.

Beantwoord

Buiten bundel sms, hoe kan dit?

  • 9 February 2016
  • 6 reacties
  • 349 Bekeken

Vandaag is mijn nummer overgezet en kan ik via de app mijn verbruik bekijken. Nu staat er dat ik een sms heb verstuurd vannacht en dat die buiten mijn bundel valt waarvoor 31 cent wordt gerekend. Ik weet niet hoe dit kan want vannacht lag ik te slapen en heb ik niks verstuurd.
icon

Beste antwoord door Angelica 10 February 2016, 11:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Annelieke,

Welkom op het forum van Simyo 🆒

Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum 'Sms en mms'. Zo bewaren we het overzicht en is jouw vraag makkelijker terug te vinden voor andere forumgebruikers :)

Ik zie inderdaad dat er vannacht een sms is verstuurd naar een betaalde sms dienst. Ik heb het even opgezocht en dit gaat om een sms naar Candy Crush. Dit is een betaalde sms-dienst van 14,00 euro per week. Als je dit uit wil zetten, moet je een sms sturen naar dat nummer met 'STOP'. Dit soort sms'jes vallen altijd buiten de bundel. De dienst bepaald zelf de kosten van dit soort sms'jes. En die kunnen behoorlijk hoog oplopen. Hoe het precies kan dat er een sms is verstuurd, weet ik niet. Heb je je ooit aangemeld bij Candy Crush?

Groetjes, Angelica

Zelfde vraag; gister simkaart in gebruik genomen, nu al 2 onbekende buiten bundel sms?? Waar kunnen deze van zijn? 
 

groet eric01

Reputatie 7

@Eric01 Naar welke nummers zijn deze SMS’jes verzonden?

Ik vermoed zomaar activatie smsjes van bepaalde apps.

Reputatie 7

@Ray Dat vermoed ik ook. Om die reden vroeg ik ook naar de nummers die dan te Googlen zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Eric01, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Goed dat je hier komt navragen! Helaas zie ik nu nog geen sms’jes buiten de bundel bij jouw verbruik staan (op 30 of 31 augustus). Ik zie zelfs helemaal geen sms'jes staan, alleen maar gesprekken naar de voicemail. 

Waar heb jij die buiten de bundel sms'jes gezien? op de app? 

 

Ik hoor het graag! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer