.

Beantwoord

Het blokkeren van het versturen van een MMS

  • 26 August 2013
  • 12 reacties
  • 2745 Bekeken

Kan ik MMS berichten verzenden blokkeren. Dat doe ik ongewild en moet daarvoor steeds extra betalen
icon

Beste antwoord door Natascha 28 August 2013, 09:42

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit is een instelling van je telefoontoestel en zul je dus daarop moeten veranderen. Als dat al kan.  Dat kan niet vanuit Simyo geregeld worden. 
Wat voor toestel heb je?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Thea, wekom op het forum.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem, als ze een SMS wil sturen en tikt toevallig het facebookaccount van de geadresseerde aan wordt een MMS gestuurd. Is dat jouw probleem? De oplossing is dan eenvoudig, kies het telefoonnummer voor SMS en niet het facebookaccount.
Het kost mijn vrouw iedere keer € 0,51 buiten de bundel (bij andere provider).
Volgens de website van KPN (de moedermaatschappij van Simyo) is het volledig uitzetten afhankelijk van het merk/type toestel en wordt naar de handleiding van het toestel verwezen.
Dit is een instelling van je telefoontoestel en zul je dus daarop moeten veranderen. Als dat al kan. Dat kan niet vanuit Simyo geregeld worden.
Wat voor toestel heb je?
Ik heb een I-phone 4
Hoi Thea, wekom op het forum.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem, als ze een SMS wil sturen en tikt toevallig het facebookaccount van de geadresseerde aan wordt een MMS gestuurd. Is dat jouw probleem? De oplossing is dan eenvoudig, kies het telefoonnummer voor SMS en niet het facebookaccount.
Het kost mijn vrouw iedere keer € 0,51 buiten de bundel (bij andere provider).
Volgens de website van KPN (de moedermaatschappij van Simyo) is het volledig uitzetten afhankelijk van het merk/type toestel en wordt naar de handleiding van het toestel verwezen.

Oke ik haal de nummers gewoon uit mijn contactenlijst en niet vanaf facebook
als ik dat de nota bekijk kost me dat 0,50 per bericht
Reputatie 7
Badge +9
Doe het volgende. Ga op je iphone naar 'instellingen', scroll naar beneden naar het groene 'berichten' icoontje, scroll daar naar beneden en zet het schuifje mms-berichten op uit. Mij lijkt het dat dat de oplossing is.
Laat je nog even wat horen?
Oke, ik heb dat gecontroleerd en het staat uit. Maar ik heb ontdekt dat als je een tekst typt in een SMS bericht, het toestel zelf een blauwe link van telnr of datum maakt en het dan als een MMS bericht verzend.
Onwetend kost me dat iedere maand ongeveer 2 a 3 euro extra
Reputatie 7
Badge +9
De iphone maakt -in principe- er alleen een 'blauwe' link van als hij er een iMessage van kan maken naar iemand die ook een iPhone heeft. Anders is het groen en wordt het gewoon verzonden als sms (of als MMS als er een plaatje o.i.d.  bij zit). 
Gek dat 'ie toch MMS-en blijft versturen, ook als je dat uit hebt gezet. Vreemd.
Het betreft toch niet toevallig SMS-en naar het buitenland? Want daar betaal je ook extra voor.

Okay, het is geen wereldtip; ikzelf maak al lang geen gebruik meer van SMS. WhatsApp en Viber zijn daar voor in de plaats gekomen. Idee?
Badge +6
Kan ik MMS berichten verzenden blokkeren. Dat doe ik ongewild en moet daarvoor steeds extra betalen

Hoi Thea Overwijk,

Helaas kunnen wij niet op het netwerk het versturen van een MMS blokkeren. Zoals De Leon aangeeft is dit een instelling van je toestel. Ik raad je aan hiervoor de handleiding van je toestel te raad plegen. Mocht je er niet uitkomen raad ik je aan contact op te nemen met de leverancier van je toestel.

@ De Leon & Franswon bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Behalve de genoemde optie zie ik geen andere mogelijkheid om MMS 'uit' te zetten op het toestel.

Wil je absoluut geen MMS versturen, stuur dan ook absoluut geen smiley's e.d. mee. 
Badge +8
Oke, ik heb dat gecontroleerd en het staat uit. Maar ik heb ontdekt dat als je een tekst typt in een SMS bericht, het toestel zelf een blauwe link van telnr of datum maakt en het dan als een MMS bericht verzend.
Onwetend kost me dat iedere maand ongeveer 2 a 3 euro extra


Hoi Thea Overwijk,

Volgens mij is het inderdaad iMessage als het blauw is. En een MMS als het groen is (en er een afbeelding in staat) Ik zie ook MMS-berichten naar emailadressen? Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik zou je aanraden om foto's niet via het sms vakje te versturen, maar over de email of whatsapp, zoals De Leon ook zegt.
Veel succes ermee:)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Thea Overwijk,


Veel succes ermee:)

Groetjes,
Charlene


Misschien horen we het nog? :rolleyes:
Badge +8
Misschien horen we het nog? :rolleyes:

Dat is altijd afwachten, de leon.
Maar laten wij onze voldoening halen uit de gedachte dat we zo goed geholpen hebben, dat ze volop van het leven aan het genieten is, en dus geen tijd meer heeft voor ons misschien 😉

Groetjes,
Charlene

Reageer