.

Beantwoord

Hoe kan het dan ik 1 sms stuur en dat er 3 worden berekend?

  • 13 October 2015
  • 1 reactie
  • 283 Bekeken

Hallo ik stuurde gisteren een (1) sms. Ik zie dat er drie keer kosten (10 cent) worden afgeschreven.
Ik heb gevraagd maar de ontvanger heeft ook maar één sms ontvangen.
Hulp graag
icon

Beste antwoord door Angela 14 October 2015, 09:52

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bram1410,

Welkom op het Simyo Forum.

Allereerst zal je gezien hebben dat ik je forumnaam iets aangepast heb. Het is niet helemaal de bedoeling om Simyo te vermelden in jouw naam. Als je liever een andere forumnaam hebt dan degene die ik nu gemaakt heb, laat het dan weten. Ik pas hem dan aan voor je :)

Vervelend om te zien dat er verwarring is over het aantal sms'jes wat je hebt verstuurd. Ik heb in het systeem naar jouw verbruik gekeken. Hier zie ik dat er 3 sms'jes in een aantal seconden verstuurd zijn. Dit betekent niet dat je daadwerkelijk 3 berichten hebt gestuurd. Ik zou het knap vinden als je dat zo snel kunt typen ;)

Een smsbericht bestaat uit een aantal tekens. Als je een langer bericht stuurt dan normaal, krijg je 2 of zelfs meer berichten. Je hebt dit vaak niet direct door omdat je het 1 bericht en 1 stuk tekst is. Op het netwerk wordt het sms'je in stukjes gehakt. De ontvanger krijgt dit wel gewoon als 1 bericht lang bericht binnen. In de meeste telefoons zie je onderaan het venster waar jij je bericht typt vaak een teller. Zodra je over het aantal tekens van 1 sms heen bent, komt hier vaak een 2 te staan.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Reageer