.

Beltegoed zinnig besteden na overlijden

  • 8 August 2018
  • 3 reacties
  • 513 Bekeken

Mijn moeder is een paar maanden geleden overleden aan de ziekte met de K.
Ze had een telefoon met een prepaid beltegoed dat ik voor haar regelde.
Aangezien ze dat beltegoed nooit meer zal opmaken leek het mij een goed idee om d.m.v. een paar SMS-jes aan 4333 ten gunste van het KWF dat bel tegoed nog goed te besteden.

Alleen kom ik er nu achter dat Simyo het versturen van dit soort SMS berichten heeft geblokkeerd.
De reden is aannemelijk, maar voor nummers die hebben bewezen dat ze in orde zijn zou een uitzondering gemaakt moeten worden.

Het gekke is nu dat een bedrag dat nog naar een goed doel had gekund, gewoon verdwijnt in de pot van het bel bedrijf. Best wel een handige manier om zo nu en dan wat extra over te houden.
Maar goed, daar hebben we met het afsluiten van een prepaid abonnement kennelijk voor getekend.

Ik ben dan ook benieuwd of Simyo hier wat aan gaat doen.
Of is het een typisch geval van jammer maar helaas ?

En nee, ik ga natuurlijk niet dat beltegoed opmaken door SMS-jes te versturen of zomaar te gaan bellen met weet ik veel wie.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Nebb,

Welkom op het Simyo Forum. Wat ontzettend verdrietig om te lezen dat je moeder aan deze vreselijke ziekte is overleden. Gecondoleerd met dit grote verlies.

Natuurlijk snap ik dat je graag iets goeds wilt doen met het overgebleven beltegoed.

Het klopt dat je met Simyo geen gebruik kunt maken van sms-diensten, daar vallen dit soort doneer-acties ook onder. Natuurlijk begrijp ik dat je het zonde vind om het beltegoed aan iets anders op te maken. Daarom leg ik je graag uit wat er mogelijk is met het beltegoed. In het geval overlijden, kunnen we het overgebleven beltegoed terugstorten. Hiervoor vragen we je een e-mail te sturen met daarbij haar 06-nummer, een kopie van haar overlijdensakte en het rekeningnummer waarop we dit beltegoed kunnen terugstorten. Via ons contactformulier kun je een e-mail sturen met bijlage.

Zo kun je dit bedrag vervolgens alsnog zelf doneren aan het KWF. Vind je dat een goede oplossing? 🙂

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt? Nogmaals heel veel sterkte gewenst.

Groetjes,
Els
Hallo Els,

Bedankt voor deze onverwachte maar zeer positieve reactie.

Ik ga gelijk e.e.a regelen zoals je hierboven hebt uitgelegd.

Bedankt !

Groeten, Nebb
Reputatie 6
Badge +4
Hi Nebb,

Namens Els heel graag gedaan! 🙂

Top dat je het zo in orde gaat maken.Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen?

Groetjes,
Thomas

Reageer