.

FAQ: Waarom staat er een onbekend sms'je naar 9520 op mijn factuur?

  • 25 February 2016
  • 0 reacties
  • 321 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Er is op dit moment enige onduidelijkheid ontstaan over een sms naar het nummer 9520. Bij nieuwe klanten van Simyo en bij klanten die een vervangende sim activeren, worden er sms’jes naar 9520 in rekening gebracht. Na onderzoek is gebleken dat dit te maken heeft met de nieuwe NFC Simkaarten. Na het activeren van een simkaart, wordt er een sms gestuurd om te checken of de dienst werkt.

Allereerst wil ik aangeven dat jullie je geen zorgen hoeven te maken dat er gegevens gedeeld worden via NFC. Deze sms wordt alleen gestuurd om te checken of de dienst werkt. Verder wordt er niets mee gedaan.

Omdat de dienst ook voor ons nieuw is, wisten wij niet direct dat dit sms'je hieraan gekoppeld was. Om deze reden is er in eerste instantie gecommuniceerd dat het ging om een betaalde smsdienst. Gelukkig is dit niet het geval. Dit neemt niet weg dat het voor veel onduidelijkheid heeft gezorgd. Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden.

We gaan er voor zorgen dat het sms'je in de toekomst niet meer berekend wordt en zelfs niet meer te zien is op jullie factuur. De klanten die nu wel voor dit sms'je betaald hebben, gaan gecompenseerd worden. Hier hoeven jullie zelf geen contact over op te nemen met ons. Wij zorgen ervoor dat het sms'je op de huidige factuur van februari of anders op de factuur van maart vergoed gaat worden. Hoe het precies ingericht gaan worden, is nog niet bekend. Dit zijn we nu aan het bekijken. Dat jij je geld terugkrijgt is in ieder geval zeker.

Ik hoop dat dit het een en ander verduidelijkt voor jullie 🙂 Nogmaals sorry voor het ongemak en de onduidelijkheid.

Groetjes,
Angela

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.