.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik kosten heb gemaakt aan betaalde smsdiensten?

  • 9 November 2015
  • 2 reacties
  • 205 Bekeken

Mijn zoon heeft een sim-only abonnement bij jullie. Net zijn we er achter gekomen dat er voor meer dan 150 euro aan betaalde sms-jes zijn binnengekomen op zijn nummer. Ik weet niet hoe dit kan, maar belangrijker is: hoe voorkomen we dit? En kunnen we deze bedragen terugvorderen? Want ik las dat jullie dit zelf geblokkeerd hebben, dus hoe kan het dat hij dan toch deze sms-jes krijgt?

Vooralsnog heb ik zijn simkaart geblokkeerd.
icon

Beste antwoord door Angela 10 November 2015, 12:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo,

Via Payinfo kunt u de smsdiensten stoppen.

Het is op zich wel opmerkelijk dat deze nummers zijn gefactureerd / bij het verbruik staan aangezien Simyo deze diensten blokkeert.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Josita,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, dat zal even schikken geweest zijn! Ik kan me voorstellen dat je dit zo snel mogelijk wilt stoppen.

Jouw zoon maakte gebruik van een Prepaid simkaart uit 2010. Toen hadden we nog geen blokkades voor deze diensten. Dit is daarna pas de standaard geworden. Nadat de aansluiting overgezet is, is deze blokkade dus niet automatisch toegevoegd. Om deze reden heeft jouw zoon zich kunnen aanmelden voor deze diensten.

Je hebt ondertussen ook contact gehad met mijn collega via een e-mail. Gelukkig heeft hij een blokkade toegevoegd. Er kunnen nu verder geen kosten gemaakt worden aan betaalde smsdiensten. Daarnaast heeft hij een verzoek naar onze Backoffice gestuurd met daarin de vraag om deze kosten te vergoeden. Je hoort hier snel meer over. Houd je ons hiervan ook op de hoogte?

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela

Reageer