.

Beantwoord

Hoe komt het dat er niet gemaakte smsjes op mijn verbruik staat?

  • 8 October 2015
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

hoe komt het dat ik smsjes verstuurt zou hebben vanuit het buitenland? 0653131313, terwijl ik niet in het buitenland was??
icon

Beste antwoord door Tiury 9 October 2015, 12:23

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Horenga,

Wat jammer dat je deze sms'jes niet kunt plaatsen. Er is helaas wel te zien dat je telefoon tussen 17 september en 20 september verbonden was met een buitenlands netwerk. Ben je omstreeks die periode niet toevallig een tijdje langs de grens geweest 🙂?

Groetjes, Tiury
toen wel, maar niet in oktober of mei van dit jaar!
bovendien wilden de smsjes van september niet versturen, moet je dan toch betalen?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Horenga,

Ik zie alleen dat je op 17 september en 20 september sms'jes hebt verstuurd uit Duitsland. Ik zie geen sms'jes terug vanuit het buitenland die je hebt gestuurd in oktober en mei.
Waar zie je dit? Kijk je bijvoorbeeld op je Mijn Simyo pagina of op je mobiel? En kun je de datums en tijdstippen aangeven?

Daarnaast zijn de sms'jes op 17 september en 20 september wel verzonden. Wat maakt dat je denkt dat ze niet zijn gestuurd? Kreeg je een foutmelding op het moment dat je het hebt gestuurd? En als dit zo is, wil je dan de foutmelding aangeven? Of hebben de ontvangers geen sms'jes van je binnengekregen?

Zoals je ziet heb ik iets meer informatie nodig om dit voor je uit te kunnen zoeken. Laat je het weten?
op 8 oktober heb ik ook geen sms verstuurt met zo'n gek nummer, ik krijg weleens een sms van zo'n gek nummer, maar die gooi ik direct weer weg, boven dien was ik aan het werk dan sms ik niet!!
op 6 oktober moet ik drie verstuurd hebben wat ook niet zo is, naar het nummer 0653131313, dus voor mij is het een raadsel!! op internet lees ik dat het nummer van jullie is, maar ik heb het niet verstuurd!!
en die sms van september wilden niet versturen, daar kreeg ik bericht van!!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Horenga,

Het nummer +31653131313 is niet een nummer waar je naartoe kunt sms'en. Dit is het nummer van de KPN berichtcentrale. Lees daar hier meer over.

De reden dat een sms'je met dit nummer op je factuur komt te staan als je vanuit het buitenland een sms stuurt, is omdat de buitenlandse provider alleen het nummer van de netwerkcentrale kan inzien. Daarnaast kan het dus ook nog zo zijn dat je een sms hebt gestuurd naar een 06-nummer vanuit het buitenland. Als je daar een sms naar stuurt, dan wordt de sms wel verzonden naar de berichtcentrale, maar niet naar de ontvanger. Dit komt omdat je dan de landcode bent vergeten (+31).

Het sms'je is dan wel verzonden vanaf je telefoon, maar komt nergens aan. Dit zou misschien ook de foutmelding verklaren. Denk je ook niet?

Groetjes, Tiury
als je mijn bericht goed gelezen had ben ik in oktober helemaal niet in het buitenland of wat dan ook geweest, ik was gewoon aan het werk in mijn eigen woonplaats en ik heb geen smsje verstuurd!!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Horenga,

Ik zie dat Tiury over je vraag over het sms'je van 8 oktober heen heeft gelezen.
Dat sms'je is verstuurd naar Engeland. Dat heb je niet zelf gedaan, het was je iPhone die dat deed. In dit topic wordt uitgebreid uitgelegd hoe dat zit.
Is dit zo iets duidelijker voor je?

Reageer