Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

4333 Waarom niet kunnen doneren?

  • 4 augustus 2020
  • 13 reacties
  • 636 Bekeken

Badge +1

Beste Simyo

Een paar weken geleden besloot ik een donatie te doen aan World Animal Protection. Nu blijkt dat jullie deze sms functie hebben uitgeschakeld. Ik mag toch zeker zelf bepalen of ik een goed doel wil steunen en ik kan zelf ook prima inschatten of iets betrouwbaar is of niet. Ik zou dit graag veranderd willen zien. Vraag me af of dit überhaupt zo maar mag. Iedereen moet vrij zij om te kunnen doneren aan een goed doel. Ik vind dit echt schandalig! ☹️ 

icon

Beste antwoord door Daisy 3 september 2020, 09:05

Hoi Annemoon68,

 

Goed dat je contact hebt gezocht! Op verzoek van de klant kunnen wij deze optie aanzetten, als je mij een privéberichtje kan sturen met jouw telefoonnummer en adresgegevens kan ik het voor je in orde maken. 😊

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7

@Margreet Ik begrijp je punt. Echter, of het schandalig is, zoals jij het verwoord, durf ik te betwijfelen. Simyo heeft deze mogelijkheid uitgeschakeld (zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94). Dit, domweg, ter bescherming, om hoog oplopende kosten te voorkomen.

En of dit ‘zo maar’ mag? Ja, dit mag. Met afnemen van de diensten van Simyo ben je akkoord gegaan met alle voorwaarden ;)

Als je toch een donatie wil doen aan het betreffende goede doel, bestaat er geen mogelijkheid een betaling te doen?

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Margreet,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Het is zeer begrijpelijk dat je het jammer vindt dat een donatie via de sms niet gaat lukken. Zoals RicoK al aangeeft, is dit een voorwaarde van de diensten die Simyo levert en ben je hier inderdaad (misschien onbewust) akkoord mee gegaan. Ik kan er niet voor zorgen dat deze blokkade wordt opgeheven, dus misschien is het idee van RicoK om geld over te maken naar de organisatie meer passend. 

 

Bedankt voor de heldere uitleg RicoK! :)

 

Groetjes,

Tessanne

Badge +1

Een late reactie, maar voor mij speelde dit probleem ook al jaren en ik bleef me altijd afvragen of zoiets wel legitiem was. Want net als jij vind ik ook dat ik zelf wel bepaal naar wie ik bel of sms.

Gisteren wat meer uitgeplozen en nu blijkt dat Simyo, net als elke andere provider, verplicht is dit te deblokkeren voor jou als jij dat wilt. Dit betreft alle informatienummers zoals bijvoorbeeld 0800, 0900, 0906 of 0909.

Al deze info is via de link te lezen op de site van Consuwijzer

Dus als jij Simyo vraagt deze nummers vrij te geven dan zijn ze dat aan jou verplicht! Wat er ook in hun eigen vooraarden staat, dat is niet rechtsgeldig.

Voor mij zijn alle informatienummers vanaf vandaag dan ook gewoon bereikbaar als het goed is. Ik heb de info van Consuwijzer gestuurd en toen was het in een uurtje gepiept.

 

 

Reputatie 7

@Anemoon68 Dat is nog eens interessant!! :thumbsup_tone1:

 

@Anemoon68 Dat is nog eens interessant!! :thumbsup_tone1:

 

Inderdaad interessant @RicoK. Wat ik me afvroeg is het volgende. De Consuwijzer pagina suggereert dat het kunnen bellen en sms’sen naar elk willekeurig nummer binnen de EU iets is wat op EU recht is gebaseerd. Ik heb uitgebreid met Google gezocht maar ik kan niets vinden in EU regelgeving dat consumenten het recht geeft om van zijn provider te eisen dat ieder willekeurig nummer gebeld moet kunnen worden. Maar misschien is er op dit gebied geen EU wetgeving en is e.e.a. verankerd in een Nederlandse wet. Het is jammer voor geinteresseerde niet-juristen dat de Consuwijzer niet aangeeft op welke regels of wetten de gegeven informatie is gebaseerd. Of is het een regel van de ACM zelf?

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Anemoon68,

 

Bedankt voor jouw reactie! 

 

Daisy is dit inderdaad gaan navragen naar aanleiding van jouw bericht op twitter en kan hier ook wat meer over vertellen. Ik zal @Daisy  even vragen hier morgen wat verdere uitleg bij te geven, want ze is er vandaag niet. :)

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Annemoon68,

 

Goed dat je contact hebt gezocht! Op verzoek van de klant kunnen wij deze optie aanzetten, als je mij een privéberichtje kan sturen met jouw telefoonnummer en adresgegevens kan ik het voor je in orde maken. 😊

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Daisy  Dat is een mooi bericht!

Zou het een optie kunnen zijn, om dit voor iedere gebruiker makkelijker te maken, want ik kan mij voorstellen, zeker gelet op de verschillende posts op dit forum, dat meerdere gebruikers dit graag willen, om dit de gebruikers via de Mijn Simyo omgeving zelf te laten regelen? Net als bij de optie Internet in het Buitenland Aan/Uit, waarbij dan bijvoorbeeld een optie ‘Gebruik maken van dure nummers standaard Uit staat’?

Reputatie 6
Badge +5

He RicoK,

 

Goede suggestie, ik zal deze zeker meenemen! 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

0906 en 0909 zijn geen informatienummers maar entertainment / servicenummers zoals (radio)spelletjes, sexlijnen etc.. Beetje vreemd dat men bij consuwijzer dit informatienummers noemt. 

Verder op de site noemen ze de 0906 / 0909 nummer weer servicenummers. Die term is mijn inziens het beste want er wordt een service verleend tegen doorgaans hoge kosten. 

 

Informatienummers en servicenummers

Informatienummers en servicenummers beginnen met 0800, 0900, 0906, 0909 of 18. U kunt aan het nummer zien wat voor soort dienst er geleverd wordt. Zo zit er achter een 0900-nummer meestal een klantenservice en achter een 0800-nummer een informatiedienst. Het bellen naar 0800-nummers is gratis. Maar er zijn kosten verbonden aan het bellen naar de 0900-, 0906-, 0909- en 18-nummers.

Consuwijzer

 

 

Reputatie 7

@Ray Je hebt helemaal gelijk, maar dit neemt niet weg, dat, volgens mij, de Simyo-gebruiker dit in eigen hand/beheer zou moeten hebben of hij/zij hier wel/niet gebruik van wil maken.

Reputatie 7

@RicoK Daar ben ik zeker voorstander van, al kan mij de motivatie van Simyo ook begrijpen (preventie tegen hoge kosten). Maar als de wet het voorschrijft dat ze toegankelijk moeten zijn, dan kan Simyo niet anders en zullen zij daar gehoor aan moeten geven.

 

Reputatie 6
Badge +5

Klopt inderdaad, daarom kunnen wij deze optie beschikbaar maken indien de klant dit aangeeft dit te willen. Neemt niet weg dat ik het persoonlijk een goed idee vind om het in Mijn Simyo als optie toe te voegen!

Reageer