.

Beantwoord

Hoe kan het dat een sms-bericht wordt verstuurd als een mms?

  • 8 August 2016
  • 12 reacties
  • 2730 Bekeken

Badge
Ik zit momenteel in Denemarken en het lukt me niet te smsen. Mijn berichten worden automatisch geconverteerd naar een mms-bericht. Ook krijg ik melding dat er geen netwerkverbinding is terwijl ik op wiki zit. Ik snap er niks van.
icon

Beste antwoord door Ilias 9 August 2016, 17:17

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Zio Ace,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet niet kunt sms'en en dat er geen netwerkverbinding lijkt te zijn.

Een mms is een sms-bericht met een mediabestand. Verstuur je niet per ongeluk een mediabestand mee waardoor het wordt geconverteerd naar een mms-bericht? Het is namelijk niet mogelijk dat een sms-bericht zonder mediabestand wordt gezien als een mms-bericht.

Wat betreft de melding dat je geen netwerkverbinding hebt, dat is enorm vervelend! Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en het weer aanzetten? Ik verwacht dat het probleem dan opgelost is.

Indien dit niet het geval is, raad ik je aan om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel. Zo kunnen we vaststellen of het ligt aan de simkaart of dat het ligt aan het toestel.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Zio Ace,

SMS-jes gaan niet via Wi-Fi maar gewoon via het telefoonnetwerk, staat bellen/gebeld worden in het buitenland wel aan op Mijn Simyo? Als dit niet het geval is kan je niet bellen, maar ook niet SMS-sen vanuit het buitenland!
Staat het wel aan en heb je toch geen netwerkverbinding laat je toestel dan zoeken naar een netwerk. Daarna is het verstandig om je toestel even opnieuw op te starten.
Je mobiel probeert, denk ik, de SMS-jes als data te verzenden via Wi-Fi, vandaar de omzetting naar MMS. Ook het opnemen van smileys kan een SMS omzetten maar een MMS, het zenden naar meerdere personen tegelijk bij bepaalde Samsung toestellen verandert de SMS ook soms in een MMS. Zorg er ook voor dat de SMS-berichtencentrale ingesteld staat op +31653131313

Ik hoop dat alles nu duidelijk is en dat je het werkend krijgt. Verwijder wel eerst de niet verzonden MMS-berichten, die kosten meer dan SMS!!!
Badge
Met mijn privé mobiel lukt het nu sms-berichten te versturen. Bellen buitenland wassen niet geactiveerd
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig dat het nu wel lukt. Ik dacht al dat dit de reden was!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Zio Ace,

Mooi dat het met jouw privé mobiel is gelukt! Het bellen in het buitenland moet hiervoor inderdaad aan staan, wil je in het buitenland een sms verzenden.

Voor verdere vragen weet je ons te vinden!

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik ben weer mobiel! Bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Anka
Badge
Misschien kunnen jullie mij ook helpen met het volgende probleem.
Met het verplaatsen van foto's naar mijn SD-kaart zijn mijn foto'staat verwijderd. Is er ook een mogelijkheid om de foto'staat terug te halenemen?? Ik heb een Samsung S5.

Graag. Anka
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Zio Ace,

Mooi dat je weer mobiel bent!

Dan je volgende probleem: Wat vervelend dat je foto's verwijderd zijn. Probeer eens je Samsung te verbinden met je PC of laptop. Wellicht zie je dan de verwijderde foto's nog in een bepaalde map. Ik hoop dat het je lukt!

Groetjes,
Caspar
Badge +2
@Zio Ace
Probeer eerst wat Caspar voorstelt, maar ook ff een tip voor de toekomst, kies nooit voor het verplaatsen van data, maar kies altijd voor kopiëren en pas als dat goed gegaan is kun je altijd nog alles wissen op de oorspronkelijke locatie.
Reputatie 7
Badge +9
Het probleem is dat je geen drive-letter toegewezen krijgt aan je telefoon als je die op de standaard manier aansluit aan je PC, programma's zoals Recuva kunnen daarom ook niet overweg met het interne geheugen. Het kaartje kan je verwijderen, in een kaartlezer plaatsen en dan wel uitlezen.

Er is wel een manier om je toestel in debug-mode aan te sluiten, de info in dit artikel helpt misschien, de manier om in debug-mode aan te sluiten kan iets anders zijn, google daar eventueel voor jouw Android-versie. Dan heb je wel een drive-letter en kan je o.a. met Recuva zoeken.
Badge
Bedankt voor jullie reactie en tips. Ik ben momenteel nog onderweg en heb geen laptop bij me (te veel gewicht voor op de fiets). Zodra ik thuis ben, probeer ik de foto's terug te halen. Terugkoppeling volgt.

Gr. Zio Ace
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Zio Ace,

Hopelijk is het je gelukt met onze tips! We hopen snel weer van je te horen.

Groetjes,
Caspar

Reageer