.

Beantwoord

Hoe kan ik me afmelden voor een betaalde SMS dienst?

  • 17 September 2017
  • 6 reacties
  • 655 Bekeken

Badge
Ik wil een betaal dienst opzeggen maar kom er niet uit.
Mijn zoon heeft op zijn prepay kaart een SMS dienst geactiveerd die ons nu al meer dan 20 euro heeft gekost. Bij het zoeken naar een oplossing kom ik tegen dat SIMYO standaard deze dienst (van 8877) blokkeert. NIET DUS!
Nu wil ik ons hiervan afmelden maar ik kom er niet uit. Het nummer 8877 wordt door veel verschillende diensten gebruikt en de afzender SMSGC.nl kan ik nergens terug vinden.
Bij payinfo.nl kan ik ook niets achterhalen en als ik een soort gelijke afzender kies, werkt de afmeld knop niet....
1. Hoe zorg ik ervoor dat SIMYO gewoon dit nummer blokkeert?
2. Waarom is dit niet zoals aangegeven al standaard geblokkeerd?
3. Hoe krijg ik mijn "onterecht" afgeschreven geld (zie punt 2) terug?

Alvast mijn dank.
mvg,
Alex
icon

Beste antwoord door Niels 18 September 2017, 13:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste accw,

Als het afmelden via payinfo.nl niet lukt dan is er iets vreemds aan de hand. Het nummer 8877 is bekend van de hoge kosten (volgens andere fora), waarom de dienst toch geactiveerd is kan ik niet achterhalen, een moderator zal via dit forum contact met u opnemen.
Als het een nummer is dat niet bij uw gebruikersnaam hoort dan zal een moderator vragen om de gegevens in een Persoonlijk Bericht toe te sturen, plaats dit nummer niet op dit forum!
Reputatie 6
Badge +5
Hi @accw,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je contact zoekt, het is inderdaad zo dat onder 8877 een aantal hardnekkige diensten schuil gaan waar lastig vanaf te komen is. Het klopt dat Simyo diensten als deze blokkeert, dit is alleen niet altijd zo geweest. Ik zie dat de prepaid al sinds 2010 actief bij ons is, vandaar dat er vrijuit gesms't kon worden naar 8877 en soortgelijke nummers. Inmiddels heb ik vanuit hier deze optie geblokkeerd, over verdere kosten hoef je je dus geen zorgen te maken.

De bedragen zijn niet helemaal onterecht afgeschreven. Je zoon heeft namelijk zelf meerdere keren sms'jes naar het telefoonnummer gestuurd. Omdat we de situatie zo vervelend vinden zal ik in ieder geval het uitgegeven bedrag als beltegoed terug laten storten. Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor de toelichting @franswon :)

Groetjes,
Niels
Badge
Hi Niels en Frans,
Beiden bedankt voor jullie reactie.

@Niels,
Het klopt dat mijn zoon deze dienst geactiveerd heeft. Hij is er zogezegd ingeluisd.
De meeste zorgen die ik maakte was dat ik de dienst niet kon opzeggen en het geld dat ik bijgestort had gelijk weer verdwenen was. Pas bij verder onderzoek kwam ik er achter dat SIMYO deze diensten standaard blokkeert maar ik begrijp dat dit voor "oudere" contracten niet standaard gedaan wordt.
Misschien is dit iets om aan te passen voor dit soort contracten?
Ik ben iig blij met je actie en coulance.
thanx.
mvg,
Alex
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alex,

Graag gedaan, namens Niels 🙂 Goed idee om dit inderdaad misschien retroactief ook te veranderen. Dank voor je feedback!

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hi Jihane,

nee hoor, ik heb geen verdere vragen meer.
nogmaals dank voor jullie service.
grt,
Alex
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan namens Jihane!

Groetjes,
Caspar

Reageer