.

Beantwoord

Hoe kan het dat er voor Mijn Whatsappberichten sms'jes in rekening worden gebracht?

  • 12 February 2017
  • 41 reacties
  • 525 Bekeken

Badge
Heb mijn Simyo app op mijn telefoon gezet.
Kijk bij de verbruikskosten en zie heel veel sms staan .
Ik doe altijd watsap en alleen VIa WiFi .
Waarom dan kosten voor sms ?
icon

Beste antwoord door Samantha 13 February 2017, 17:05

Bekijk originele reactie

41 reacties

Als je doorklikt kun je ook zien naar welke nummers je zou hebben gesmst volgens het overzicht. Misschien verklaart dat het één en ander..
Wat zie je in het logboek van de telefoon?
Nee hij bedoelt het logboek van de berichten app op je telefoon. Want het lijkt erop dat je berichten hebt gesmst i.p.v. via Whatsapp..
In de berichten app zelf vind je dat. Hoe het pictogram van de app eruit ziet verschilt per telefoon.

Maar er zijn uitgaande sms berichten geregistreerd en dat gebeurt niet zomaar.
Laten we beginnen bij het begin..

Welke telefoon heb je?
Een vraag ter controle even.:)
Je hebt niet Hangouts als berichten-app? Moderators spreken namens Simyo.
Kun je een screen shot plaatsen van de berichten-app, (die kan groen zijn)
Ik zou haast denken, per ongeluk verwisseld met WA.
Kijk eens iets beter naar mijn vraag.
Elke telefoon heeft een standaard berichten app waarmee je kan smsen en mmsen. Whatsapp is geen standaard app.

Als je in je lijst met alle apps kijkt dan staat de berichten app waarschijnlijk bovenin, bij de B.
Volgens mij is de berichten app van de Acer groen met 3 witte stipjes.
Daarom vroeg ik ook naar Hangouts. Sommige telefoons kun je bij instellingen kiezen voor of sms of Hangouts-app. Die kan standaard op Hangouts staan !

Niet voor niets vroeg ik om een screen shot.
Je kan inderdaad de app van Facebook Messenger ook instellen als sms app.. Misschien is dat onbewust gegaan.
Kijk eens naar Hangouts app, WeChat app om wat voorbeelden te geven. :)
Allen groen, de screen shot is geen zeggen.

Maar volgens mij heb je het raadsel uitgevogeld, dus.......:)

We proberen (niet alleen) jou te helpen.
Niet aardig van mij? 😉
Toch nog even een toelichting op dit topic.
Facebook messenger, WhatsApp zijn online berichten apps van sms is dus in dat geval geen sprake, FB kan bijvoorbeeld wel notificaties sturen via sms. (Instellingen FB)
Hangouts, Google messenger kan een standaard berichten app zijn alsook de gewone sms via de provider. Op deze vorm van Messenger kan de provider sms kosten rekenen.

Ik verwacht dus dat de sms kosten gemaakt zijn via Google messenger. De messenger die de TS noemt. Door de verschillende messenger diensten zou je zo maar door het bos de bomen niet meer kunnen zien. 😉
Messenger van Facebook kun je ook instellen als app voor smsen. Die vraag krijg je bij het installeren.
https://support.google.com/nexus/answer/6089066?hl=nl

Messenger instellen als uw standaard-app voor berichten
Als uw apparaat meer dan één berichten-app heeft, kunt u van Messenger uw standaard-app maken.

*****
https://support.google.com/hangouts/answer/3441321?hl=nl
Sms- en mms-berichten verzenden met Hangouts in Android
Je kunt Hangouts gebruiken als primaire berichten-app voor Hangouts-berichten en sms-/mms-berichten. Kosten voor sms-/mms-berichten die door je mobiele provider worden berekend, zijn nog steeds van toepassing.
Leuke discussie, maar het is de TS gelukt, misschien mede door onze reacties, om de oplossing te vinden. En daar draait het eigenlijk om.

Fijne dag nog beste kerel.
Badge
Dat heb ik al gedaan...Gewoon naar mij bekende nummers...Zussen . Schoonzussen. Dochters. .Waar ik mee app ...
Badge
En eerst stond er bij de sms 2 cent en de laatsten allemaal 10 cent ...5X zoveel .. klopt dat
Badge
Bedoel je datagebruik ?
Badge
Niets want ik heb een nieuwe telefoon
Badge
En waar kan ik dat vinden....Trouwens ..Als iemand mij apt en ik antwoord en omgekeerd ..Blijft het toch appen
Badge
Er klopt gewoon iets niet .Ik doe alles met watsap maar er staan heel veel sms'jes op Simyo
Badge
Nou hier schiet ik dus niets mee op.watsapp kent iedereen en daar staan mijn gesprekken in.een app voor sms heb ik niet .Ik heb naar een tv programma 2 x een sms gestuurd naar 3030 .En een keer geantwoord naar mijn vriendin toen ik niet thuis was ..Dus geen WiFi had.verder alleen de bekende watsap. Groen rondje. Dus rara hoe kan dat
Badge
En wTsapp is op elke telefoon hetzelfde volgens mij
Badge
Help dus om uit te zoeken wArom er zoveel smssen staan terwijl ik nooit sms gebruik ..

Reageer