.

Beantwoord

Geen retour sms van betaalde sms stemwedstrijden

  • 14 January 2014
  • 11 reacties
  • 1525 Bekeken

Als ik sms naar bijv betaalde sms 3131 om te stemmen op kandidaten van bv The Voice, dan krijg ik nooit de bevestigings sms of extra vragen per sms retour.
Mijn vragen: komt de sms wel aan en waarom geen reactie retour bij mij
icon

Beste antwoord door Charlene 15 January 2014, 09:50

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo Sim-only is het sturen van SMSjes naar betaaldiensten uitgeschakeld. In het verleden heeft dit zeer hoge kosten met zich meegebracht, waar klanten klachten over hadden.
Reputatie 3
Badge +9
Alleen bij een prepaid aansluiting kan je deze optie aan- of uitzetten, als ze een opwaardering doen van tenmisnte €25,=
Badge +8
Bij Simyo Sim-only is het sturen van SMSjes naar betaaldiensten uitgeschakeld. In het verleden heeft dit zeer hoge kosten met zich meegebracht, waar klanten klachten over hadden.
Alleen bij een prepaid aansluiting kan je deze optie aan- of uitzetten, als ze een opwaardering doen van tenmisnte €25,=

Hoi JannyP,

Als je de antwoorden van de heren combineert, dan is het wel volledig denk ik. :)
Op Simyo aansluitingen zijn sms betaaldiensten geblokkeerd. Dat kan vervelend zijn als je graag wilt stemmen bij zo'n programma. Toch hebben we die keus gemaakt door ervaringen in het verleden met schimmige diensten.
Ik hoop dat je een andere manier vindt, om toch mee te kunnen doen.

Groetjes,
Charlene
Beste Simyo,

Is het niet mogelijk om een limiet op de sms diensten te plaatsen zodat het toch mogelijk is om een sms te sturen naar bijvoorbeeld de voice of een radio programma? Zo krijg je geen klachten van klanten die hoge rekeningen hebben en kan toch iedereen (beperkt) gebruik maken van de diensten. Vind het namelijk erg jammer dat ik nu word geblokkeerd van iets waaraan ik graag een keertje mee had willen doen.

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes Berdien
Badge +8
Beste Simyo,

Is het niet mogelijk om een limiet op de sms diensten te plaatsen zodat het toch mogelijk is om een sms te sturen naar bijvoorbeeld de voice of een radio programma? Zo krijg je geen klachten van klanten die hoge rekeningen hebben en kan toch iedereen (beperkt) gebruik maken van de diensten. Vind het namelijk erg jammer dat ik nu word geblokkeerd van iets waaraan ik graag een keertje mee had willen doen.

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes Berdien


Hoi Berdien,

Nee, helaas. Met een Prepaid aansluiting kan het wel worden aangezet na een opwaardering van €25, maar voor abonnementen is die mogelijkheid er niet. Je zou een prepaid kaartje kunnen nemen, voor dat soort dingen. Of eventueel met een vaste lijn meedoen, als je die hebt.
Het zit helaas niet in de planning om dit te veranderen, daar moet ik eerlijk over zijn.

Groetjes,
Charlene
Je moet wel erg goed zoeken op de Simyo website om te vinden dat naar 0906 en 0909 nummers bellen niet mogelijk is, en smssen naar 3131 ook niet. Dat moet veel beter aangegeven worden, bijvoorbeeld bij de tarieven. Ik zal dan ook een andere provider gaan kiezen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Willem K, welkom op het forum van Simyo!

Ik zie dat je op Twitter Dries al hebt gesproken. Er is dus al het één en ander besproken 😮 Als je namelijk in de zoekbalk ‘servicenummers’ invoert, dan vind je verschillende artikelen. Je kunt hier lezen dat je niet kan bellen naar 0906 en 0909. Ook vind je het op onze website niet duidelijk dat je niet kan sms’en naar 3131. Goed dat je dit (over betaalde sms-diensten) aangeeft. Wij kunnen dit nog duidelijker aangeven op onze website. Er is al een actiepunt van gemaakt. Zeker een verbeterpuntje, bedankt!

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan zien we je graag terug.
Badge +1
Wees blij, ik meld me na elke portering aan voor het smsdienstenfilter. Ik wil natuurlijk niet voor hoge kosten komen. RTL is mss wel netjes, maar er waren idd wel heel veel klachten over die kwissen en beltonen per sms.

En weet je wie het meest verdiend aan die smsjes? Inderdaad de eigen provider. Daarom kan Simyo ook met recht zeggen het echt in het belang van de koning klant maakt.
Reputatie 5
Badge +11
Hey wouteran,

Dit is ook wel eens leuk om te lezen :o
(En nog helemaal waar ook ;))
Hallo Simyo

om toch nog even een vraag te stellen hier over, is het niet mogelijk om het voor de abonnement houders het zelfde te maken als voor de prepaid klanten?
zo zouden ze zelf de dienst aan en uit kunnen zetten.
klanten die het niet willen laten het uit en klanten die graag eens mee doen aan zo`n spelletje doen het aan maar draaien zelf natuurlijk op voor de kosten wat dan natuurlijk hun eigen verantwoordelijkheid is.

Groeten,

Vincent
Reputatie 3
Badge +7
Hoi vincentz,

Welkom op het Simyo Forum:)

De optie om via een Sim Only aansluiting premium sms te ontvangen is er simpelweg niet. Er is ooit voor gekozen om deze dienst niet aan te bieden.
Bij een prepaid heb je namelijk altijd te maken met een limiet. Is je beltegoed op, dan stoppen de smsjes. :$

Dit is bij een Sim Only(abonnement) niet het geval. Daardoor kun je rekeningen krijgen van honderden Euro's.
Klanten zijn zich er vaak niet van bewust dat een uitgestuurde sms in veel gevallen een akkoord betekent voor een abonnement op een bepaalde service.
Zodoende krijg je meerdere malen een sms waaraan een bedrag gekoppeld is van bijvoorbeeld drie Euro per sms. :S

Nu is dat natuurlijk niet bij alle vormen van premium sms het geval. Daar is echter geen onderscheid in gemaakt.
Vandaar dat de optie er niet is bij Simyo. Is het je zo duidelijk?

Reageer