.

FAQ: De juiste instellingen van de Simyo SMS-centrale

  • 6 December 2011
  • 10 reacties
  • 8021 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als je graag wilt weten of degene waar jij een sms-bericht naar hebt gestuurd, deze ook heeft ontvangen, kun je een ontvangstbevestiging instellen.

Je ontvangt deze bevestiging als bericht op je telefoon zodra het bericht is ontvangen op het toestel van degene die je sms't.

Let op: dit is geen bevestiging dat deze persoon het bericht ook heeft gelezen!Simyo ondersteunt een ontvangsbevestiging niet standaard, maar je kunt hier wel gebruik van maken door je bericht te beginnen met *0#.

10 reacties

mijn dochter kan sinds een week niet meer sms'en hij geeft dan de melding: "bericht verzenden mislukt probeer het later nog een keer."
Ze heeft genoeg saldo en volgens zeggen niks gewijzigd bij de instellingen. iemand enig idee. ze heeft een nokia6230i.
Badge +2
Beste Auriane,


Wanneer je geen SMS berichten kunt versturen verzoek ik je het volgende te controleren:

• Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313

• Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden:
Tekst, SMS of Standaard

• Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op
tijd worden gewist.

Laat ons even weten of het na het controleren en indien nodig wijzigen van deze gegevens is gelukt.

Groetjes,

Arie
Arie, bedankt namens mijn dochter, het nummer van de berichtencentrale was 0653131313 nu hij op +31653131313 staat kan ze weer smsen.


Groetjes Auriane
Goede middag.
Na activering van mijn Sim kan ik wel gebeld worden en ook SMSen maar,,
ik kan zelf niet bellen, krijg steeds de melding: "oproep niet toegestaan alleen vaste nummers. Toestel is Nokia N97
Graag antwoord.
Mvg
Jeroen
Reputatie 5
Badge +10
Wanneer je geen uitgaande gesprekken kunt uitvoeren, moet je de oproep instellingen controleren.

Om uitgaande gesprekken te deblokkeren moet je via de beveiligingsinstellingen de FDN modus deactiveren.
Badge
ik zit in spanje voor langere tijd en kan geen sms verzenden of ontvangen, heb ik nodig voor internetbankieren
ik heb goede server voor sms dienst ngeschakeld +3165331313 ik heb een samsung gio
Badge +2
Hi jetenbo,

Uit onze gegevens bleek dat je de optie bellen in en naar het buitenland niet had ingeschakeld. Dit hebben wij bij deze voor je ingeschakeld. Je dient je toestel eenmalig uit en weer in te schakelen zodat de wijzigingen op het netwerk van kracht kunnen gaan. laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Badge
Arie,
Volgens de gegevens op Mijn Simyo stond het wel aan,
Maar ok ik heb toestel uitgezet 10 minuten gewacht en weer aangezet
Nu kan ik alleen nog maar Noodoproepen plaatsen
Geen enkele ontvangst
Terwijl mijn Spaanse mobiel volop ontvangst heeft
Vreemd hoor, ik hoot het graag

Hi jetenbo,

Uit onze gegevens bleek dat je de optie bellen in en naar het buitenland niet had ingeschakeld. Dit hebben wij bij deze voor je ingeschakeld. Je dient je toestel eenmalig uit en weer in te schakelen zodat de wijzigingen op het netwerk van kracht kunnen gaan. laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jetenbo,

Ook op het achterliggende systeem staat de optie bellen in en naar het buitenland aan. Heb je al geprobeerd om handmatig een buitenlands netwerk te selecteren? Graag hoor ik van je of het werkt.

Groetjes,

Alex
Ik hem een HTC Smart, bellen in buitenland gaat goed.
Sms in nederland gaat ook goed, maar nu zit ik in Frankrijk maar kan geen sms verzenden, service nummer is goed ingesteld wat moet ik doen?
Bellen gaat wel, ik ben niet erg thuis in de HTC SMART
Gr. Henk.W

Reageer