uitgezet (Ik heb géén data abonnement): nu doet mms het niet meer! :-)


Bedankt voor je reactie John de Klerk! Fijn dat je nu geen MMS meer kunt ontvangen 🙂.

Reageer