.

Beantwoord

Heeft een smiley 70 characters?

  • 8 October 2013
  • 4 reacties
  • 5795 Bekeken

Ik heb zojuist even een medewerker van Simyo (laat naam even eruit) gesproken i.v.m. een klacht die ik had in mijn eerste maand als klant. Vorige maand heb ik een SMS verstuurd naar mijn nicht in Frankrijk en deze is blijkbaar 2 keer voorgekomen in het systeem en ik moet dus voor 2 SMStjes gaan betalen. Omdat ik het niet begreep en niet duidelijk uitgelegd is heeft deze medewerker mij telefonisch toegelicht waarom deze 2 keer is afgeschreven.

Eerst was het "Als je teveel characters gebruikt wordt je SMS als 2 keer verzonden". Dit klopt, alleen mijn bericht bestond uit 83 characters en geen 160 characters wat het maximale is voor 1 SMS. Daarna kreeg ik te horen "Als je smiley gebruikt wordt deze als 70 characters gezien". Pardon? Hoe kan een smiley als 70 characters gezien worden. Als je 83 en 70 bij elkaar optel kom ik op 153 characters uit. Geen eens over de 160.

Ik heb het gesprek maar geeindigd en ik geef deze stijd op gezien ik met deze medewerker niet verder kwam. Het ging mij nu teveel tijd kosten en dat voor 25 eurocent. Het gaat mij niet om het geld, maar meer om op de manier hoe het gaat en de uitleg die je krijgt. Als 1000 mensen hetzelfde probleem hebben dan hebben ze een lekkere extra bonus.

Ik weet niet of andere mensen hier ook last van hebben, maar ik wilde dit even kwijt op hun forum. Ik geef het op in ieder geval. Het toch geen zin als ze met onzin excuses komen en dit niet goed kunnen uitleggen. 
icon

Beste antwoord door Ernst 9 October 2013, 10:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi chrilles, en welkom op het Simyo forum.

Ik ben even in je factuur gedoken, en heb de collega gesproken die jou gebeld heeft, gisteren en heb gecheckt wat ze bedoelde uit te leggen. Dat was niet dat een smiley uit 70 karakters bestaat. Het zit 'm in de smileys die je als app kunt installeren en een toevoeging zijn op je 'toetsenbord'. Zodra je zo'n smiley gebruikt, heb je nog 70 karakters over in je SMS.

Gebruik je dan nog 83 karakters, dan zit je over de 160 heen.

Ik hoop dat het je nu wat duidelijker geworden is.
Reputatie 4
Badge +8
Bedankt namens mij voor de uitleg Ernst.
Ik wist dit niet en zal er in voorkomende gevallen rekening mee houden!
🙂
Reputatie 7
Moet je eens opletten als je een sms'je tikt en dan het ';-)' tikt. Dan zie je de teller aan resterende karakters ineens hard terug gelopen zijn.....
Badge +8
Bedankt namens mij voor de uitleg Ernst.
Ik wist dit niet en zal er in voorkomende gevallen rekening mee houden!
:)
Moet je eens opletten als je een sms'je tikt en dan het ';-)' tikt. Dan zie je de teller aan resterende karakters ineens hard terug gelopen zijn.....

Ik dus ook niet.. Maar ik vind het wel logisch. Ik sms ook bijna nooit meer eigenlijk. Daarom misschien.

Groetjes,
Charlene

Reageer