.

Beantwoord

Foutmelding 21 bij versturen sms. Wat nu?

  • 4 July 2019
  • 7 reacties
  • 1846 Bekeken

Badge
Sinds kort krijg ik bij het versturen van een sms deze meldingen:
* Niet verzonden. Tik om het opnieuw te proberen.
* Kan bericht niet verzenden via simyo, fout 21.
Ik ontvang wel sms-berichten, maar een bijlage daarbij zie ik niet (zonder foutmelding).
icon

Beste antwoord door AdriOvergaauw 4 July 2019, 15:50

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Adri,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ha, wat fijn om te horen dat het intussen opgelost is 😃

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Ray en Groentjuh, bedankt voor de hulp heren!

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor de terugkoppeling.. 😃
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan ″weer″ sms-en. Niet zonder schaamte meld ik, dat ik probeerde te sms-en naar enkele niet-06-nummers.
Om de problemen op te lossen had ik een andere berichten-app geinstalleerd (van Google) en deze gaf als foutmelding dat de indeling van het telefoonnummer niet juist was. Toen ging er eindelijk een lampje branden.


Goed dat is terugkoppelt wat het probleem was. Misschien hebben andere er nog iets aan. Misschien kan de stap "Controleer of de nummers waarnaar u probeert te SMSen correct is." ook nog in het artikel opgenomen worden.

Bedankt voor de aandacht, (uit)lachen mag, met vriendelijke groet,

Nou vooruit dat maar:
🤣😆
Badge
Beste Ray,
Ik kan ″weer″ sms-en. Niet zonder schaamte meld ik, dat ik probeerde te sms-en naar enkele niet-06-nummers.
Om de problemen op te lossen had ik een andere berichten-app geinstalleerd (van Google) en deze gaf als foutmelding dat de indeling van het telefoonnummer niet juist was. Toen ging er eindelijk een lampje branden.
En bijlagen bij sms-en die ik niet ontving, dat zal niet mijn fout zijn, maar die van de afzender.
Bedankt voor de aandacht, (uit)lachen mag, met vriendelijke groet,
Adri Overgaauw
Culemborg.
Onderstaand vond ik op het Oneplus forum als ik zoek op die foutcode. Bij de ene werkt het wel en bij de andere helaas niet. Misschien toch het proberen waard. Is wel Engelstalig Dus heb het in het Nederlands geplaatst.

Bel *#*#4636#*#*

Er verschijnt een menu, kies voor telefoon informatie

Je ziet een instelling genaamd "SMSC"

Kies voor vernieuwen. Het probleem moet nu opgelost zijn maar kan het niet garanderen zoals eerder genoemd.
Badge
Bedankt forum expert Ray,
Maar helaas biedt jouw reactie geen soelaas voor mijn probleem.
Ondertussen heb ik het forum profiel ontdekt en daar mijn toestel aangegeven: de OnePlus 3.
Misschien onderstaand van toepassing.

Ik kan geen sms-berichten versturen

Kan je geen sms-berichten sturen? In dit artikel nemen we de meest voorkomende oplossing met je door zodat je snel weer kan sms'en.
Tip: heb je nummerbehoud aangevraagd en lukt het je niet om te reageren op de verificatiecode? Dan kan je deze alsnog invullen via deze pagina.
1. Voldoende beltegoed?
Heb je een Prepaid simkaart? Controleer dan of je voldoende beltegoed hebt op Mijn Simyoof in de Mijn Simyo app.
Met een Sim Only abonnement kan je altijd sms’en. Ook als je belbundel op is. Als dat het geval is, kan je sms’en tegen het buitenbundeltarief van € 0,31 per sms. Of je kan extra minuten bijkopen op Mijn Simyo.
2. Telefooninstellingen
  • Controleer in je telefoon of het nummer van de berichtencentrale correct is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313. Wil je weten hoe je dit in jouw toestel instelt? We leggen het in onze Toestelhulp uit.
  • Kijk of je bereik hebt. Dit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staat. Staan er geen streepjes? Selecteer dan handmatig het KPN netwerk via de netwerkinstellingen van je telefoon. In onze Toestelhulp laten we zien hoe je dit instelt.
  • Zet je toestel even uit en weer aan. Je Simyo simkaart meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk.
  • Heb je een iPhone?
  • Dan kan het liggen aan de instellingen van iMessage. Hier lees je precies wat je kan doen om dit te verhelpen.
3. Sms je vanuit of naar het buitenland?
  • Stuur je een sms naar een buitenlands telefoonnummer? Noteer dan de juiste landcode voor het telefoonnummer. Wil je bijvoorbeeld naar een Duits nummer sms’en? Voer dan +49 of 0049 in en toets daarna het telefoonnummer in, zonder de eerste nul.
  • Wil je sms’en vanuit het buitenland? Zorg ervoor dat de optie ‘Bellen in en naar het buitenland’ aanstaat via Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder Instellingen – Internet en bellen. Ook vanuit het buitenland is het belangrijk dat je de juiste landcode gebruikt.


Reageer