.

Beantwoord

Hoe kan het dat 1 sms dubbel in rekening gebracht is?

  • 30 September 2015
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Op 29 september jl. heb ik een sms-bericht verstuurd, terwijl ik mijn bundel voor september opgebruikt heb. Ik weet dus dat er extra kosten in rekening gebracht gaan worden. Omdat ik niet zeker weet of ik al eerder mijn bundel op verbruikt had log ik in bij 'Mijn Simyo'. Tot mijn verbazing zie ik bij 'mijn verbruik' 2 sms berichten staan. Binnen 1 seconde na elkaar verstuurd naar hetzelfde nummer. De extra kosten voor beide sms-berichten ad € 0,62 staan ook vermeld. Ik heb dus, voor alle duidelijkheid, maar 1 sms-bericht verstuurd. Gaat dit nog gecorrigeerd worden en kan ik rustig de factuur over september afwachten of is het handig om dit meteen uit te (laten) zoeken?
icon

Beste antwoord door Angela 1 October 2015, 11:26

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi EzzieWee,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is wel even verwarrend! Gelukkig is hier een verklaring voor :)

Je hebt een bepaald aantal tekens binnen één sms'je om te gebruiken. Als je over dit aantal heen gaat, wordt er automatisch een tweede sms aangemaakt. Omdat je gewoon door typt in hetzelfde tekstvakje, lijkt het alsof je maar één bericht stuurt. In werkelijkheid wordt het sms'jes in twee of meer stukjes gehakt en snel achterelkaar verzonden. Dit is vaak binnen een seconde gebeurd.

Omdat er daadwerkelijk twee sms'jes worden gestuurd, worden er ook 2 berekend op jouw factuur. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Daar heb ik zeker nog een paar vragen over. Hoeveel tekens mag één sms-bericht bevatten en waarom wordt er geen melding gegeven van het aanmaken van een tweede sms-bericht, zodat je daar zelf rekening mee kunt houden (of heb ik die gemist?)? Ik weet namelijk wel dat een sms-bericht op enig moment een mms-bericht wordt, dus daar zit wel een soort signalering op. Hoeveel sms'jes kunnen maximaal voor één sms-bericht in rekening gebracht worden? Wel handig om te weten voor de toekomst...

Met vriendelijke groet,
Esther
Reputatie 6
Badge +10
Hoi EzzieWee,

Goed dat je nog vraag om extra informatie vraagt, zodat je het kunt voorkomen in de toekomst. Op de nieuwe telefoons kun je 160 tekens gebruiken en op de oudere telefoons 140. Op de meeste telefoons zitten tekentellers. Toch zijn er een paar die niet aangeven dat je bent begonnen aan je tweede sms'je (zoals die van mij). Dit is dus echt toestel afhankelijk.

Misschien kun je zélf testen of je hier een waarschuwing voor krijgt op telefoon 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer