.

Beantwoord

Hoe kan het dat er voor Mijn Whatsappberichten sms'jes in rekening worden gebracht?

  • 12 February 2017
  • 41 reacties
  • 525 Bekeken

Badge
Heb mijn Simyo app op mijn telefoon gezet.
Kijk bij de verbruikskosten en zie heel veel sms staan .
Ik doe altijd watsap en alleen VIa WiFi .
Waarom dan kosten voor sms ?
icon

Beste antwoord door Samantha 13 February 2017, 17:05

Bekijk originele reactie

41 reacties

Badge
Wacht ... ik zie staan dat messenger mijn sms app is....dat is raar ik dacht dat die de berichten van face book doorgaf
Badge
Daar zit de grap dan zeker .... Ik zie dat daar staat dat messenger gebruikt moet worden voor sms ...dat zet ik nu uit .Kan me niet herinneren of dat op mijn oude telefoon ook zo was, dat kijk ik na .
Badge
Dus ... ik denk dat et nu opgelost is .....:D
Elke telefoon heeft een standaard berichten app waarmee je kan smsen en mmsen. Whatsapp is geen standaard app.

Als je in je lijst met alle apps kijkt dan staat de berichten app waarschijnlijk bovenin, bij de B.
Volgens mij is de berichten app van de Acer groen met 3 witte stipjes.
Daarom vroeg ik ook naar Hangouts. Sommige telefoons kun je bij instellingen kiezen voor of sms of Hangouts-app. Die kan standaard op Hangouts staan !

Niet voor niets vroeg ik om een screen shot.
Je kan inderdaad de app van Facebook Messenger ook instellen als sms app.. Misschien is dat onbewust gegaan.
Badge
Uhmmm.... ik doe niets onbewust , je moet er speciale dingen voor doen en dat doe ik niet omdat ik er van uit ga dat blauwe messenger van FB is .
Badge
Daarom vroeg ik ook naar Hangouts. Sommige telefoons kun je bij instellingen kiezen voor of sms of Hangouts-app. Die kan standaard op Hangouts staan !

Niet voor niets vroeg ik om een screen shot.


Maar dan had ik hang outs gezegd en niet watsappp
Kijk eens naar Hangouts app, WeChat app om wat voorbeelden te geven. :)
Allen groen, de screen shot is geen zeggen.

Maar volgens mij heb je het raadsel uitgevogeld, dus.......:)

We proberen (niet alleen) jou te helpen.
Niet aardig van mij? 😉
Toch nog even een toelichting op dit topic.
Facebook messenger, WhatsApp zijn online berichten apps van sms is dus in dat geval geen sprake, FB kan bijvoorbeeld wel notificaties sturen via sms. (Instellingen FB)
Hangouts, Google messenger kan een standaard berichten app zijn alsook de gewone sms via de provider. Op deze vorm van Messenger kan de provider sms kosten rekenen.

Ik verwacht dus dat de sms kosten gemaakt zijn via Google messenger. De messenger die de TS noemt. Door de verschillende messenger diensten zou je zo maar door het bos de bomen niet meer kunnen zien. 😉
Messenger van Facebook kun je ook instellen als app voor smsen. Die vraag krijg je bij het installeren.
https://support.google.com/nexus/answer/6089066?hl=nl

Messenger instellen als uw standaard-app voor berichten
Als uw apparaat meer dan één berichten-app heeft, kunt u van Messenger uw standaard-app maken.

*****
https://support.google.com/hangouts/answer/3441321?hl=nl
Sms- en mms-berichten verzenden met Hangouts in Android
Je kunt Hangouts gebruiken als primaire berichten-app voor Hangouts-berichten en sms-/mms-berichten. Kosten voor sms-/mms-berichten die door je mobiele provider worden berekend, zijn nog steeds van toepassing.
Leuke discussie, maar het is de TS gelukt, misschien mede door onze reacties, om de oplossing te vinden. En daar draait het eigenlijk om.

Fijne dag nog beste kerel.
Badge +7
Hoi Sanamo,

Wat vervelend dat je ziet dat er sms'jes in rekening zijn gebracht terwijl je dacht dat je aan het Whatsappen was. Ik heb je verbruik ook even nagekeken, maar ik zie dat er hooguit 3 sms'jes per maand in rekening worden gebracht. Is dit ook wat je bedoelt?

Het klopt dat de nieuwste versies van de Messenger app van Facebook op Android telefoons zijn gekoppeld aan je sms berichten. Als je in de instellingen van deze app de optie 'Maak Messenger je standaardapp voor sms-berichten' aan hebt staan, kunnen je Messenger berichten inderdaad als sms verzonden worden. Of een bericht wordt verzonden als sms, kun je zien aan de achtergrondkleur. Een blauwe achtergrond is een standaard Messenger bericht, een paarse achtergrond is een SMS bericht. Hebben de sms'jes die je in je verbruik terugziet, ook een paarse kleur in je Messenger app?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp!
Badge
Hallo Samantha,

Ik ben goed geholpen door Ray en Friesian .
Zo ben ik er in ieder geval achter gekomen waar ik het moest zoeken,
Hun geduld is groter dan het mijne ......🆒

De berichtjes wis ik regelmatig dus ik kan geen kleuren meer zien .
Zoals ik al uitgelegd heb ben ik altijd watsapp maar idd ..fb messenger gebeurd ook wel eens .
Als er bericht van iemand anders bij mij binnen komt op fb messenger beantwoord ik dat daar ook , zodoende .
Niet wetende dat die als standaard sms staat /stond.

Ik zie wel meer dan 3 sms-jes per maand staan bij mijn verbruik ,de laatste maanden ja
daarvoor meer . maar ok.

In ieder geval ben ik nu helemaal BIJ ....

Groetjes Sanamo .



Wat vervelend dat je ziet dat er sms'jes in rekening zijn gebracht terwijl je dacht dat je aan het Whatsappen was. Ik heb je verbruik ook even nagekeken, maar ik zie dat er hooguit 3 sms'jes per maand in rekening worden gebracht. Is dit ook wat je bedoelt?

Het klopt dat de nieuwste versies van de Messenger app van Facebook op Android telefoons zijn gekoppeld aan je sms berichten. Als je in de instellingen van deze app de optie 'Maak Messenger je standaardapp voor sms-berichten' aan hebt staan, kunnen je Messenger berichten inderdaad als sms verzonden worden. Of een bericht wordt verzonden als sms, kun je zien aan de achtergrondkleur. Een blauwe achtergrond is een standaard Messenger bericht, een paarse achtergrond is een SMS bericht. Hebben de sms'jes die je in je verbruik terugziet, ook een paarse kleur in je Messenger app?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp![/quote]
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sanamo,

Fijn om te zien dat Ray en Friesian je zo goed geholpen hebben 🙂 Wat zouden we moeten doen zonder deze toppers! Als je nog eens hulp nodig hebt, dan zien we je graag terug op het forum. Zoals je ziet, helpen we je graag!

Groetjes,
Angela

Reageer