.

Beantwoord

Hoe blokkeer ik berichten van betaalde sms diensten?


Badge
Hoe kan ik berichten betaalde sms diensten blokkeren?
icon

Beste antwoord door Ray 13 July 2015, 14:43

Bekijk originele reactie

14 reacties

Dat kan via deze site: http://www.payinfo.nl/

Laat je weten of het gelukt is..
Badge
Ik heb via payinfo ingelogd, maar daar staan geen abonnementen en betalingen genoteerd.
Ik zie op mijn persoonlijke pagina bij Simyo echter dat er, nadat ik twee maal heb opgewaardeerd binnen een seconde 4 ontvangen berichten betaalde sms dienst a € 3,00 worden afgeschreven.Deze berichten komen echter niet op mijn mobiel binnen. ik heb mijn simkaart toen maar geblokkeerd, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Om de inlogcode van payinfo te ontvangen heb ik de simkaart gedeblokkeerd.
Badge
Het kan zijn dat de berichten komen van 0900-4004343, dit kan ik niet controleren.
Dit sms bericht kwam onlangs binnen op m'n mobiel.
Het nummer heb ik ondertussen geblokkeerd.
ik blijf het vreemd vinden dat de melding " ontvangen berichten betaalde sms dienst" niet bij mij binnen komen.
Nadat ik een mail krijg "beltegoed is te laag" log ik in op m'n persoonlijke pagina en kan dan zien wat de oorzaak is.


Wat is Payinfo precies?
Via Payinfo kunt u de door u bestelde, betaalde mobiele diensten raadplegen en/of u hiervoor aan- of afmelden.
Payinfo is dus geen aanbieder van mobiele SMS of internet diensten, maar biedt u een overzicht van uw mobiele betalingen.


Dus via de link die ik heb gegevens is het mogelijk om afzenders te blokkeren of om op te zeggen. Verder heb ik geen directe inzicht in de pagina omdat ik geen overlast heb van sms betaaldiensten.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi bouw, welkom op ons forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Sms & mms.

Met het 0900 nummer zit je een aardig eind in de goede richting. Dat is namelijk het servicenummer van de sms dienst waar je op 22 juni en op zes juli met je Prepaid naar hebt ge'smst.
Op Mijn Simyo kun je zien dat 4070 de afzender is van de betaalde smsjes en op Payinfo kun je die afzender blokkeren voor jouw nummer.
Je kunt ook STOP terugsturen naar 4070.
Het blokkeren van je simkaart heeft overigens niet zoveel zin om de smsjes tegen te gaan, ze worden namelijk wel verstuurd. Dat je ze niet ontvangt kan bijvoorbeeld aan je telefoon liggen.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?

Raytje, dank je voor je antwoord!
Badge
Hartelijk dank, alles is duidelijk.
Groetjes
Reputatie 3
Badge +7
Hoi bouw,

Fijn dat het nu opgehelderd is :)

We zien je graag terug op het forum als je weer met vragen zit.
Als ik betaalde sms-berichten binnenkrijg (in mijn geval via Phishing dmv nep NS-bericht) en ik open ze niet, hoef ik ze dan niet te betalen? Ik heb inmiddels via payinfo het ontvangen van betaalde sms-jes uitgezet, maar dat werd niet onmiddellijk effectief (na 2 uur, gaf men aan). Er zijn dus in elk geval in die tussenliggende periode wel sms-jes binnengekomen. Eén in elk geval zag ik er. Ik heb mijn telefoon toen onmiddellijk uitgezet uitgezet, dus weet niet of er nog meer binnenkomen als ik hem aanzet.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi emhabe,

Op verschillende plekken heb je je vraag gesteld. Ik heb in dit topic je vraag beantwoord. Als je nog iets wilt weten, kun je het beste daar je vraag en/ of opmerking plaatsen.
Als ik op "dit topic" klik kom ik niet bij een antwoord op mijn vraag. Wat doe ik fout?
Ze bedoelde deze denk ik.. verkeerde link geplakt :p

https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/ns-dagkaarten-stop-de-sms-betaaldienst-7090-31406
Reputatie 6
Badge +10
Hoi emhabe,

Oeps, foutje kan gebeuren :8. Gelukkig was Raytje lekker scherp en heeft hij je naar het juiste topic verwezen. Heb je het antwoord inmiddels gevonden?

Groetjes, Tiury
Hallo,

Al wwet ik niet hoe, is mijn telefoon ook leeggetrokken door een betaalde SMS-dienst. Die wil ik blokkeren, maar in mijn verbruiksoverzicht bij "mijn Simyo" kan ik dat niet achterhalen met alleen deze informatie:
19:43 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 1 af € -3,00
19:43 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 1 af € -3,00
19:22 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 1 af € -3,00
19:22 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 1 af € -3,00

Hoer kan ik mijn telefoon blokkeren voor alle betaalde diensten om dit soort "diefstal" te voorkomen?

Groetjes, Liesbeth
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Liesbethmc,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat je hier graag voor geblokkeerd wordt kan ik begrijpen! Je wilt natuurlijk niet weer voor onverwachte kosten komen te staan.

Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met mijn collega's via de e-mail. Zij hebben een blokkade op jouw aansluiting gezet voor deze diensten. Daarnaast hebben ze samen met jou naar een oplossing gekeken. In de toekomst kun je geen kosten meer maken aan zulke diensten. Fijn dat je eruit bent gekomen met hen :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Groetjes,
Angela

Reageer