.

FAQ: Betaalde sms-diensten

  • 6 December 2011
  • 52 reacties
  • 13318 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Betaalde sms-diensten zijn sms'jes die je stuurt naar een shortcode om bijvoorbeeld op The Voice of Holland te stemmen. Het kunnen ook abonnementen zijn waarbij je sms'jes ontvangt over bijvoorbeeld file-informatie.


Omdat er partijen in de markt zijn die misbruik maken van deze diensten waardoor kosten ongemerkt snel kunnen oplopen, staan betaalde sms-diensten bij Simyo standaard geblokkeerd.

Als prepaid klant kun je de blokkade laten verwijderen door contact op te nemen met de klantenservice via klantenservice@simyo.nl. Je moet dan wel al minimaal € €30,- hebben opgewaardeerd.Heb je een sim only abonnement? Dan kun je geen gebruik maken van betaalde sms-diensten. Simyo heeft dit besloten omdat je de kosten dan pas achteraf op je rekenening te zien krijgt en dit kan voor onaangename verrassingen zorgen!

52 reacties

Lijkt me een goed initiatief van Symio, nadat er al enige keren betalingen aan SMS diensten ongevraagd zijn afgeboekt. Bij mij is er net weer veel geld afgeboekt. Hierna ontving ik na een klacht bericht, dat het geld wordt teruggestort. Tevens ontving ik een e-mailtje om SMS diensten te blokkeren. Vreemd is wel dat ik een SMS diensten filter had ingesteld en er toch wordt afgeboekt.

Vriendelijk gegroet,
Jaap
Reputatie 5
Badge +10
Hoi j.deelstra

Premium sms diensten kun je bij Simyo uit/aan zetten als je gebruik maakt van een prepaid of Lowcall aansluiting. SMSDienstenfilter gaat niet via ons. Ik raad je en andere Simyo gebruikers altijd aan om dit via ons uit/aan te zetten.

Groetjes,

Alex
Badge +1

Als prepaid klant kun je de blokkade laten verwijderen door contact op te nemen met de klantenservice via [email]klantenservice@simyo.nl[/email]. Je moet dan wel al minimaal € 25,- hebben opgewaardeerd.Heb je een sim only abonnement? Dan kun je geen gebruik maken van betaalde sms-diensten. Simyo heeft dit besloten omdat je de kosten dan pas achteraf op je rekenening te zien krijgt en dit kan voor onaangename verrassingen zorgen!


Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb een Sim Only en ben oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of ik me aanmeld voor betaalde sms diensten.
Ik bepaal zelf of ik 'm aan wil hebben of uit wi zetten. 
Dit zou via een optie kunnen in MIJN SIMYO of door gewoon de sms dienst de code UIT of iets dergekijks te smsen.

Ik wil de betaalde sms dienst AAN hebben!
Badge +1
Hoi j.deelstra

Premium sms diensten kun je bij Simyo uit/aan zetten als je gebruik maakt van een prepaid of Lowcall aansluiting. SMSDienstenfilter gaat niet via ons. Ik raad je en andere Simyo gebruikers altijd aan om dit via ons uit/aan te zetten.

Groetjes,

Alex


Ik vind dat ik zelf als volwassene moet kunnen bepalen of ik wil betalen voor sms diensten of niet. Door dit bv op te nemen in Mijn Simyo. Dan kiest iemand nl er zelf voor.
Bij een abonnement moet ie bv standaard uit staan en dat een klant zelf bv nummers kan invoeren waar hij/of zij voor kiest waar men voor wilt betalen en dat je die nrs dan ook weer uit kan zetten wanneer je er klaar mee bent.
Nu bepaald een ander wat ik wel en niet mag?
Ronduit belachelijk.

Hele slechte service van Simyo.:mad:
Ik vind dit ook een slechte zaak.
Mijn dochter wil wat kopen op een spelletje.
Ik vind dit goed en dat moet ik toch dat kunnen doen?
In heb Sim Only. Maar ik vind dat dit voor Sim Only en Prepaid moet kunnen!

Ik vind dit een hele slechte zaak!
:mad:
Badge +8
Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb een Sim Only en ben oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of ik me aanmeld voor betaalde sms diensten.
Ik bepaal zelf of ik 'm aan wil hebben of uit wi zetten. 
Dit zou via een optie kunnen in MIJN SIMYO of door gewoon de sms dienst de code UIT of iets dergekijks te smsen.

Ik wil de betaalde sms dienst AAN hebben!
Ik vind dat ik zelf als volwassene moet kunnen bepalen of ik wil betalen voor sms diensten of niet. Door dit bv op te nemen in Mijn Simyo. Dan kiest iemand nl er zelf voor.
Bij een abonnement moet ie bv standaard uit staan en dat een klant zelf bv nummers kan invoeren waar hij/of zij voor kiest waar men voor wilt betalen en dat je die nrs dan ook weer uit kan zetten wanneer je er klaar mee bent.
Nu bepaald een ander wat ik wel en niet mag?
Ronduit belachelijk.

Hele slechte service van Simyo.:mad:



Hoi Franky076,

Dat zou wel mooi zijn, zo'n systeem dat jij voorstelt. Dit is helaas nu nog niet mogelijk, om het zo in te regelen. En het zou een hele verandering van het systeem vragen. Je moet het nu zo zien: het is gewoon een dienst die wij niet aanbieden op de abonnementen. Een prepaid kaartje is ons alternatief. Daar kan het wel, met die opwaardering.
We willen zeker niet voor je bepalen wat er wel en niet mag, maar op onze aansluiting gaat het helaas niet. Je kunt dan dus uiteraard een alternatief zoeken. Daar ben je vrij in.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik vind dit ook een slechte zaak.
Mijn dochter wil wat kopen op een spelletje.
Ik vind dit goed en dat moet ik toch dat kunnen doen??
In heb Sim Only. Maar ik vind dat dit voor Sim Only en Prepaid moet kunnen!

Ik vind dit een hele slechte zaak!
:mad:


Hoi banjer60,

Gaat dat kopen voor dat spelletje, via een smsdienst? Want als het voor een app is, dan is het waarschijnlijk via de appstore of Playstore en dan betaal je met je creditcard.
Als het toch via sms is, dan is dat inderdaad jammer voor je dochter. Dat begrijp ik best. Zeker als het van jou gewoon mag. Toch hebben we hier de na- en voordelen (ook voor ons) afgewogen en ervoor gekozen het niet aan te bieden.

Groetjes, Charlene
Badge +1
Toch vind ik het vreemd van Simyo.
Ze kunnen het wel blokkeren, maar ze kunnen het niet de-blokkeren.

Ik blijf erbij. Slechte service!
Reputatie 5
Badge +11
Toch vind ik het vreemd van Simyo.
Ze kunnen het wel blokkeren, maar ze kunnen het niet de-blokkeren.

Ik blijf erbij. Slechte service!


Over de betaalde SMS kunnen we heel kort zijn: Het is een dienst die door Simyo niet aangeboden wordt.
Ik zie dat je in meerdere topics je onvrede hierover hebt geuit, maar dit zal niets veranderen aan de keuze van Simyo om deze dienst niet aan te bieden.
De reden hiervoor is onder anderen de vaak bijzonder hoge tarieven en heimelijke abonnementen die men aangaat wanneer er een SMS gestuurd wordt naar deze entertainment nummers.
Simyo is een goedkope provider, zo niet dé goedkoopste, als je dan SMS berichten krijgt waarvan de prijs al bijna net zo hoog is als het goedkoopste abonnement, dan gaat er iets niet goed in mijn ogen.

Jouw roep om tóch van betaalde SMS diensten gebruik te willen maken bij Simyo, lijkt hetzelfde als de vraag om met een superzuinige auto 250 km per uur te willen rijden. Dat gaat niet samen.
Badge +1
[quote] Jouw roep om tóch van betaalde SMS diensten gebruik te willen maken bij Simyo, lijkt hetzelfde als de vraag om met een superzuinige auto 250 km per uur te willen rijden. Dat gaat niet samen.

Dit is een domme vergelijking zeg. Als ik besluit om in een zuinige auto 250 km/u te gaan rijden is dat MIJN beslissing en weet ik wat de consequenties zijn. Het kost me geld.
Hetzelfde dus met een betaalde sms dienst, IK weet wat de consequenties zijn.

Nu verplicht Simyo mij dus een extra gsm toestel aan te schaffen om gebruik te maken van sms diensten.

Ik verlies deze strijd toch, dat weet ik nu. Maar blijf het een slechte service vinden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Franky076,

Uiteraard klopt het dat het jouw beslissing is. Wij hebben geleerd uit het verleden dat dit soort sms diensten hele vervelende situaties voor klanten kan opleveren. Dat heeft ons uiteindelijk doen besluiten om het niet mogelijk te maken. Ik snap dat je het jammer vind, maar het is een hele bewuste keus van Simyo geweest.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
In tegenstelling tot Franky076 vind ik niet dat dit "slechte service" is. Betaalde SMS diensten is gewoon een produkt dat niet in het assortiment van Simyo zit. Als ik naar mijn plaatselijke vestiging van Lidl ga zijn er ook produkten die ik vergeefs zoek maar die elders wel te krijgen zijn. Ik vind het wel goed als aanbieders van diensten en produkten niet één pot nat zijn, dat vergroot de keuzemogelijkheden van de klant, vergroot de concurrentie (en maakt het leven wel zo interessant!).  Als Simyo zich in niets van andere telecom bedrijven zou onderscheiden dan kunnen we Simyo wel opheffen, niet? :rolleyes:
Badge +6
In tegenstelling tot Franky076 vind ik niet dat dit "slechte service" is. Betaalde SMS diensten is gewoon een product dat niet in het assortiment van Simyo zit. Als ik naar mijn plaatselijke vestiging van Lidl ga zijn er ook producten die ik vergeefs zoek maar die elders wel te krijgen zijn. Ik vind het wel goed als aanbieders van diensten en producten niet één pot nat zijn, dat vergroot de keuzemogelijkheden van de klant, vergroot de concurrentie (en maakt het leven wel zo interessant!).  Als Simyo zich in niets van andere telecom bedrijven zou onderscheiden dan kunnen we Simyo wel opheffen, niet? :rolleyes:

Helaas kunnen wij als bedrijf niet altijd alle klanten tevreden maken. Er zijn klanten die het prettig vinden dat het ontvangen van betaalde smsdiensten niet mogen ontvangen. Andere klanten vinden het niet prettig dat wij deze dienst hebben geblokkeerd.
Simyo opheffen dat zullen we maar niet doen 😉.
Maar is het dan niet mogelijk om via ''mijn simyo'' de optie Aan- en Uit te schakelen?
Net zoiets als 0900 (informatienummers) aan of uit te zetten??

Dan maak je meerdere klanten tevreden
Een klant die niet van SMS-diensten gebruik wil maken schakelt dit uit.
En de consument die dit wel wilt kan deze optie aan zetten. 

Misschien een idee?
Of is dit mogelijk?

M.V.G Banjer60
Badge +1
@ Banjer60, zelfs bij Ziggo heeft men de optie om eea aan en uit te zetten.
http://i32.photobucket.com/albums/d24/PhyruZ/Ziggo_zpsd282c5be.gif
Reputatie 7
Badge +9
Ik vermoed dat er helemaal geen technische redenen zijn waarom Simyo geen betaalde sms diensten aanbiedt. 

Door deze niet toe te staan beschermt Simyo zich namelijk tegen kwaadwillende klanten die bewust in kort tijd een groot aantal peperdure sms'sen versturen en vervolgens met de noorderzon vertrekken.

Bij internet gebruik kan je ook in korte tijd een aanzienlijke hoeveelheid Euro's erdoor jagen, maar daar heb je de afsluiting wegens hooggebruik die op een gegeven moment als een soort noodrem in werking treedt. Dit ter bescherming van de klant, maar zeker ook van Simyo. Vermoedelijk is het lastig en/of kostbaar om zo'n noodrem ook voor betaalde sms'sen in het systeem in te bouwen. Daarbij komt dat de vraag naar betaalde sms diensten vermoedelijk helemaal niet groot is waardoor een dergelijke investering door Simyo op bedrijfseconomische gronden niet erg zinvol is.

Maar goed, ik werk niet bij of voor Simyo dus alles wat hierboven staat is pure speculatie...
Ja maar die ''kwaadwillende klanten'' kunnen ook bij ziggo of een ander bedrijf de noorderzon vertrekken. (Ik denk persoonlijk zelf dat er niet veel mensen zijn die  die dit soort dingen doen maar oke)
Ik snap dat simyo dit risico niet wil nemen. Maar ik vind dat je wel mee moet gaan met de tijd!  
Als je nouw zo'n systeem hebt als ziggo, en als je maximaal voor 10,- in de maand aan sms diensten kunt verbruiken. Zou je het risico niet nemen om de benen te nemen.

Persoonlijk denk ik zelf dat ziggo ook wel over dit soort dingen heeft nagedacht?
Voor alle problemen is een oplossing. 

M.v.g Banjer60
Reputatie 5
Badge +11
Het is een bewuste keuze geweest van Simyo om betaalde SMS diensten te blokkeren, om dit niet in ons aanbod te hebben.
Als de vragen hierover exponentieel toenemen, zullen we het meenemen in overleg. Hier is op dit moment echter geen sprake van.
Ik heb sinds een week een Simyo abonnement.
Als ik had geweten dat het niet mogelijk is om gebruik te kunnen maken van betaalde sms diensten, dan was ik bij mijn vorige provider gebleven.
Ik sluit mij aan bij Franky076.
Ik vind dit een slechte 'service' want ik voel mij verstandig genoeg om te weten wat de consequenties kunnen zijn bij het teveel gebruik maken van betaalde sms diensten!!
Badge +8
Ik heb sinds een week een Simyo abonnement.
Als ik had geweten dat het niet mogelijk is om gebruik te kunnen maken van betaalde sms diensten, dan was ik bij mijn vorige provider gebleven.
Ik sluit mij aan bij Franky076.
Ik vind dit een slechte 'service' want ik voel mij verstandig genoeg om te weten wat de consequenties kunnen zijn bij het teveel gebruik maken van betaalde sms diensten!!


Hoi Mazzelles,

Dat is inderdaad vervelend, als je je daar niet bewust van was, en het iets is wat je echt graag had willen gebruiken. Op onze Prepaid aansluitingen is het dus wel mogelijk om het aan te zetten, als je voldoende opwaardeert.
Het heeft er echt niet mee te maken dat we je niet 'verstandig' genoeg achten. Daar gaan we ons niet mee bemoeien, hoor. ;)
Ik zie het echter in de toekomst helaas niet veranderen.

Groetjes,
Charlene
Badge
Misschien een idee voor diegene die er toch gebruik van willen maken.

Simyo levert vast wel losse prepaid-kaartjes zonder er  een telefoon bij te moeten aanschaffen.

Mocht je zoiets willen doen kun je toch je kosten een beetje in de hand houden zeg maar.
Badge +8
Misschien een idee voor diegene die er toch gebruik van willen maken.

Simyo levert vast wel losse prepaid-kaartjes zonder er  een telefoon bij te moeten aanschaffen.

Mocht je zoiets willen doen kun je toch je kosten een beetje in de hand houden zeg maar.


Hoi Raytje,

Dat klopt, op Prepaid is het wel mogelijk, wanneer je eerst een bepaald bedrag opwaardeert.

Groetjes, Charlene
Is er een mogelijkheid dat dit toch binnenkort (tijdelijk) open komt te staan? Dankzij die openssl "heartbeat" bug moet ik bijna overal mijn ww veranderen. Nu zijn er een aantal site's/games waar dit via telefonische authenticatie gaat, wat nu dus onmogelijk is omdat die sms niet doorkomt. Ik kan dus met geen mogelijkheid mijn ww wijzigen.

En een ander telefoonnummer gebruiken gaat ook niet, want om je nummer te wijzigen krijg je op beide nummers een sms code......
Reputatie 7
Badge +9
Bij betaalde sms-diensten gaat het om diensten, die een bedrag willen ontvangen voor de SMS, die zij versturen/ontvangen. Het lijkt mij sterk dat diensten, die via SMS gebruik maken om iemand te authenticeren, daarvoor ook geld per SMS willen ontvangen. Zulk soort SMSjes vallen volgens mij dus niet onder deze regeling.
Van de faq van de game: "Some mobile phone providers deactivate the so-called premium SMS function, which is needed to receive our SMS codes. Please contact you provider and make sure that your phone is able to receive our premium SMS."

En een directe zoek op "Simyo premium sms" levert de blokkade berichten op. Ik weet van nog meer spelers die geen sms krijgen en die zitten ook bij Simyo.

Reageer