.

Beantwoord

elke nacht berichtjes naar 0653131313?

  • 21 April 2014
  • 1 reactie
  • 870 Bekeken

Hallo,

Ik ben net 2 maand geleden overgegaan naar Simyo.
Nu heb ik abnormaal hoge facturen gekregen. Na zoeken blijkt dat het gaat
om een sms berichtencentrale.

Nu heb ik veel reacties gelezen met meestal het antwoord dat je dan zelf
wel een sms verstuurd hebt of in het buitenland ben geweest.

Dat is dus niet het geval, de berichten worden dus voornamelijk in de
nacht verstuurd als ik in bed lig.

Ben benieuwd wat jullie hieraan gaan doen. Ik ben niet van plan te gaan betalen
voor berichten die ik niet verstuurd heb.

Ondanks het feit dat ik verder erg tevreden ben overweeg ik toch weer over te stappen naar
een andere provider, waar je niet wordt geonfronteerd met zulke vage zaken.

Groet,
    Jantien
icon

Beste antwoord door Charlene 22 April 2014, 16:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hoi Jantien,

Welkom op het forum :)

dat is vervelend, als je steeds smsjes op je factuur ziet, waar jij je niet bewust van bent dat ze verstuurd worden. :(
Een simkaart kan vanuit zichzelf geen verbinding maken. Daarvoor komt altijd een opdracht uit het toestel.
De berichtencentrale (0653131313) verschijnt op je factuur in de volgende gevallen;

- SMS-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden aan Nederlandse mobiele nummers
- SMS-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd

Het eerste kunnen we al uitsluiten, dus dan heb je met 1 van de laatste twee gevallen te maken.

Ik begrijp uit je verhaal dat jij op die momenten geen smsjes hebt verstuurd. Dat kan inderdaad het geval zijn. Je toestel kan namelijk ook de opdracht krijgen om een sms te versturen vanuit een app of een achtergrondproces.
Wat vaak de oorzaak is van dit soort berichtjes, is een app die zich probeert aan te melden of te activeren, maar die daarbij een verkeerd nummer gebruikt (zonder landcode bijvoorbeeld). Het is wel zaak om erachter te komen welke app dit doet.
Ik zie nu dat er vanaf 22 februari elke nacht 4 van deze smsjes worden verstuurd. Vanaf 15 maart houdt dat op. Kun je je nog herinneren of je rond die tijd iets hebt veranderd, een app hebt aangeschaft en later verwijderd, of een instelling veranderd?

Ook al zijn de smsjes niet door jou zelf ingetypt, de opdracht is wel vanuit je toestel gekomen. We kunnen ze dus niet voor je vergoeden.

Groetjes, Charlene

Reageer