.

Beantwoord

Dubbel SMS berekend, en bijlage wordt geweigerd

  • 16 November 2013
  • 8 reacties
  • 1062 Bekeken

Badge
Ik ben hier nieuw maar zoeken nnaar het antrwoord is met al die topics toch wel complex, vandaar mijn vraag:
Ik heb in een paar dagen  een aantal sms.jes verzonden.  UIt nieuwsgierigheid en om te zien hoe het Simyo systeem werkt heb ik eens gekeken.
Nu blijkt dat  2 maal een sms-je dubbel  (dus 2x) wordt geteld.   ik weet dus niet wat de reden hiervoor is en kan het antwoord  even vlug ook niet vinden.
Evenals het meezenden van een foto met een sms.  Die wordt helemaal niet verzonden......
Dus eigenlijk 2 vragen.  sorry.

Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Vriendelijke bedankt.
Traveller
icon

Beste antwoord door MartijnR 17 November 2013, 14:58

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Evenals het meezenden van een foto met een sms.


? :rolleyes:

Je topic roept meer vragen op. 2 maal een sms-je wordt dubbel (dus 2X) geteld? Foto meesturen met sms??
Sorry, mij ben je even kwijt nu.
Reputatie 3
Badge +9
Als 2 sms-jes dubbel worden geteld zou je 4x moeten schrijven. Als 1 sms dubbel wordt berekend, dan kan het zijn dat je sms meer dan 160 tekens heeft en dan zijn het er eigenlijk 2.

En een foto via sms wordt niet door alle telefoons ondersteund. Bedoel je een mms? Als dat het is en het werkt niet, dan kan het goed zijn dat je instellingen niet goed staan.
Reputatie 7
Badge +9
Dank je voor het meedenken Martijn®, dat zal het waarschijnlijk zijn.;)
Badge
Beste Martijn en Leon.  Ik ben geen kei in e.e.a. en dat  blijkt wel weer.
Martijn heeft gelijk  als hij schrijft  1 sms wordt dubben berekend. Dat was mijn fout, sorry,  en dat gebeurde 2 keer.  Wat ik niet wist is,  dat  je maar 160 tekens mag gebruiken voor 1 sms. Dat weet ik nu dus.

Wat betreft een foto meesturen met een sms, dat ging via " hi" altijd goed alleen  bij Simyo werd de hele sms incl. foto,  niet verzonden, vandaar mijn vraag.

Ik ga de instellingen van mijn HTC one nog eens nakijken en het dan nog eens proberen.
Leon en Martijn hartelijk bedankt
Reputatie 3
Badge +9
Graag gedaan en zijn er nog vragen dan horen wij dat graag.
Badge +6
Beste Martijn en Leon.  Ik ben geen kei in e.e.a. en dat  blijkt wel weer.
Martijn heeft gelijk  als hij schrijft  1 sms wordt dubben berekend. Dat was mijn fout, sorry,  en dat gebeurde 2 keer.  Wat ik niet wist is,  dat  je maar 160 tekens mag gebruiken voor 1 sms. Dat weet ik nu dus.

Wat betreft een foto meesturen met een sms, dat ging via " hi" altijd goed alleen  bij Simyo werd de hele sms incl. foto,  niet verzonden, vandaar mijn vraag.

Ik ga de instellingen van mijn HTC one nog eens nakijken en het dan nog eens proberen.
Leon en Martijn hartelijk bedankt


Hoi Traveller,

Welkom op het forum!

Fijn dat Martijn® en de leon je al hebben kunnen helpen, bedankt daarvoor heren! :)

Als aanvulling nog de juiste instellingen voor MMS bij Simyo:

Handmatige instellingen MMS:
Naam invoerveld in het toestel: Handmatig invoeren
Profiel Naam (Naam Proxy): SIMYO MMS
Homepage (URL, startpagina): http://mp.mobiel.kpn/mmsc
IP-adres: 10.10.100.20
Dragergegevens: GPRS
Gebruikersnaam: Niets invoeren
Password: Niets invoeren
GPRS-toegangspunt / APN:portalmmm.nl
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode): When needed
Poortnummer: 9201 of 5080 *
* Poortnummer is afhankelijk van type browser. Poortnummer 5080 komt vaak voor bij Nokia toestellen.
Badge
Hallo Kim,  Ik ben blij dat  u mij  de juiste instellingen  voor MMS Simyo beschrijft. Zoals ik al eerder schreef, ben ik niet zo sterk in deze techniek, maar gelukkig zijn er ook nog mensen die de wat mindere techneuten een handje willen helpen. Daar ben ik toch wel erg content mee, en wilde je ook voor deze aanvulling hartelijk bedanken. Vr.Gr Traveller
Badge +8
Hallo Kim,  Ik ben blij dat  u mij  de juiste instellingen  voor MMS Simyo beschrijft. Zoals ik al eerder schreef, ben ik niet zo sterk in deze techniek, maar gelukkig zijn er ook nog mensen die de wat mindere techneuten een handje willen helpen. Daar ben ik toch wel erg content mee, en wilde je ook voor deze aanvulling hartelijk bedanken. Vr.Gr Traveller

Hoi traveller,

Fijn dat je de antwoorden hier op het forum vindt. Hier zijn inderdaad veel behulpzame technische zielen, die je graag verder helpen.
Is het tot nu toe gelukt met de tips die je hebt gekregen?

Groetjes,
Charlene

Reageer