.

Beantwoord

Afmelden sms berichten in het buitenland werkt niet, hoe kan dat?


Badge
Zojuist contact gehad met de helpdesk, maar een onbevredigend antwoord gehad.
In het buitenland wil ik mij graag afmelden voor de sms berichten betreffende de tarieven.
Via het +1330 nummer te sms-en komen de berichten toch weer binnen. Dit meermalen geprobeerd.
Contact met de helpdesk geeft als antwoord dat dit klopt en ze mij hier niet verder mee kunnen helpen.
Vervelend aan het verhaal is dat deze sms-en in mijn geval € 0,52 per stuk kosten. Het bevreemd mij dat dit niet valt af te melden.......dure tariefberichtjes op deze manier Simyo!
icon

Beste antwoord door Ray 1 May 2015, 15:32

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Breeze,

Welkom op het Simyo Forum.

Graag leg ik het een en ander voor je uit. Deze melding is namelijk juridisch gezien niet uit te zetten.

Vanaf 1 juli 2011 is KPN wettelijk verplicht de klanten een notificatie te sturen bij een internet verbruik boven de € 50,00 in de EU. Ook is KPN verplicht het internet buitenlandverkeer dan stop te zetten. KPN heeft er voor gekozen om deze notificatie breder te trekken dan enkel de EU. De KPN klanten ontvangen een sms bericht bij het verstrijken van € 50,00 in het buitenland. In het sms bericht staat ook hoe dit bericht definitief uit te zetten (sms 'datalimiet uit' naar 1330) en hoe men na het stoppen van de internetverbinding weer kan activeren (sms 'ja' naar 1330).

Dit is bij wet bepaald en daar kunnen we helaas niks aan doen. De wet geldt voor iedereen en niemand is de uitzondering.

Heb ik je zo goed geholpen?
Badge
Beste,

Het betreft hier een sms bericht dus we hebben het niet over data voor internet....ik plaats tenslotte deze topic ook in de categorie sms. Daarnaast betreffen de ontvangen sms jes van jullie kant alleen de tarieven in het buitenland en dit ongeveer om de 1,5 week. Het zijn dus geen waarschuwingen betreffende overschrijdingen van datalimiet danwel overschrijding telefoonkosten ! Je kent ze wel wel, de teksten WELKOM IN SPANJE, bellen naar Nederland kost..... En op het eind van deze berichten kan je je afmelden op dit nummer maar dit werkt dus niet. Omdat ik het kaartje gebruik in een GSM alarmsysteem krijg ik vanuit het alarmsysteem een sms verstuurd op mijn telefoon. En dit kost dan € 0,52 per sms. En, nee ik kan dit in het alarmsysteem niet veranderen. Volgens jullie tarief sms kun je je hiervoor afmelden, naar dit werkt gewoon niet.
Onderstaand betreffend smsje;

+1330:
Welkom in Nederlandse Antillen! Bellen naar NL kost 254ct p/m. Bellen binnen Nederlandse Antillen kost 254ct p/m. Gebeld worden 254ct p/m. Sms versturen kost 51cI ontvangen is gratis! Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Je kunt ook een sms versturen vanuit Mijn Simyo. Wist je dat?
Kost het tarief van een normaal sms'je uit Nederland. Moet het ook naar een Nederlands nummer verzonden worden.
Badge
Ook dat heb ik geprobeerd, maar kreeg vervolgens nog steeds de sms jes van jullie. kan mij daar schijnbaar ook niet afmelden. Dus ?
Het moet zijn "INFO UIT" naar 1330. Dus niet +1330

Edit: Je moet wel in Nederland zijn.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/grensberichtentariefberichten-107
Badge
Dat nummer herkent hij niet wanneer je in Mijn Simyo dit stuurt....
Moet ook vanaf je mobiel waarmee je belt. Dus ben je in het buitenland, dan gaat het niet.
Badge
Maar het buitenland is toch de plek waar je die irritante sms-jes ontvangt? In Nederland hoef / wil ik mij niet meer afmelden. Dan ontvang ik ze niet meer. En in Mijn Simyo de sms versturen is toch ook een sms? Het systeem hoeft toch geen mobieltje te herkennen?
SMSen naar 1330 is een netwerk opdracht. Op het moment je in het buitenland zit maak je gebruik van een ander netwerk. Dus het netwerk waar je je bevindt herkent 1330 niet. Ik heb het niet verzonnen maar het is zo.
Badge
Dan zou Mijn Simyo toch het ideale medium zijn om het dan vanuit het buitenland te kunnen regelen? Het Simyo kaartje zit nu in het alarmsysteem op Bonaire, dus afmelden gaat niet vanaf daar, ook niet vanaf hier, maar omdat ik gespamd wordt mijn beltegoed onnodig afgeschreven. Die eerste sms is tot daar aan toe, maar om de 1,5 week een onnodig smsje... Compensatie?
Misschien dat een Moderator een idee heeft, ik ben ook een klant.
Badge
Sorry, maar bedankt dat je / jullie reageren. Ik was in de veronderstelling dat ik met medewerkers van Simyo zelf zat te mailen, gezien de snelheid van de reacties. In ieder geval een lekker actief forum! Misschien dat iemand van Simyo hier dan iets mee kan. Nogmaals dank voor jullie reacties!
De moderators zijn te herkennen aan de S van Simyo in hun foto en het feit dat daar moderator bij staat.
Zij streven er naar binnen 24 uur te reageren.
Badge
Beste Raytje,

Dank je wel, ik hou het in de gaten!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Breeze,

Welkom op het Simyo Forum, ik zie dat je al aardig hebt ondervonden hoe het werk;)

Wat vervelend dat je op dit moment de smsjes niet kunt uitschakelen. Wat Raytje(Bedankt voor de goede hulp!) hier aangeeft klopt
Het moet zijn "INFO UIT" naar 1330.
Je moet wel in Nederland zijn


Simyo is verplicht om haar klanten op de hoogte te stellen van de tarieven. Als je goed op de hoogte bent van de tarieven, kun je de smsjes dus uit zetten. Op het moment dat je terug in Nederland bent;)

Voor nu kan ik je helaas niet verder helpen. Ik vindt je idee om deze optie toe te voegen aan de instellingen in Mijn Simyo interessant. Deze ga ik morgen dan ook direct op de 'Wall of Change' hangen:D

Is alles je zo duidelijk?
Badge
Beste Ruud,

Dank voor je reactie,
Het is mij helemaal duidelijk zo en ik hoop door jouw Wall of Change er misschien iets gaat veranderen.
Voorlopig hoop ik maar dat er niet onnodig meer tarief smsjes richting mijn GSM module gaan. Ik houd het angstvallig in de gaten op mijn Simyo of er niet wordt afgeschreven. Nogmaals dank!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Breeze,

Graag gedaan:) En je idee hangt er mooi bij!
Heb je de mogelijkheid om de kaart binnenkort mee te nemen naar Nederland, en vanuit daar de sms te sturen?
Dan heb je de oplossing voorlopig in ieder geval gevonden;)
Badge
Beste Ruud,

Nee, ik zit nu weer in Nederland en ga pas over een aantal maanden weer die kant op. Op het moment dat ik daar het kaartje eruit haal en mee neem naar Nederland is mijn alarmsysteem niet meer werkend. Gedurende dan ook weer een paar maanden, tot het moment ik weer terug ben op Bonaire.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Breeze,

Dat maakt het lastig. Daar heb ik alleen niet één, twee, drie een oplossing voor:?
Kun je niet je eigen simkaart een paar manden wisselen met die van het alarmsysteem?

Reageer