.

Beantwoord

Foto meesturen met sms

  • 3 January 2014
  • 7 reacties
  • 5924 Bekeken

Badge
Als ik een foto wil meesturen met een sms, dan krijg ik de foutrmelding: geen MMS ingesteld. Ik heb geen internet op mijn gsm. Betekent dit, dat je alleen foto's met een sms kunt meesturen als je internet op je gsm hebt ingedsteld?

Bedankt voor het meedenken.

Ds. J.J. Roodsant
icon

Beste antwoord door Ernst 6 January 2014, 15:46

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ja dat klopt, een MMS gaat via internet en dus niet via WiFi. Sorry :o
Dus met een internetbundel kan je foto's en video's meesturen met een MMS.
Reputatie 4
Badge +8
Ds. J.J. Roodsant,

een handige app is Viber.
Daarmee kun je foto's bij de tekst plaatsen en je kunt zelfs korte memo's versturen.
Zowel beschikbaar voor AndroĂŻd als voor Apple toestellen.
Reputatie 7
Badge +9
...maarre....deze meneer heeft dus geen internet op zijn GSM. Dus, dan houdt het op. Toch? :rolleyes:
Volgens mij is inderdaad internet nodig voor een mms. Maar is eigenlijk volledig achterhaald met de komst van whatsapp en andere chat apps.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ds. J.J. Roodsant, welkom op het Simyo forum :)

Het sturen van een foto via SMS heet MMS en gaat inderdaad, zoals de andere forumleden hier al aangeven, via internet.
Als je geen telefoon gebruikt die gebruik kan maken van internet, Ă©n geen internet hebt aanstaan (en databundel hebt) op Mijn Simyo, dan is foto's sturen niet mogelijk.
Reputatie 4
Badge +8
...maarre....deze meneer heeft dus geen internet op zijn GSM. Dus, dan houdt het op. Toch? :rolleyes:

Ocherm.... ja dan houdt het op.
Badge +8
Hoi Ds. J.J. Roodsant,

Ik vraag me toch af wat je bedoelt met 'geen internet'. De meeste toestellen die foto's kunnen weergeven, kunnen verbinding maken met gprs (waarmee een MMS wordt verzonden). Als je bedoelt dat je geen internetbundel hebt, maar wel de mogelijkheid om gprs aan te zetten, dan zou je met de optie 'Internet op je Mobiel' aan MMSjes kunnen versturen. Je moet dan de instellingen voor MMS dan ook in je toestel zetten. Dat kan waarschijnlijk ook met een smsje naar 1300, maar dat wordt niet ondersteund op alle toestellen.

Groetjes,
Charlene

Reageer